K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   LANGSOMME ankenævn??? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=14740)

sandie86 13-10-2010 20:46

LANGSOMME ankenævn???
 
kommunen tog sidste år mine sygedagpenge, da der blev vurderet jeg ikke kunne revalideres pga mit piskesmæld (SDP var forlænget med henblik på revalidering)...

ankenævnet sagde i gennemsnit 7 måneders sagsbehandling....!

nu er der gået 11 måneder....

står det så slemt til alle andre steder?? hvor lang tid tog jeres andres sager??? (bor i viborg kommune)

LUM 13-10-2010 20:59

Har du prøvet at kontakte nævnet for at høre hvor langt din sag er kommet? ellers vil det være en ide at prøve.

curls 13-10-2010 20:59

Citat:

Oprindeligt indsendt af sandie86 (Send 128774)
kommunen tog sidste år mine sygedagpenge, da der blev vurderet jeg ikke kunne revalideres pga mit piskesmæld (SDP var forlænget med henblik på revalidering)...

ankenævnet sagde i gennemsnit 7 måneders sagsbehandling....!

nu er der gået 11 måneder....

står det så slemt til alle andre steder?? hvor lang tid tog jeres andres sager??? (bor i viborg kommune)

De oplyser på statsforvaltningens hjemmeside, at de har længere sagsbehandlingstid.... (i Midtjylland):

http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=7339

sandie86 13-10-2010 21:24

sidst vi kontaktede dem angående min sag, var da de havde haft min sag i 7 måneder... der skrev vi bare og spurgte om de var begyndt at se på den overhovedet, hvilket de IKKE var :-(

superkok 13-10-2010 23:47

min sag der sagde de der ville gå op til 9 md hvis ikke mere :D så jeg kommer ikke til at vide noget fr næste år hvis jeg er urheldig men fatter ikke det skal tage så lang tid ved anke/klage sager laver komunerne virkelig så meget **** :D

Road66 14-10-2010 09:01

Jeg har også fået svaret, at der vil gå omkring 7 mdr. Der er nu gået 3 mdr. og jeg ved at ikke engang er tildelt en sagsbehandler endnu :rolleyes:

Jeg kan udemærket forstå din frustration. Jeg går også bare og venter og venter.... !!

blj 14-10-2010 13:15

min anke sag tog 3 mdr. og det skal være max hvis du ser reglsæt for anke
jeg bor i vestsjælland og har anke styrelse i nykøbing falster

Jøsses 15-10-2010 14:12

Jeg
 
venter også svar på en klage....og der snart gået 1 år.

hopper 15-10-2010 16:38

Jeg ankede mit stop af sygedagpenge i Juni, 2½ måneder efter havde ankestyrelsen truffet sin afgørelse, min sagsbehandleres afgørelse var ugyldig hun skulle lave hele pivtøjet om.
Jeg bor i Sorø kommune...

Bibbi 15-10-2010 18:18

Har fået svar efter 12 måneder. De har så forlænget mine sygedagpenge i 26 uger (fra oktober 2009) hvor kommunen skal afklare mig til ENTEN flexjob eller pension. Hallo det er jo ligesom ½ år siden de 26 uger er gået. Ved ikke hvad der nu sker. Nogen der har prøvet dette ?????

Andersine85 15-10-2010 19:33

Jeg har prøvet det fra den anden side af bordet (det tog 14 måneder at få en sag retur!).
I det tilfælde, så skulle jeg revurdere en sag, fordi der dengang ikke var blevet lavet profil inden stop (vil lige skynde mig at forsvare mig selv, det var ikke min sag dengang ;) ).

Dvs. at jeg skulle opdatere profilen med borgere, som kun måtte udtale sig om, hvordan h*n havde det, dengang for 14 måneder siden.
Og jeg skulle så prøve a vurdere, hvad jeg ville have gjort og vurderet, hvis jeg havde været sagsbehandleren for 14 måneder siden... Pisse besværligt for at sige det ligeud! Både for borger og mig!

Så det vil nok være noget i den dur, at du og kommunen nu skal i gang med!

Barbara 15-10-2010 20:39

Hej Sandie,

Jeg har ventet ca 13 md (region midt) med en sygedagepengesag. :-(

Til Bibbi

Jeg er enig med Andersine. Kommune har "genoptaget" min sag ligesom hele var 13 md før. Desværre fik jeg en ny afslag - kunne ikke forlænge sp. I din tilfalde lyder positiv at ankænavnet anbefaler 26 ugers forlængelse. :-)

Barbara

sandie86 15-10-2010 21:07

i mit tilfælde, der tog de jo sygedagpengene pga jeg ikke kan revalideres pga for få timer...

min social rådgiver på smerteklinikken sagde så, at så BURDE de kunne forlænge mine sygedagpenge med henblik på fleks... men det mente de ikke, da jeg ikke var færdig behandlet (da jeg på det tidspunkt gik i coping forløb på smerteklinikken)....

da jeg så kom på kontanthjælp, og mødte min nye sagsbehandler, var noget af det første hun sagde, at hun ikke kunne forstå hvorfor der ikke var påbegyndt noget flex sag *suk*.... hun synes det "lugtede langt væk af flex"....

curls 16-10-2010 12:13

Citat:

Oprindeligt indsendt af sandie86 (Send 129123)
i mit tilfælde, der tog de jo sygedagpengene pga jeg ikke kan revalideres pga for få timer...

min social rådgiver på smerteklinikken sagde så, at så BURDE de kunne forlænge mine sygedagpenge med henblik på fleks... men det mente de ikke, da jeg ikke var færdig behandlet (da jeg på det tidspunkt gik i coping forløb på smerteklinikken)....

da jeg så kom på kontanthjælp, og mødte min nye sagsbehandler, var noget af det første hun sagde, at hun ikke kunne forstå hvorfor der ikke var påbegyndt noget flex sag *suk*.... hun synes det "lugtede langt væk af flex"....

Hvis de mente at revalidering er formålsløst, kunne de måske have forlænget dig efter stk. 4, hvor de kunne vurdere, om du skulle i fleksjob eller førtidspension.

Det er korrekt, at du skal have en varig funktionsnedsættelse samt varig nedsat arbejdsevne for at du kan få et fleksjob.(mindst 50% nedsat). Kan godt se det ligger lidt på vippen i din sag, når du siger, at du er fortsat på smerteklinikken. Men jeg kender nogen, som har fået det bedre efter at have været på smerteklinikken. Det er lidt svært at vide, om der kunne have været bedring eller ej, når du fortsat var på smerteklinikken på det tidspunkt. Men håber du får medhold.

Jutta1502 16-10-2010 12:15

min sag tog kun 2½ måned i ankenævnet den gang i 2007 , og kommunen fik nogle smæk og måtte revidere min RP, så den var opdateret ...:D

sandie86 16-10-2010 13:45

ud fra sidst jeg var i arbejdsprøvning, er min arbejdsevne (time mæssigt) faktisk blevet mindre efter jeg har været på smerteklinikken :-( (men det er jo nok fordi jeg lytter mere til min krop nu, og får sagt fra før det er alt for sent)...

jeg må jo bare væbne mig med tålmodighed :-(

blj 19-10-2010 10:59

Kære Andersine85
som jeg skrev må det efter regler ikke tage mere in 3mdr.
Og min kommune fik nogle godt nok en del kritik for dårlig behandling af min sag og mangelende opfølgning og meget mere det fik godt godt nok travt men mig lige med et ps jeg har en god fagforening der har helt tjek på love og mit problem
?det kan ikke alle lige på kommunen
God kamp til alle jeg kæmper på 5 år

Andersine85 19-10-2010 18:11

Ja, gid det kun tog de 3 måneder, det ville være en lettelse for alle!

Men jeg ved så også, at de nu faktisk arbejder effektivt på at komme ned på de lovlige tre måneder, de har ansat vildt mange nye medarbejdere, så forhåbentligt hjælper det snart!

jomfruen 19-10-2010 18:32

Har klaget til statsforvaltningen d. 10-02-10 over §100

De skrev det kunne tage fra 3 til 7 mdr. men har intet hørt derfra:eek:

Ved ikke om det er Midtjylland der er så langsom :confused:

blj 03-11-2010 13:49

Kære Andersine85
Du skal stadig overholde den den Sociale lovgivning i fohold til §§ og socialbehandlingstid.

Hvis vi i systemet ikke over holder §§ bliver vi jo straftet i forhold til §§ vi har skrevet under på ?????????????????????

som igen sygedag penge
som du vil ikke arbejdsprøvet
som vi har ikke lægelige oplysninger på dig
som i bruger ikke læglige oplysninger men vurder selv gennem en læglig konsulent der er ansat i kommunen og vil ???
give andre oplysning skulle nødigt ???? fyret

blj 03-11-2010 13:54

Kære Andersine85
Du skev også et sted at en tommelfinger regl er vi skal være i arbejdsprøvning i 3mdr.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilken § er det og gerne på skrift

Andersine85 07-11-2010 17:53

Citat:

Oprindeligt indsendt af blj (Send 131627)
Kære Andersine85
Du skal stadig overholde den den Sociale lovgivning i fohold til §§ og socialbehandlingstid.

Hvis vi i systemet ikke over holder §§ bliver vi jo straftet i forhold til §§ vi har skrevet under på ?????????????????????

som igen sygedag penge
som du vil ikke arbejdsprøvet
som vi har ikke lægelige oplysninger på dig
som i bruger ikke læglige oplysninger men vurder selv gennem en læglig konsulent der er ansat i kommunen og vil ???
give andre oplysning skulle nødigt ???? fyret

Helt enig, men prøv at sige det opad (ved faktisk ikke hvem der er chefen for beskæftigelsesankenævnet, men det må vel være støjsenderen...).
Der er skam heller ingen sagsbehandlere, som synes det er fantastisk at skulle vente så lang tid på en afgørelse...


Citat:

Oprindeligt indsendt af blj (Send 131628)
Kære Andersine85
Du skev også et sted at en tommelfinger regl er vi skal være i arbejdsprøvning i 3mdr.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilken § er det og gerne på skrift

Det står i en af vejledningerne til Lov om en Aktiv Beskæftigelsesindsats...
Og så er det ift. alm. sund fornuft/opsparet erfaring over tid.
Den første måned er man for det første som regel fuldstændig udbrændt, fordi man er i gang igen, og man kan også komme til at overanstrenge sig fuldstændig, fordi man virkelig gerne VIL... og ofte så gælder det begge dele!
Anden måned plejer man så at få justeret til ift. virkeligheden, og 3. måned er så der, at man kan se om virkeligheden holder. Sådan er det i hvert fald meget ofte.
Nogen gange kan man så nøjes med en måned, andre gange er der brug for 6 måneder, det kan være forskelligt.

superkok 07-11-2010 18:03

Citat:

Den første måned er man for det første som regel fuldstændig udbrændt, fordi man er i gang igen, og man kan også komme til at overanstrenge sig fuldstændig, fordi man virkelig gerne VIL... og ofte så gælder det begge dele!
og er man klar så høre man alt osv så ved 14 dage kan man hurtigt ligge 2+2 samme at man render til grin

alt deres rend og knockle røven ud af bukser til grin bliver trættede til sidst derfor er mange i mod det fjern den ****ing gratis arbejde kraft logik folk gider ikke rende til grin for ingengting

jegh ar bla prøvet hvor jeg kun skulle bevise noget i 1 dag konsulenten var ved at falde ned af stolen af raseri for jaamen osv kom han ii har ham gratis i en md gjorde han meget ud af at sige men de sagde har vi ikke noget at bruge til vi skal se hvordan han arbejde sammen med de andre og om han har 10 tommel finger og det kan man se på en dag ha så fik han den men han fik så det sidste grin thats life

jomfruen 11-11-2010 10:44

Har klaget til statsforvaltningen d. 10-02-10 over §100

De skrev det kunne tage fra 3 til 7 mdr. men har intet hørt derfra:eek:
De 7 mdr. er så gået d. 10-09-10

Nu ser jeg på statsforvaltningens hjemmeside at der står:

Hvis behandlingen af din sag varer længere end det der fremgår af kvitteringsbrevet, vil du få besked om det. Nævnet vil oplyse, hvorfor behandlingen af sagen tager længere tid, og hvornår vi regner med, at der kan træffes en afgørelse.

Der er ikke kommet nogen form for besked:rolleyes:

Mit spørgsmål er så:

Skal man rykke for afgørelse/status og i bekræftende fald er der nogen af jer dejlige mennesker der har en god tekst til det?

kunne det være en ide at bede om aktindsigt?

eller skal man bare vente vente vente:eek:

curls 11-11-2010 14:45

Citat:

Oprindeligt indsendt af jomfruen (Send 132997)
Har klaget til statsforvaltningen d. 10-02-10 over §100

De skrev det kunne tage fra 3 til 7 mdr. men har intet hørt derfra:eek:
De 7 mdr. er så gået d. 10-09-10

Nu ser jeg på statsforvaltningens hjemmeside at der står:

Hvis behandlingen af din sag varer længere end det der fremgår af kvitteringsbrevet, vil du få besked om det. Nævnet vil oplyse, hvorfor behandlingen af sagen tager længere tid, og hvornår vi regner med, at der kan træffes en afgørelse.

Der er ikke kommet nogen form for besked:rolleyes:

Mit spørgsmål er så:

Skal man rykke for afgørelse/status og i bekræftende fald er der nogen af jer dejlige mennesker der har en god tekst til det?

kunne det være en ide at bede om aktindsigt?

eller skal man bare vente vente vente:eek:

Der sker ikke noget ved at ringe til dem og høre, hvordan det går med sagen... Nogle sager kan tage længere tid end andre. Det er meget individuelt.

God idé at bede om aktindsigt, så du kan se, hvad kommunen egentlig havde sendt ind til dem... Og hvis du mener, de har glemt noget, kan du komme med det til nævnet....

Garfield 11-11-2010 15:03

det er så ikke alle steder det tager lang tid, min begyndte behandling d. 20/8 i år, og jeg har lige ringet til dem og fået af vide der er truffet afgørelse jeg burde have den imorgen, men hun ville ikke sige hvad afgørelsen var så¨jeg frygter et afslag :eek:

jomfruen 11-11-2010 20:24

Håber og krydser fingre for du får en god besked :kram:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:32.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension