K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   arbejde og førtidspension?? må man tjene lidt?? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=31704)

whyme 27-02-2015 09:23

arbejde og førtidspension?? må man tjene lidt??
 
Hej. jeg vil høre om man må have et ledsager job på 15 timer om måneden når man er på førtidspension.

og skal man underrette kommunen hvis man finder sig et lille job.

Hvis man må tjene lidt ved siden af, hvad må man så tjene, og og hvor mange timer om måneden må man arbejde

popiae 27-02-2015 10:15

Formodentlig ikke, da du så er berettiget til fleksjob.

Du må arbejde i skånejob, hvor tempo er lavt eller lign. Men hvor du kun har en arbejdsintentisitet, der svare til halv timeløn, og lavere.

VH Popiae

gonda 27-02-2015 10:24

Hvis du er enlig må du tjene ca 67000 før der bliver modregnet.
Hvis du tjener dem ved arbejde, kan du forvente at kommune på et tidspunkt vil genbehandle din pension. Medmindre du er over 60 år, så er du fredet med den lov vi har idag
Så tænk dig om

whyme 27-02-2015 11:17

kan man komme i skåne job på kun 15 timer om måneden. Det er jo ikke særlig meget på uge bassis. kunne forstå hvis det var fordi jeg fandt mig et 15 timers ugentlig arbjede at de ville tage en flexjob til overvejelse i stedet for min førtidspension. vil i hvertfald aldrig kunne klare et 15 timers arbejds uge

Akvamarin 27-02-2015 11:38

Hvornår er du tilkendt førtidspension?

Jeg synes nu heller ikke 15 timer på en måned er meget. Men du skal informere kommunen om at du påtænker at prøve at arbejde lidt.

whyme 27-02-2015 11:50

jeg fik førtidspension for 4 år siden. lige inden de helt nye regler for pension. er det ikke udbetaling danmark jeg skal kontakte?? det fik jeg af vide af min veninde der lige har fået et 16 timers ugeligt job ved siden af FP

nensypigen 27-02-2015 12:26

jamen er det ikke noget med at fik man pension før reformerne så er det de regler kommunen skal gå med hvis de påtænker fleks? dvs 12,5 timer ugentligt ? jeg er også meget ensom efterhånden og overvejer et lille job evt som frivillig men man tør jo ikke når folk skriver det er farligt???? der må da være nogle konkrete regler?

stribe 27-02-2015 12:29

jeg kender mange på ny pension efter 2003 der har småjobs og tror ikke der sker noget ved småjobs
'
skulle de tjekke alle dem der går med aviser el.lign..ville det jo være grotesk..

15 t.i mdr lyder i min verden ikke vanvittigt . for at komme lidt ud.jeg kan ikke selv - men misunder dem der kan-

jeg ville ringe på din kommune og høre hvad deres holdning er og så ellers gøre præcis det du har det godt med.

for sandheden er , ingen reel ved hvad der sker i fremtid mht småjobs . men skulle man altid tænke på det ville man få pip




gør hvad du føler for..

det er ca 73000 kr som enlig man må tjene i 2015 før der sker fradrag i din ftp.

held og lykke

mvh stribe ftp

ps gensynspigen. jeg har jo fulgt dig og din historie . prøv at tage en samtale med kommunen hvad tilbud der er både med at komme ud og mht job.

stampe 27-02-2015 12:55

At være ledsger kræver virkelig sin mand, da man både skal tage vare på sig selv og den, man ledsager.
Bruger Hjælper Formidlingen har ca 57.000 ansøgere til job som handicaphjælper og ledsager.
Hvis ledsagningen er bevilget via Serviceloven, går det gennem kommunen og evt det firma, de måske har udliciteret den praktiske håndtering af ordningen til.
Det er korrekt, det er 15 timer om måneden, men den, der er bevilget ordningen kan spare timer op i 6 måneder, så teoretisk kan man komme til at arbejde meget mere i visse måneder.

Giser 27-02-2015 13:30

Jeg fik førtidspension i 2007 og har de sidste ca. 6 år haft job som handicapledsager 15 timer om måneden.

I sin tid kontaktede jeg kommunen, for at spørge om det var ok, og fik grønt lys.

Jeg overvejer dog af og til at stoppe, netop på grund af risikoen for at blive frataget pensionen. Er jo lidt nervøs om det er anderledes nu det er Udbetaling Danmark, som står for det hele.

Men netop det at have et lille job, giver livskvalitet og et lille tilskud til økonomien.
Dog ville jeg formodentligt aldrig kunne klare dette job med en anden bruger. Hun er så sød hende jeg har.

Tænker også at ens alder spiller ind på Udbetaling Danmarks evt. vurdering (men ved det ikke!). Jeg er 57, ved ikke hvor gammel du er.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:49.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension