K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Vedr.Udregning af førtidspension (https://www.k10.dk/showthread.php?t=6500)

jens nielsen 13-11-2008 11:25

Vedr.Udregning af førtidspension
 
Hej Alle

Er visiteret til fp fra d.1/11-08 - så jeg er helt blank for hvordan at min fp udregnes - har prøvet på at se nogle af jeres indlæg, men har ikke fundet svar på det spørgsmål som optager mig mest lige nu !!!

mit spørgsmål er : vil en løbende udbetaling for evt. erhvervsevnetab fra ASK blive modregnet i min fp ??

Jeg har fået kapitaliseret op til 50 % af min erhvervsevnetabs erstatning og afventer nu at min fagforening får genoptaget min sag i ask for at få forhøjet min erhvervsevnetabserstatning fra 50 % og op til ? - efter at jeg nu er blevet førtidspensionist, min fagforening siger at når udgangspunktet er fp og ikke flexjob som jeg var visiteret til før (var på ledighedsydelse) ja, så er erstatningen højre - er det rigtigt, ved nogen det ??

På forhånd tak

Hilsen
Jens

Odenseaneren 13-11-2008 11:33

forsikring
 
Hejsa

Det er i hvert fald vigtigt at du oplyser kommunen om det ved udregning af pension.

Jeg er lidt i tvivl om det bliver modregnet.

Jeg får udbetaling for tab af erhvervsevne - og den bliver modregnet. Men om der er forskel på en forsikring og en erstatning - der må jeg melde pas

held og lykke med det

jens nielsen 13-11-2008 12:13

svar til odenseaner
 
hej igen

Tak for dit svar.

jeg får også en udbetaling fra en "tabe af erhverveevne forsikring" og den bliver modregnet( hvilket jeg synes er uretfærdigt,jeg har jo selv betalt til den i 20år) men anyway, jeg håber at der er andre som kan svare på mit spørgsmål.

Hilsen

jens

tudsegaard 13-11-2008 13:31

hej på en side på nettet: www.borger.dk er der en rubrik til selv at beregne sin pension- du skal blot bruge den dato systemet vælger. lige nu er 1.12. det betyder ikke noget- du kan regne med beløbet. du skal have en adgangskode - evt. netbankkoden - så bliver det kørt på sikker linie. når man logger ud bliver beregningen ikke gemt og ingen kan se at du har lavet din beregning. blot husk at udfylde de rubrikker der er. jeg har lige lavet min egen i går og det virker fint.
hilsen tudsegaard.

knudsen 04-12-2008 21:31

har været inde på borger.dk og prøve beregne pension selvom jeg ik ved endnu om jeg får en. men der er forskellige ftp at vælge imellem. alm ftp/ forhøjet alm ftp/ mellemste ftp/ højeste ftp. jeg troede ik der mer var noget der hedder alm/ mellem/ højeste ftp. og kun var en "type" ftp nu? eller....?

Neurosmølf 04-12-2008 22:04

Der er kun 1 type pension ved tilkendelse efter 2003, men evt. ændringer for dem der er tilkendt før 2003 sker efter de regler der gjaldt ved tilkendelsen, derfor flere muligheder. F. eks. en på mellemste der får en forværring, kan idag tilkendes højeste såvidt jeg har forstået det. Det Du kan tilkendes er alm. førtidspension som idag er 1 samlet ydelse, hvor de *gamle* pensioner var delt op i forskellige ydelsesdele.
Håber det klarlagde det lidt.

mvh Nøvsen

Mai-Britt 04-12-2008 22:51

Citat:

Oprindeligt indsendt af jens nielsen (Send 42324)
Hej Alle

Er visiteret til fp fra d.1/11-08 - så jeg er helt blank for hvordan at min fp udregnes - har prøvet på at se nogle af jeres indlæg, men har ikke fundet svar på det spørgsmål som optager mig mest lige nu !!!

mit spørgsmål er : vil en løbende udbetaling for evt. erhvervsevnetab fra ASK blive modregnet i min fp ??

Jeg har fået kapitaliseret op til 50 % af min erhvervsevnetabs erstatning og afventer nu at min fagforening får genoptaget min sag i ask for at få forhøjet min erhvervsevnetabserstatning fra 50 % og op til ? - efter at jeg nu er blevet førtidspensionist, min fagforening siger at når udgangspunktet er fp og ikke flexjob som jeg var visiteret til før (var på ledighedsydelse) ja, så er erstatningen højre - er det rigtigt, ved nogen det ??



Hej og ja det er rigtigt at din erstatning bliver højre når du ikke kan arbejde mere, selv venter jeg på om kommunes afgøresle på min fp, og min advokat har bedt ASK om at vente med at afgøre min erhversevnetab i det den jo blive støre når man får fp og ikke fleks, derfor ved jeg det.

hilsen Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever:cool:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:00.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension