K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Efter praktik hvad så? ????? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=21093)

hej 13-01-2012 00:46

Efter praktik hvad så? ?????
 
Hvad kan jeg forvente efter en virksomhedspraktik hvor jeg har arb. I 20 timer ugentlig? Skal jeg mon i arb.sprøvning? Eller kan jeg blive tilbudt revalidering? Jeg er i tvivl om jeg kan arb. 37 timer. Pt arbejder jeg 4 timer om dagen. Derfor er reva måske også urealistisk. Men man skal vel revalideres før flexjob kan komme ind i billeder? Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal beskæftige mig med fremover. Jeg skal snart tale med sb sikkert vil hun vide hvordan det går både arb.smæssigt. Hvor mange timer jeg kan klare osv og så vil hun sikkert også vide hvordan det går smertemæssigt og træningsforløb osv.

popiae 13-01-2012 09:35

Din tilstand skal være stationær, og uden behandlingsmuligheder, der kan bedre din arbejdsevne, før din fremtid kan afgøres.

hvilken ydelse er du på, hvor lang tid?

VH Popiae

ekseleven 13-01-2012 12:23

Citat:

Oprindeligt indsendt af hej (Send 203580)
Jeg er i tvivl om jeg kan arb. 37 timer. Pt arbejder jeg 4 timer om dagen. Derfor er reva måske også urealistisk. Men man skal vel revalideres før flexjob kan komme ind i billeder?.

Revalidering foregår på fuld tid. Det gælder osse når man er på skole.
Efter revalidering skal du kunne klare at arbejde 37 timer om ugen.


Ekseleven

mand 13-01-2012 12:38

Hvis man kommer på revalidering, og ud i arbejdsprøvning, og kan måske

ikke komme op på de 37 timer, hvad sker der så???:eek:

ekseleven 13-01-2012 12:54

Citat:

Oprindeligt indsendt af mand (Send 203691)
Hvis man kommer på revalidering, og ud i arbejdsprøvning, og kan måske

ikke komme op på de 37 timer, hvad sker der så???:eek:

Det er kun muligt at få dagpenge på dimittend-sats hvis man kan klare at arbejde.
Kan man ikk arbejde 37 timer om ugen efter revalideringen tror jeg kh er muligt.

Meningen med arbejds-prøvning er at finde ud af om man kan klare at arbejde og hvor meget.
Det giver kun mening at starte på revalidering hvis job på fuld tid kan klares.


Ekseleven

hej 13-01-2012 13:59

Citat:

Oprindeligt indsendt af popiae (Send 203638)
Din tilstand skal være stationær, og uden behandlingsmuligheder, der kan bedre din arbejdsevne, før din fremtid kan afgøres.

hvilken ydelse er du på, hvor lang tid?

VH Popiae


Jeg er på sygedagpenge-ydelse og har været sygemeldt siden medio aug.

supersus 13-01-2012 15:46

Et godt bud kunne være et ophold på REVA ( revalideringscenter ) her i byen er det faktisk et krav for at komme videre i flexjob/pension.

Det kunne også være en ny afprøvning indenfor et andet fag, på den måde kan du også finde ud af hvad du gerne vil arbejde med i fremtiden, og hvad du kan holde til. Du må jo også gerne selv komme med forslag til fagområder.

Mumrik 13-01-2012 19:28

Ekseleven. Det er ikke helt korrekt det, du skriver omkring revalidering. Jeg selv har været i revalidering, hvor jeg fra starten af sagde, at jeg - når revalideringen var overstået - ville være selvforsørgende med 20 timer/ugen.

Desværre gik revalideringen ikke som forventet (det var for hårdt for mig).

Men fik fuld revaydelse i hele perioden.

hej 14-01-2012 11:37

Citat:

Oprindeligt indsendt af Mumrik (Send 203800)
Ekseleven. Det er ikke helt korrekt det, du skriver omkring revalidering. Jeg selv har været i revalidering, hvor jeg fra starten af sagde, at jeg - når revalideringen var overstået - ville være selvforsørgende med 20 timer/ugen.

Desværre gik revalideringen ikke som forventet (det var for hårdt for mig).

Men fik fuld revaydelse i hele perioden.

Det lyder interessant. jeg var sikker på at når man skulle have en revalidering så skulle man kunne klare 37 timer. Hvad gik din revalidering ud på? Du må gerne sende mig en pm for at fortælle mere, hvis du har lyst.

Mumrik 14-01-2012 20:57

Inden jeg blev sygemeldt arbejdede jeg også deltid. Men tror ikke, at det er dét, det kommer an på, når man søger om revalidering. Jeg sagde fra starten af, at det jeg kunne rumme, var at slutmålet skulle blive på 20 timer. Og dermed også selvforsørgende på 20 timer. Hvis jeg kunne klare flere timer, ville det bare være en succes for mig (hvilket også kom til at stå i ressourceprofilen).

I min revalidering erfarede jeg, at jeg er meeeeeeeeget lang tid om at lære ting, det "klæber" ikke rigtigt fast, er mere stressoverfølsom osv. Det har været en god revalideringsperiode trods alt, for jeg fandt ud af, at jeg kunne begå mig socialt og være vellidt på en arbejdsplads. Men søger nu fleksjob bl.a. pga. de barrierer, jeg har beskrevet ovenfor. Kommunen har modtaget statusattest fra min psyk. og han har beskrevet vedvarende nedsat funktionsevne. JC har dog afvist, og sagen er nu i BAN.

Håber du blev lidt klogere Hej. Synes at jeg ville blive i tråden her frem for at skrive privat. Det kunne jo være at andre har samme eller andre historier omkring deres revalidering og antal timer.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:21.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension