K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=92)
-   -   møde i rehab.team (https://www.k10.dk/showthread.php?t=28070)

ene 29-09-2013 16:36

møde i rehab.team
 
nu er det ved at være min tur til at skulle til møde i rehab.team.
Jeg har fået lavet lægeerklæringen og papirerne hos sagsbehandleren og afventer nu en tid til mødet med teamet.
Jeg har læst meget om hvor skrækkelige de her møder er og det afskrækker mig en del, er der slet ikke nogle der oplever at det er godt ?
Nå men mit spørgsmål er egenligt, jeg er i arbejde 15 timer om ugen, og skal til mødes for forhåbenligt at få tilkendt fleksjob. Er der mulighed for at de laver ressourceforløb når man er i arbejde ?
er der noget jeg skal være opmærksom på inden mødet ?

Webmaster 29-09-2013 17:22

Der er folk herinde som har haft gode oplevelser i forbindelse med rehab møde...så de findes...

Ressourceforløb skulle jeg blive meget overrasket hvis de vil sætte dig i....ikke når du kan arbejde 15 timer pr uge.....det er som regel kun forbeholdt folk der ellers ville skulle have en pension...

Men da det hele er så nyt er det svært at vide hvad de vil gøre...

Husk det er tilladt at have en bisidder med til det rehab møde....og er der noget specielt du vil huske at sige eller spørge dem om....så skriv det ned på et stykke papir og tag det med....men glemmer nemt ting når man sidder i sådan et møde...du kan evt også optage det...alt efter hvor god din hukommelse er...

solstrålen 29-09-2013 17:38

Jeg har været til møde i rehabiliteringsteamet her i september måned.
Jeg var som du nervøs inden mødet.
Men det gik rigtig godt og der var en god tone på hele mødet.
Jeg fik allerede efter mødet at vide, at jeg blev indstillet til et flexjob.
9 dage senere have jeg en skriftelig bevilling på mit flexjob.
Det er et fastholdelsesflexjob på nuværende arbejdsplads med 13 timer pr. uge.

Held og lykke

ene 29-09-2013 18:53

tak for jeres svar. Jeg får også svar med det samme har jeg fået at vide, tror måske også det er derfor jeg er så nervøs.
Jeg skal have min advokat med til mødet, så håber hun bevarer overblikket, for er sikker på jeg ikke kan huske halvdelen når jeg kommer ud derfra.

Dancer 30-09-2013 11:29

Jeg var til rehab møde i juni og det var et godt og positivt møde med søde mennesker.
Fik svar senere samme dag og skriftligt allerede næste dag.

Min arbejdsevne er under 3 timer om ugen og ressourceforløb var aldrig på tale :)

Nu er jeg ledig flexer i gang med 6 ugers selvvalgt kursus :)

Nøgne tær 30-09-2013 11:50

Kunne i skrive hvilken by i er fra ?
 
Citat:

Oprindeligt indsendt af Dancer (Send 285003)
Jeg var til rehab møde i juni og det var et godt og positivt møde med søde mennesker.
Fik svar senere samme dag og skriftligt allerede næste dag.

Min arbejdsevne er under 3 timer om ugen og ressourceforløb var aldrig på tale :)

Nu er jeg ledig flexer i gang med 6 ugers selvvalgt kursus :)

Det kommer nok an på hvor man bor, min arbejdsevner er under 1 1/2 time, og det eneste de overhovedek ville tale om var ressourceforløb.

Jeg måtte tvinge skriftligt svar ud af dem, det hjalp at skrive cc til borgerrådgiveren.

Hvilket 6 ugers kursus kan du tage som kun er 3 timer/uge ?

Dancer 30-09-2013 14:51

Jeg bor i Favrskov kommune :)

Kurset er lidt over 3 timer om ugen - men der er masser af kurser hvor man fx kun kommer 1 dag om ugen.

Dette er et akademi kursus i økonomistyring (det der tidligere hed merkonom) :)

LoveFairy 30-09-2013 17:19

Åh det er dejligt at læse om de positive erfaringer!

Jeg er også selv spændt på at skulle til det møde, men har fået at vide af min bisidder (som har været til en del af de møder) at hun kun har oplevet positive møder med ordentlig behandling.

Så held og lykke og forvent det bedst mulige for dig...det vil jeg gøre.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:45.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension