K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Indsamling til de rige (https://www.k10.dk/showthread.php?t=23127)

hansc 05-06-2012 23:42

Indsamling til de rige
 
Skal vi alle sammen lave en indsamling til de rige mennesker i vores land, så vi kan få flere arbejdspladser.

MVP 05-06-2012 23:43

Citat:

Oprindeligt indsendt af hansc (Send 227070)
Skal vi alle sammen lave en indsamling til de rige mennesker i vores land, så vi kan få flere arbejdspladser.

Det er IKKE blå politik...og der er IKKE fejet noget ind under gulvtæppet! :eek:

limaje 06-06-2012 08:23

Ja lad os da samle ind til de stakkels rige mennesker, som aldrig kan få nok

stribe 06-06-2012 09:20

sidder og tænker på --- lidt provokerende.....hvem har nok..ærlig..

jeg har altså ikke ondt af at dem der bidrager meget til samfundet skal ha mere..el.gider de da ikke blive ved med at knokle..
det ville i vel heller ikke,hvis i kunne el.hvad

jeg synes man jagter de forkerte...der skal vel også være en gulerod,for den der betaler mere end gennemsnittet...det kan simpelhen ikke hidse mig op - tværtimod synes jeg det er fair nok

stribe førtidspensionist 2o1o

Helle Smith 06-06-2012 10:11

Jeg vil gerne donerer en BRUGT 10 krone :)

Ninja 06-06-2012 10:33

Citat:

Oprindeligt indsendt af hansc (Send 227070)
Skal vi alle sammen lave en indsamling til de rige mennesker i vores land, så vi kan få flere arbejdspladser.

Jamen den indsamling er regeringen da allerede godt i gang med. Er du på overførselsindkomst, skal du ikke foretage dig yderligere - de trækker selv beløbet!

stampe 06-06-2012 11:09

Godt Lars Løkke eller ulykke ikke kom til roret - så skulle vi nok have set løjer. Hans oplæg lyder nærmest skrækindjagende for personer, der er bundet til overførselsindkomster og ikke bare kan gøre noget andet. Det kan stadig blive stramt, men nok ikke så galt, som det kunne blive.

stribe 06-06-2012 12:46

jeg synes vi skal huske at være taknemmelig for det vi får og ikke kun være sure over det vi ikke får...vi har det jo godt og generelt er der jo ingen der sulter og lider nød....

ja jeg ved godt man altid kan finde nogen,men generelt har vi jo intet at klage over..

og som sagt dem der bidrager mest skal vel også ha mest..el.gider de jo som sagt ikke pukle mere og ja vi kan jo ikke alle være på overførselindkomster..sikke et samfund det vil blive..

så i min verden er det ok,at dem der bidrager mest skal ha mest..og taknemmelighed for det man får - ja det koster ingenting

stribe førtidspensionist

hansc 06-06-2012 13:32

Ja, dette var en provokation.

Udfra mit synspunkt er ideen om, at økonomi er det eneste incitament til at mennesket arbejder, skabe og kreere, et fuldkommen tosset, snæversynet og decideret farligt menneskesyn. Der desværre er blevet ret almindeligt takket være cepos og borlige økonomers fråden i de danske medier.

stribe 06-06-2012 13:38

ja men jeg mener hvert et ord...det skal også være en grænse for,hvad folk skal betale til samfundet..''

jeg har da hørt mange sige,at nu gider de ikke pukle sådan mere el.nu flytter de firmaet til udlandet - for hvor er guleroden henne for dem..

vi kan vel godt være glade for det vi får og ikke bare være sure over det vi ikke får..el.hvad

skal lige siges at jeg kun får 11600 kr i ftp pr mdr af det offentlige...men jeg er da glad og taknemmelig får hver en krone og glad for vi har det som vi har det i dk..

sådan burde vi jo aller ha det

stribe ftp 2o10


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:14.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension