K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   At søge førtidspension (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Så tror jeg det lykkes for mig (https://www.k10.dk/showthread.php?t=8032)

Louise 30-03-2009 16:23

Så tror jeg det lykkes for mig
 
Jeg kunne ikke dy mig og ringede op på pensionskontoret i dag, min førtidspension blev taget op i torsdags og sørme om hun ikke fortalte mig at de havde tilkendt mig førtidspension fra den 01-04-2009.
Jeg har ikke fået det på skrift endnu, men mon ikke man kan tage det for gode varer?
Jeg er glad og lettet over at næsten 4 års kamp er ved at være slut.
Men jeg sidder også og har det lidt underligt, ja næsten lidt ked af det. Men det er jo nok også fordi at man bliver nød til at indrømme at det arbejdende kapitel i mit liv er slut, i hvert fald i øjeblikket.
Jeg ved at mange af jer andre har kæmpet i flere år end jeg har og jeg håber inderligt at det også lykkes for jer!
:kram:Louise

jomfruen 30-03-2009 16:25

Hjertelig tillykke med ftp:D

Det er dejlig at nå så langt

Sommer 30-03-2009 16:40

Tillykke Louise.

Tillykke.

Ja det føles lidt underligt når man får et positivt svar. Hvad nu...

Håber at du bliver glad for det og finder ro i tilværelsen.

Nyd livet.

Mvh. Sommer.

bam 30-03-2009 19:44

stort tillykke med din nye tittel "førtidspensionist"

:kram:bam

inger 30-03-2009 20:30

Tillykke med førtidspensionen og din nye tilværelse.

mimse 30-03-2009 20:44

Hej Louise :-)

Stort tillykke med tilkendelsen.

Jeg kan sagtens relatere til den følelse du sidder med. Man skal lige sluge kamelen, selvom det var det man havde håbet på. Der går lige nogle dage, så synker den ind, og så kan du begynde at vænne dig til et helt nyt liv.

Jeg fik også den første besked i tlf af min sagsbehandler, at jeg var tilkendt pensionen, og ugen efter kom brevet, så jeg tror sagtens du kan stole på hvad du har fået at vide... Men jeg tænkte også "arr, kan det nu passe?" Man tror først hundrede på det når brevet kommer.... Men når hun siger den er tilkendt, så tro på det :-)

Igen tillykke, og held og lykke fremover

Kram mimse

Bodil 30-03-2009 21:43

Louise det er stort at komme så langt i den kamp som kan være opslidende og gøre én mere syg end da man startede.

Tillykke til dig.....:D:):D

Jeg tror din tristhed kan skyldes en lettelse over at du vandt denne gang, tror du ikke det, du er jo overvældet og fatter nok ikke rigtig endnu hvad der er sket. Jeg har også erfaret at flere får en nedgangsperiode, nogle endda en mindre depression, efter førtids pensionstilkendelsen er i hus, tror det er en reaktion efter det kæmpe press man som regel har været igennem mens sagen har kørt.:mad:

Ja og som du selv siger nu er dit arbejdsliv slut det er trods alt ikke rart at tænke på. Men skulle miraklet ske for dig, at du bliver rask kan du tage fat på arbejdsmarkedet igen.

Håber du lærer at leve godt som førtidspenssionist.;)

Varme hilsner fra Bodil

bmdc 30-03-2009 21:46

Stor tilykke med din afgørelse. ;)
Jo, man klør sig lidt meget i nakkehårene og tænker kan det nu også passe.

Der går sikkert nogle dage med at bearbejde din nye situation, Lousie. Du venter på at få afgørelsen med post, som du sikkert vil tage frem mange gange og læse igen og igen, ja.

Jeg kan blive vred på at du først får beskeden idag. Da vi som mennesker ikke søger en pension, hvis vi ikke er berettigede til den. Det er jo en ordenlig kamel at sluge at vi ikke egner os til arb.markedet længe.
Så må vi lige finde det, der kan hjælpe os på vej. Jeg har fundet det.

Håber at tågen letter, nu hvor sommeren er på vej ;)
:kram:bmdc

Stella 31-03-2009 10:29

Det må være rart Louise...efter så lang tid....det er hårdt at søge pension og usikkerheden er hæslig...Tillykke .:kram:

hvor længe har du ventet og et andet spørgsmål ...


Når man har fået afslag kan man så søge igen ?

Louise 01-04-2009 13:43

Hej Stella.
Jo det er rigtig rart, men også lidt urealistisk, man har kæmpet i så lang tid, at man næsten er blevet vant til det.
Jeg blev syg for næsten 4år siden og har stort set siden da, været på sygedagpenge, jeg var i arbejdsprøvning sidst i 2007 og først nu har jeg fået den bevilliget. Jeg har ikke selv prøvet at få afslag på pensionsansøgningen, da de først begyndte at søge i des 08, har det faktisk gået igennem, men de har bare været rigtig lang tid om at arbejde på min sag. Jeg har dog været en af de heldige som har fået forlænget mine sygedagpenge indtil sagen var afgjort. Men jeg tror også det skyldes at jeg fik alletiders sqagbehandler da mente at man bestemt ikke kunne fratage folk deres forsørgelsesgrundlag.
Jeg vil da bestemt mene at man kan søge igen, hvis man får afslag!
:kram:Louise


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:50.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension