K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   fleksjob-førtidspension (https://www.k10.dk/showthread.php?t=19977)

kisser72 01-11-2011 19:52

fleksjob-førtidspension
 
Jeg er blevet raskmeldt til fleksjob af kommunen den 31.7.11, da kommunen siger at mine lægepapirer og arbejdsprøvning viser, at jeg kan arbejde min 10 timer pr uge. Sbh sagde at hun derfor ikke kunne indstille mig til ftp. Dog have jeg kun 8 timer i arbejdsprøvningen og jeg har derfor anket til BAN, men der er jo meget lang ventetid.

Mit spørgsmål er: Kan jeg søge pension efter §17 på foreliggende grundlag, når der ligger en ankesag i BAN?

Håber på input

Pip 01-11-2011 19:58

Men hvad er det du har anket.. ?

kisser72 01-11-2011 20:32

@pip jeg har anket deres sagsbehandling og at de har raskmeldt mig til fleksjob trods at jeg har læst at for at være berettiget til fleksjob skal man kunne arbejde min 1/3 af fuld tid

Vovse 01-11-2011 22:04

Citat:

Oprindeligt indsendt af kisser72 (Send 188861)
trods at jeg har læst at for at være berettiget til fleksjob skal man kunne arbejde min 1/3 af fuld tid

Problemet er bare, at der ingen steder i lovgivningen står noget m.h.t. minimum timetal for fleks.:(

Hvis man ikke kan arbejde i min. 1/3 af fuld tid, kan det blive en underskudsforretning for en arb.giver at ansætte én, men der er intet der forhindrer kommunen i, at visitere dig til fleks, om så du kun kan arbejde 5 timer pr. uge.

Desværre.

Du må se frem til, at når du har været ledig fleks'er i et år, så skal kommunen revurdere dig, de skal undersøge om du stadig er berettiget til fleks, og herunder skal de tage stilling til førtidspension.

Det er ikke sjovt at være der hvor du er nu, jeg har selv været der, i foråret 2008 blev jeg visiteret til fleks på baggrund af en arb.prøvning hvor jeg "klarede" 6-9 timer pr. uge.
I slutningen af 2009 blev jeg tilkendt førtidspension på baggrund af en afprøvning hvor jeg "klarede" 8 timer pr. uge.:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

kisser72 02-11-2011 19:57

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vovse (Send 188880)
Problemet er bare, at der ingen steder i lovgivningen står noget m.h.t. minimum timetal for fleks.:(

Hvis man ikke kan arbejde i min. 1/3 af fuld tid, kan det blive en underskudsforretning for en arb.giver at ansætte én, men der er intet der forhindrer kommunen i, at visitere dig til fleks, om så du kun kan arbejde 5 timer pr. uge.

Desværre.

Du må se frem til, at når du har været ledig fleks'er i et år, så skal kommunen revurdere dig, de skal undersøge om du stadig er berettiget til fleks, og herunder skal de tage stilling til førtidspension.

Det er ikke sjovt at være der hvor du er nu, jeg har selv været der, i foråret 2008 blev jeg visiteret til fleks på baggrund af en arb.prøvning hvor jeg "klarede" 6-9 timer pr. uge.
I slutningen af 2009 blev jeg tilkendt førtidspension på baggrund af en afprøvning hvor jeg "klarede" 8 timer pr. uge.:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Jeg har i dag talt med en fra sociale rettigheder og hun vil hjælpe mig med at sætte et brev op, for hun siger, at Næstved kommune har handlet helt forkert og at jeg nu skal komme dem i forkøbet, da hun mener, at BAN bare sender sagen tilbage til kommunen

MTVRV1 02-11-2011 20:12

der er noget jeg ikke forstå i din sag

du er tilkendt fleks, hvor mange timer er du tilkendt i første omgang
er grunden til du har været syg, den samme årsag som er du tilkendt fleks på
Men hvis dine lægepapir ikke har ændret sig væsentligt i forhold til det du har fået fleksjob på. Ja så kan jeg godt forstå dine sagsbehandler ikke kan indstille til pension
som vovse skriver er der ikke nogen grænse mellem fleks og pension.

hboegelund 02-11-2011 20:31

sidder og ryster på hovedet...

kan ikke hjælpe dig desværre, men det slår mig bare at der bliver handlet meget forskelligt rundt omkring i landet!

Et sted kan man ikke acceptere at en borger kun kan arbejde 15 timer om ugen, og siger man skal op på 25 for at få fleks og andre steder kan man få fleks på 8 timer....

forstår ikke den ulighed... den burde da ikke være der!

Nå, surt opstød :D

jeg håber at det løser sig for dig og du får pensionen igennem! :)

Sniffe 02-11-2011 22:10

Hmm.
Jeg tror også jeg bliver lidt rundforvirret lige nu.:confused:

Er der ikke noget om at man i virkeligheden godt kunne etablere et fleks job på 37 timer/ugen, bare det er nødvendigt med skånehensyn?
I realiteten handler det vel også om, hvilke jobfunktioner det enkelte job indeholder.
Er der noget jeg helt har misforstået, eller hvad?:eek:

Ninja 02-11-2011 22:27

Fleks går fra 1 - 37 timer om ugen. Der er ingen regler. Så du har ikke misforstået noget.

Sniffe 02-11-2011 23:09

Tak Helenekr.
Så fandt jeg lige balancen igen.;)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:31.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension