K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   nemkonto / bankskifte / udbetaling (https://www.k10.dk/showthread.php?t=25775)

Sutsko 01-02-2013 01:36

nemkonto / bankskifte / udbetaling
 
Hvis man skifter bank er det så nødvendigt at oplyse (tidligere) arbejdsgiver om ændring af konto forhold - eller får de den oplysning automatisk?

Jeg har et feriekort, som den tidligere arbejdsplads, sådan set har ret til, at tilbageholde udbetaling på, til efter 1 maj (det nye ferieår) og vi ønsker at skifte bank indenfor den næste måned.

Buddha 01-02-2013 06:58

Dine udbetalinger går altid ind på din nemkonto..så det er kun et spørgsmål om at skifte hvilken bankkonto der er tilknyttet din nemkonto.
Du kan enten bede den nye bank om ordne det,de kan også overføre dine gamle PBS aftaler osv.
Alternativt kan du selv indtaste din nye konto du ønsker som nemkonto her:Nemkonto

supersus 01-02-2013 09:40

Citat:

Oprindeligt indsendt af Buddha (Send 258891)
Dine udbetalinger går altid ind på din nemkonto..så det er kun et spørgsmål om at skifte hvilken bankkonto der er tilknyttet din nemkonto.
Du kan enten bede den nye bank om ordne det,de kan også overføre dine gamle PBS aftaler osv.
Alternativt kan du selv indtaste din nye konto du ønsker som nemkonto her:Nemkonto

Det er da vist kun hvis det er en offentlig arbejdsgiver... En privat arbejdsgiver har stadig brug for et kontonr.

Pip 01-02-2013 09:42

Hvis det er en privat arbejdsgiver, skal han selv taste jeres nye bankoplysninger ind, hvis der skal udbetales penge.. også selvom det kører over løndata eller lignende..

Så ja, han skal have de oplysninger.

Alternativt kan du måske vente med at lukke din gamle konto lidt endnu, selvom du får ny lønkonto/nemkonto i en anden bank.

Buddha 01-02-2013 09:45

Mener også at arbejdsgivere i det private bruger nemkontoen..men spørg din bankrådgiver de kan ordne det hele..også give din arbejdsgiver besked hvis det er nødvendigt.

Ninja 01-02-2013 11:38

Ifølge Danske bank, så skal man selv opgive oplysningerne til arbejdsgiver.

Sutsko 02-02-2013 02:21

OK tak for svar. Jeg må kigge på det og finde ud af hvad jeg gør.

PiaTT 02-02-2013 16:47

I de virksomheder jeg har været ved har de skulle bruge konto nr. - skal de selv taste ind i lønindberetningsprogrammer.

NemKonto er kun noget det offentlige har adgang til.

Er feriepengene indsat hos feriekonto? For så er konto nr. jo uvedkommende for tidligere arbejdsgiver:)

Sutsko 03-02-2013 02:44

Citat:

Oprindeligt indsendt af PiaTT (Send 259133)
Er feriepengene indsat hos feriekonto? For så er konto nr. jo uvedkommende for tidligere arbejdsgiver:)

Det ved jeg såmænd ikke. Jeg har modtaget et feriekort som skal indsendes til tidligere arbejdsgiver
Men det må jeg jo også finde ud af - det kører bare ikke for hurtigt for mig pt :confused:

PiaTT 03-02-2013 11:05

Hvis feriekortet skal retur til arbejdsgiver, har de ikke indbetalt til feriekonto (det vil også stå på kortet)

Kan du ikke skrive hvilken konto pengene skal udbetaltes til? Mener der plejer at være er felt til kontoændringer :)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:59.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension