K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Må man det?? Kan arbejde tvinge en til at arbejde på ens fridage?? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=18301)

MetteMusen 22-06-2011 14:35

Må man det?? Kan arbejde tvinge en til at arbejde på ens fridage??
 
Hej

Jeg har netop været til samtale med min chef. Jeg er ansat i fleksjob 15 timer om ugen....
Da jeg har haft meget fravær ( pga. fejl medicinering), vil de nu have følgende plan:

Jeg skal ned i fraværsprocent indenfor 3 mdr (tror ikke det er et problem)

Jeg har 2 ugentlige fridage - hvis jeg er syg på en arbejdsdag, skal jeg tilgengæld foirsøge at arbejde på min fridag - MÅ DE FORLANGE det??

Lunasdatter 22-06-2011 14:38

Det lyder da totalt grotesk .... hvis jeg var dig så ville jeg skynde mig at kontakte min fagfore. :)
Knus Lone

MTVRV1 22-06-2011 14:43

tage hurtig kontrakt til din jobkonsulent
det skal du ikke tage stilling til

men i samarbejde med kommunen
samt hvis du er medlem af en fagforening

fordi de 2 ugentlige fridage er et skånebehov
som der sikkert også stå i dine papir

MetteMusen 22-06-2011 14:49

Tak - har lagt en besked hps fagforeningen...

Mila 22-06-2011 14:51

Citat:

Oprindeligt indsendt af MetteMusen (Send 167507)
Hej

Jeg har netop været til samtale med min chef. Jeg er ansat i fleksjob 15 timer om ugen....
Da jeg har haft meget fravær ( pga. fejl medicinering), vil de nu have følgende plan:

Jeg skal ned i fraværsprocent indenfor 3 mdr (tror ikke det er et problem)

Jeg har 2 ugentlige fridage - hvis jeg er syg på en arbejdsdag, skal jeg tilgengæld foirsøge at arbejde på min fridag - MÅ DE FORLANGE det??

Jeg skal ikke kunne sige om det er tilladt - me jeg tror det ikke , få fat på din jobkonsulent ved kommunen og spørg .

Det svarer jo til at bede en fuldtidsansat der er syg på hverdage om at møde ei weekenden ...

Vovse 22-06-2011 20:58

Citat:

Oprindeligt indsendt af MTVRV1 (Send 167510)
tage hurtig kontrakt til din jobkonsulent
det skal du ikke tage stilling til

men i samarbejde med kommunen
samt hvis du er medlem af en fagforening

fordi de 2 ugentlige fridage er et skånebehov
som der sikkert også stå i dine papir

Lige præcis.:cool:

PiaL 23-06-2011 08:56

Måske skulle kommunen liiige lave lidt info til virksomheden om, hvad et fleksjob er og hvorfor virksomheden får så meget i tilskud... Det lyder som om virksomheden ikke er helt klar over betingelserne - at man har en syg person ansat på særlige vilkår, og at "fridage" ikke er fridage men en nødvendighed, fordi man har brug for at rekreere, når man fejler noget.

Enig i, at du skal lade jobkonsulenten i kommunen tage den snak med virksomheden, og jeg vil råde dig til at være passiv i den her sag. Fint hvis fagforeningen vil hjælpe dig, men virksomheden har kontrakt med kommunen, og det er kommunen der skal gå ind, hvis dine fleksjobvilkår ikke overholdes.

MetteMusen 23-06-2011 10:15

:):)Tak for hjælpen - har sagt både fagforening og kommune på sagen


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:38.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension