K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Tolkning af indkaldelse efterlyses? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=15997)

buster 03-01-2011 16:52

Tolkning af indkaldelse efterlyses?
 
Hm, ja, så er det jeg igen kan blive i tvivl....

Sidder her, med en indkaldelse til møde og efter at have nærstuderet den, ja, så kan jeg da godt lige blive i tvivl om hvordan den ordlyd skal TOLKES ELLER FORSTÅES :confused:

"Indkaldelse til samtale
Du indkaldes hermed til samtale hos xxxxx

Samtalen finder sted onsdag den 05•01•2011 kl. 13:00, i Jobcentret - xxxx

Er du forhindret i at møde til samtalen, eller kan du af anden årsag ikke den
pågældende dag, bedes du ringe og aftale en ny tid.

Udebliver du fra samtalen uden rimelig grund, medfører dette, at kommunen
foretagerlradrag i din ydetse i her1fiOlcftlllov om aktiv socialpolitik §-37.
Fradraget foretages for de dage, der går fra den dato, du udeblev fra samtale,
til du kontakter jobcentret på ny.

Der vil altid ske fradrag i din ydelse for den
dag, hvor samtalen skulle have fundet sted, også selvom du kontakter
jobcentret samme dag.


Lovuddrag vedlægges."


SPECIELT undrer jeg mig såre over den tekst jeg har fremhævet, hm....

Hvordan ville i tolke denne?

På forhånd tak for hjælpen ;)

Carmen 03-01-2011 17:54

...kryptisk tekst, forstår godt at du undrer dig...

Brevet undrer mig: Husker jeg helt galt...er du og din mand ikke førtidspensionister...hvorfor skal du så til samtale på Jobcenter? Ja, undskyld, Buster, vedkommer selvfølgelig ikke mig...

Nå, TROR den tekst, du har gjort fed, skal forståes på den måde, at du trækkes, hvis du ikke møder op eller giver så sent besked som samme dag, hvor mødet er planlagt til at finde sted.
Du tilbydes at kunne ændre tiden, så derfor accepteres et sent afbud eller udeblivelse ikke.

...men kun noget, jeg TROR, Buster :-)

zolskin 03-01-2011 18:12

Det er en almindelig form for opfølgningssamtale som jobcentret skal overholde ellers mister de deres refusion fra staten

Der er rent faktisk nogle mennesker, som ikke møder op til de samtale - så derfor fremhæves konsekvenserne med sort!!

MTVRV1 03-01-2011 18:20

Der vil altid ske fradrag i din ydelse for den
dag, hvor samtalen skulle have fundet sted, også selvom du kontakter
jobcentret samme dag

oversat selvom du melder afbud i tide, så sker der et fradrag i din ydelse
alså kom til mødet eller vi tager dine penge

mener ikke buster er førtidspensionist, kun hendes mand

MineBørnsMor 03-01-2011 18:20

Jeg tror også bare det betyder at hvis du udebliver eller melder afbud på den dag mødet skulle være, så trækker de i kroner og ører. Du skal selvfølgelig bare møde op, eller i god tid få ændret dato hvis du er forhindret den dag.

Jørgine 03-01-2011 18:23

Jeg fortolker det på samme måde som Carmen. At hvis du ikke møder på kommunen til det aftalte tidspunkt, men ringer afbud senere på dagen, vil du blive trukket i ydelse for hele mødedagen.

Jørgine

buster 03-01-2011 19:15

Tak for jeres tolkninger ;)

Nå men så vil jeg lige opklare for jer:

JO både min mand og jeg er ftp

MEN denne indkaldelse er ikke møntet på os -og så står det frit for jeres fantasi at finde ud af resten(ihh, altså hvor kan jeg drille :p) ;)

Hvorfor jeg undrer mig over den fremhævede tekst er jeg kan FORESTILLE mig et følgende scenarie( og må Gud forbyde at det sker!)

Borgeren bliver kørt ned, på vej til mødet, indlagt på sygehus = KOMMUNEN TRÆKKER I YDELSEN :eek:

Øhh, vil det så også betyde at skulle borgeren fx afgå ved døden, vil der så også blive trukket i ydelsen = penge mindre til begravelsen osv :eek:

Kan i forstå hvorfor jeg undrer mig?

Carmen 03-01-2011 20:02

Haha, Buster, mon ikke sidste scenarie er en LOVLIG undskyldning for at udeblive til mødet :-)

buster 03-01-2011 22:20

Hmmm...carmen, tror du :D (mig bekendt skal systemet jo næsten være med i kisten før man accepterer en lovlig grund :rolleyes:

-men spøg tilside, ER det vitterlig sådan at lovgivningen skal tolkes?

Nogen bud? evt §/lov henvisninger?

(ved nærmere eftertanke, hvordan vil systemet så kunne opfylde Retssikkerhedsloven, tror jeg det er, der sir at borgeren skal have mulighed for at medvirke i sin sag, i tilfælde af mit scenarie -øhhh....:D)

Carmen 03-01-2011 22:49

...altså, ka' da godt være, at vedkommende bliver sendt i en arbejdsprøvning i en islandsk askesky!

...ku' ikke dy mig, Buster :-)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:18.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension