K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   dsb kort (https://www.k10.dk/showthread.php?t=29147)

nensypigen 28-01-2014 13:35

dsb kort
 
Jeg forstår simpelthen ikke hvad det er jeg skal vise til en dsb medarbejder for at få pensionist rabat kort til bus og tog. Der står pensionsmeddelelse inde på deres hjemme side men kan det passe? for på min pensionsmeddelelse står der private ting såsom hvad jeg får udbetalt, mit cpr nr, osv det rager da ikke en dsb medarbejder er det virkelig den man skal vise?

Kimmie 28-01-2014 13:54

Ja det er den, du skal vise, men ikke hver gang du skal med bus/tog.

Du skal tage din pensionsmeddelse med til en DSB station sammen med et pasfoto, så udstedes der et legitimationskort, der beviser at du har ret til pensionistrabat.

Dette legitimationskort skal du medbringe på rejsen og vise sammen med din billet, i bus skal du vise chaufføren legitimationskortet og bede om en pensionistbillet.

stampe 28-01-2014 13:55

Kan du ikke dække fx beløb over og tage en kopi af resten? Nogen steder kan man også fp en pensionsbekræftelse på kommunen, som i al fald har kunnet accepteres..

nensypigen 28-01-2014 14:26

God ide stampe vil prøve og dække cpr og beløb og så se om DSB godtager den ellers må jeg høre kommunen ad

L.S. 28-01-2014 22:56

Citat:

Oprindeligt indsendt af Kimmie (Send 296097)
Ja det er den, du skal vise, men ikke hver gang du skal med bus/tog.

Du skal tage din pensionsmeddelse med til en DSB station sammen med et pasfoto, så udstedes der et legitimationskort, der beviser at du har ret til pensionistrabat.

Dette legitimationskort skal du medbringe på rejsen og vise sammen med din billet, i bus skal du vise chaufføren legitimationskortet og bede om en pensionistbillet.

Det er korrekt, som Kimmie skriver - selvfølgelig skal man da ikke sidde og vifte med selve pensionsmeddelelsen, hver gang man bruger offentlig transport.

Og det legitimationskort du kan få udstedt, i f.eks enhver DSB-7/11, som i forvejen står for billetsalg m.m., gælder for ét helt år af gangen.

I kommunale svømmehaller skal man derimod fremvise selve pensionsudbetalingsmeddelelsen, for at kunne købe klippekort/månedskort med stor rabat - til gengæld er det kun den ene gang ved kortkøbet, og du kan folde arket, så det kun er dit navn og cpr.nr. der kommer frem, som sammen med en anden id-form, gerne med billede, skal bevise at du ER pensionisten der har ret til rabatten.



HUSK

Mads87 29-01-2014 04:19

Citat:

Oprindeligt indsendt af L.S. (Send 296134)
Og det legitimationskort du kan få udstedt, i f.eks enhver DSB-7/11, som i forvejen står for billetsalg m.m., gælder for ét helt år af gangen.

Nej, nu gælder de DSB legitimationskort 3 år af gangen. ;)

Vovse 29-01-2014 08:44

Min erfaring er, at medarbejderne hos DSB ikke kigger så meget på pensionsmeddelelsen, at de kan nå, at læse det hele.;)

Jeg er ret sikker på, at de blot tjekker, at der står "pensionsmeddelelse", at årstallet passer og, at navnet er det rigtige.

Alt det andet tror jeg overhovedet ikke de er interesseret i.:p

L.S. 29-01-2014 20:21

Citat:

Oprindeligt indsendt af Mads87 (Send 296139)
Nej, nu gælder de DSB legitimationskort 3 år af gangen. ;)

Lækkert! - så er det kun ubehag hvert 3.år ;-)






HUSK

stribe 29-01-2014 21:52

Jeg diskuterer med dem hvert år.,,,om hvorfor de skal se mine private oplysninger,,,,

Men ingen pensions meddelse - ingen fornyelse,,,desværre ...

Men på den anden side er der gode rabatter og jeg vælger at bide i det sure æbler efter år,,,,men så ka jeg jo glæde mig over rabatten


Stribe FTP

Vej86 30-01-2014 19:26

Jeg har det næsten altid på mig DSB kort bruger det når jeg skal med tog og bus har blive bedt om ag vise det en gang og det var i en meget lille svømmehal ude på landet. Der havde jeg det ikke med mig. Vi var næsten aldrig kommet der end. Jeg ville bare gerne ha nogle timer i jeres lille svømmehal hvor der næsten aldrig kommer nogle. Så lukke os dog end når nu så gerne vil der end. Jeg kommer altså i nogle store svømmehaller hvor der aldrig er på problemer med at komme end. Det er nogle hvor der kommer en del mennesker i løbet at dagen


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:02.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension