K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Angiv din nabo... (https://www.k10.dk/showthread.php?t=25393)

phhmw 01-01-2013 14:41

Angiv din nabo...
 
Så tog vi et lille skridt videre i vores lille trygge Danmark.

https://www.borger.dk/Sider/Handling...3-1219e8b3cccb

"Vedhæft evt. billeder eller andet, der kan dokumentere din mistanke om snyd"

Kan I se mig ligge med r... i vejret med mit Canon 300mm zoom i busk og kradt for at tage foto af mine medborgere, som jeg muligvis har mistanke om socialt snyd.

Triste hilsner
Peter :-(

havmanden60 01-01-2013 14:50

ja -- jeg syntes at man bør lave et system -- førtidspensionister-- rød hat-- efterlønner--blå-- folkepensionister grøn-- enelige -- sort-- enlige mødre hvid- og så fremdeles så bliver det nemmere at holde øje med dem ??:)

c.l.e.o. 01-01-2013 14:57

Det lidt ulækkert at det er blevet så let at anmelde hinanden ,på den anden side er det heller ikke i orden at tage af fældes kassen.

Det er nok noget der vil smadre mange familier der har det svært i forvejen,tror bestemt det vil blive godt brugt nu det er der.

flexjober 01-01-2013 15:13

Jeg ville nu gerne anmelde hvis jeg ser fusk med sociale ydelser, det er noget svinerri at snyde bare tænk på hvem det går ud over ja dem der er syge og har ret til ydelserne.

I sidste ende er det snyd og berag der er skyld i de svære systemer som i dag er så stramme at de gør folk mere syge, var der ingen bedragere var der ingen gruind til kontrol på kontrol på kontrol.
så meld alle du ved der snyder så vi kan få bugt med dem.

Webmaster 01-01-2013 15:26

Sjovt så hurtigt folk kan vælge at angive andre....og synes at det er helt i orden at systemet sætter disse stikker sider op....

Jo jo selvfølgelig skal folk helst ikke snyde...men hvorfor skal man absolut kun gå efter de små fisk...

Men hvor er alle dem som råber op efter at vi kan få nogle stikker sider op omkring dem der fusker i kommunerne....sagsbehandlere, jobkonsulenter, ledere, borgmestere og videre op....

Der skal selvfølgelig være en lige så hård straf for disse system fuskere...ja den burde vel egentlig være hårdere for dem når de nu sidder og administrere selve systemet....og ikke bare et klap over fingrene som er det værste der kan ske for dem nu...

Sjovt at det lige som er helt okay med befolkningen at selvfølgelig skal vi gå efter alle de små fuskere.....men ingen råber op om at få sider sat op så vi kan gå efter dem der virkelig snyder....for mere end mange penge...

Sørgelig udvikling..

Ninja 01-01-2013 15:28

Jeg kunne ikke drømme om at melde nogen, jeg gider hverken løbe kommunens, skats eller politiets ærinder. Så hvis de vil have nogen anmeldt, så må de sgu selv ud og ligge i buskene - økonomisk svindel rager mig en høstblomst, det er ikke mit bord at lege dommer over andre.

Men jeg er på pletten med notesblokken hvis det handler om vold, overgreb mod børn og fysiske afstraffelser og overgreb på mennesker generelt.
Menneskers velbefindende interesserer mig - ikke økonomien bag.

jjsonn 01-01-2013 15:35

jeg har aldrig meldt nogle og ville nok heller ikke på den anden side syntes jeg også der er for mange der bare udnytter systemet og det går jo ud over statskassen og derved skal der stramninger til igen, så måske burde vi gøre det.

flexjober 01-01-2013 15:46

Jeg syntes mere det er sjovt at folk mener det er ok de snyder "lidt" for der er jo nogen andre der snyder mere.
Snyd er snyd stort eller lille og udover de snyder os alle ved det så er de også skyld i strammere og strammere lovgivning, jeg har intet tilovers for den type mennesker :o

Citat:

Oprindeligt indsendt af Webmaster (Send 254211)
Sjovt så hurtigt folk kan vælge at angive andre....og synes at det er helt i orden at systemet sætter disse stikker sider op....

Jo jo selvfølgelig skal folk helst ikke snyde...men hvorfor skal man absolut kun gå efter de små fisk...

Men hvor er alle dem som råber op efter at vi kan få nogle stikker sider op omkring dem der fusker i kommunerne....sagsbehandlere, jobkonsulenter, ledere, borgmestere og videre op....

Der skal selvfølgelig være en lige så hård straf for disse system fuskere...ja den burde vel egentlig være hårdere for dem når de nu sidder og administrere selve systemet....og ikke bare et klap over fingrene som er det værste der kan ske for dem nu...

Sjovt at det lige som er helt okay med befolkningen at selvfølgelig skal vi gå efter alle de små fuskere.....men ingen råber op om at få sider sat op så vi kan gå efter dem der virkelig snyder....for mere end mange penge...

Sørgelig udvikling..

Vi får ikke bugt med det før vi selv kommer frem af busken og giver en hånd


Citat:

Oprindeligt indsendt af jjsonn (Send 254214)
jeg har aldrig meldt nogle og ville nok heller ikke på den anden side syntes jeg også der er for mange der bare udnytter systemet og det går jo ud over statskassen og derved skal der stramninger til igen, så måske burde vi gøre det.

Husk nu staten er os-dig og for hver gang der laves økonomisk svindel så tages der enten fra dig i hjælp eller i form af større skat

syntes du virkelig det er iorden??

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 254212)
Jeg kunne ikke drømme om at melde nogen, jeg gider hverken løbe kommunens, skats eller politiets ærinder. Så hvis de vil have nogen anmeldt, så må de sgu selv ud og ligge i buskene - økonomisk svindel rager mig en høstblomst, det er ikke mit bord at lege dommer over andre.

Men jeg er på pletten med notesblokken hvis det handler om vold, overgreb mod børn og fysiske afstraffelser og overgreb på mennesker generelt.
Menneskers velbefindende interesserer mig - ikke økonomien bag.


Webmaster 01-01-2013 15:49

Kan du @Flexjober ikke komme med nogle eksempler på hvem der mener det er okay at snyde lidt....

Hvem er de "folk" du snakker om???

Og så venligst undlad at oprette en masse indlæg lige efter hinanden...som der tydeligt står i reglerne...

Brug evt knappen til multiquote http://www.k10.dk/images/buttons/multiquote_off.gif hvis du vil svare flere af gangen

flexjober 01-01-2013 16:34

De "folk" jeg skrev om er sikkert de samme "folk" du skrev om Danmarks befolkning og hvem der syntes det er ok at snyde lidt er jo taget fra dit indlæg
Jo jo selvfølgelig skal folk helst ikke snyde...men hvorfor skal man absolut kun gå efter de små fisk...

Citat:

Oprindeligt indsendt af Webmaster (Send 254221)
Kan du @Flexjober ikke komme med nogle eksempler på hvem der mener det er okay at snyde lidt....

Hvem er de "folk" du snakker om???

Og så venligst undlad at oprette en masse indlæg lige efter hinanden...som der tydeligt står i reglerne...

Brug evt knappen til multiquote http://www.k10.dk/images/buttons/multiquote_off.gif hvis du vil svare flere af gangen


stribe 01-01-2013 16:42

jeg har det ligesom helene....

jeg ku heller aldrig drømme om at melde nogen...det anser jeg ikke for min opgave..og hvordan kan vi igrunden vide de snyder...vi ved vel ikke i de fleste tilfælde - hvad folk har opgivet og ikke opgivet..tænker f.eks på enlig eller ej osv...
jeg ville nødig være dommer..hvornår er det en kæreste f.eks og en bofælle,det er et vuderingsspørgsmål...

men ser jeg naboen eller andre tæske børnene eller udøve psysisk chikane og jeg har SET DET eller fået det fortalt af personen selv og de ikke HAR MODET...ja så ville jeg helt klart gå videre.,,,
jeg mener samfundet overvåger nok,det behøver vi vel ikke også gøre..
bare min mening

og forsinket godt nytår derude allesammen

mvh stribe

havmanden60 01-01-2013 16:56

det er et lidt sjovt emne-- det her vi kan jo se at inde på borgen er de ikke blege for at snyde-- se nu kuglekasteren han sover på kontoret-- er det snyd-- og så var det ham--løkke var det ikke ham der sku ha en rygekabine på borgernes vegne -- det blev da heldigvis stoppet-- men hvis min nabo selger en fisk han har fanget -- ja hvis jeg har set det - men kan man være sikker på det er en han har fanget-- det kan jo være han har købt den-- nej det bliver nok ikke vores opgave og lege politi er det ikke snyd når de kommer med forkerte oplysninger om kontanthjælpen i aviserne

Webmaster 01-01-2013 16:57

Det er da sørgeligt at du @Flexjober ikke læser mit indlæg....men begynder at tolke på det...

Jeg synes absolut ikke det er okay at snyde....og det er da uanset hvem....men det skrev jeg jo heller...

Men få brillerne på min ven....så kan der måske komme en debat ud af det...

jjsonn 01-01-2013 17:10

nogle gange møder man personer der sidder og næsten praler med, hva de får fordi de ikke off. bor sammen, så kan jeg godt blive harm.

phhmw 01-01-2013 17:25

Hvorfor.....
 
startede jeg denne lille tråd?

Fordi det er for mig tydligt, hvor udviklingen er på vej hen.

Mange af Jer har endnu ikke fanget at flere områder i den sociale verden fremover overgår til Borger.dk, ATP og Udbetaling Danmark.

Alene her ser vi et skred i og devalueringen af vores retssikkerhed!

Grundet svar jeg har modtaget, der skal bruges i vores kamp for offentliggjorte sagsbehandlingsfrister, er jeg inde på Borger.dk og Udbetaling Danmark.

Her bemærker jeg at stort set samtlige sider man er inde på, findes der denne opfordring til at anmelde sine medborgere, hvis man har mistanke på socialt bedrageri.

Det nye er, som beskrevet, i begyndertråden at man kunne vedhæfte billede med som dokumentation.

Det er et faktum, at disse metoder blev også brugt i Stasi-tyskland for få år siden!

I 8 år har jeg personligt kæmpet imod direkte ulovligheder fra kommunernes side af. Som kan DOKUMENTERES på forsiden af k10.

Det er et FAKTUM at folkevalgte politikere har luftet deres tanker om at få placeret Danmarks sværeste handicappede eet sted, for derved at kunne medicinere dem således at mange socialpædagoger kunne spares væk.

Det er et FAKTUM at politikere kalder børn i situationen, der skal modtage specialundervisning for GØGEUNGE-AGTIGE

Det er et FAKTUM at KL, Kommunernes Landsforening går ud og forsvare sådanne udtalelser med undskyldninger med at det var en enlig svale. En lille smutter.

Det UNORMALE er ved at blive normalt i Danmark.

Er det den udvikling vil ønsker?

Triste hilsner

Peter :mad:

Klep 01-01-2013 17:33

Uhyggeligt
 
Jeg synes det er ganske uhyggeligt, at folk kan anmelde hinanden anonymt! Helt utroligt, og åbenbart uden konsekvenser for dem der indgiver falske anmeldelser!
Hvor er advokatsamfundet henne i alt det her?

Ninja 01-01-2013 17:59

Citat:

Oprindeligt indsendt af flexjober (Send 254217)
Husk nu staten er os-dig og for hver gang der laves økonomisk svindel så tages der enten fra dig i hjælp eller i form af større skat

syntes du virkelig det er iorden??

Gider du ikke lige tage brillerne på og læse hvad jeg skriver??

Hvor læser du i mit indlæg, at jeg synes socialt bedrageri er i orden??:o

Jeg skriver at JEG ikke vil anmelde nogen og ikke vil være dommer. Dermed ikke sagt det er i orden at snyde...

SÅ IRRITERENDE når man får lagt ord og meninger i munden, som man slet ikke ejer.

Og NEJ, det er ikke i orden folk snyder, men JEG anmelder dem ikke. Færdig.

Jeg tager den mindre pensionsudbetaling og den højere SKAT med sindsro og i overbevisning om, at det er kommune, skat og politi har fejlet deres opgaver.
Jeg begynder sgu ikke at dadle mine medmennesker for ikke at stikke andre!

Og selvom jeg skulle stikke 10 medborgere, så får jeg ikke andet end en grim smag i munden der bare ikke er de 100 kr mere værd om måneden.
Hellere miste penge og så kunne se mig selv i spejlet om morgenen.

Webmaster 01-01-2013 18:05

Det er jo det....det er så nemt at afsporer en debat...hvis man lægger folk ord i munden de ikke har sagt...

hansenheidi 01-01-2013 21:14

tænk hvis ,,dette ,,blev det ..gamle.. tlf børnesjov:(


mange folk begynder pludselig at anmelde alle andre og starter med de ,,store,, derefter tages alle folk på alle veje i hver by :D

:cool: hold da op hvor ville der komme nye i arbejde for at tjekke og slette de mange mange tusinde pr dag som blev anmeldt :D.

nej jeg kan slet ikke li det Danmark der er begyndt at behandle og ,,jagte,, og ødelægge gode naboskaber for det er hvad der sker med dem slags på længere tid, så trist så trist:-(

og dem der syntes det er i orden vågner nok først den dag de selv kommer ud for en ulykke eller bliver syge selv om de kun tror det rammer andre

kunne folk bare være gode og hjælpe hianden og sige nej til den slags :kram:

Citat:

Oprindeligt indsendt af Klep (Send 254236)
Jeg synes det er ganske uhyggeligt, at folk kan anmelde hinanden anonymt! Helt utroligt, og åbenbart uden konsekvenser for dem der indgiver falske anmeldelser!
Hvor er advokatsamfundet henne i alt det her?

vi er så enige :kram:

HvadNuLilleDu 01-01-2013 21:33

føj hvor ulækkert, det burde ikke være muligt af melde andre anonymt
man må squ skulle stå til ansvar for en anmeldelse.
det her er ikke rusland.

få nu bare de der store selskaber til at betale skat af de penge de rent faktisk tjener i dk.

Ninja 01-01-2013 21:37

Jeps, HADER også hele det der koncept med, at man kan stikke andre anonymt - føj for ***** da!

Nææ, hvis man absolut føler man skal stikke nogen, så gør man det ansigt til ansigt og giver vedkommende en mulighed for at få bragt sagerne i orden.
Bliver der skidt på advarslen, så kan man anmelde MED NAVN og adresse, så modparten ikke skal gå og mistænke alt og alle (det må være SÅ psykisk ubehageligt ikke at vide HVEM der har dolket én i ryggen).

Og hvorfor være anonym?? Er der noget man selv er bange for, fx at blive konfronteret med de mennesker man mener man er dommer og højt hævet over, eller?
Og hvis man ved man har ret, så er der vel heller ingen grund til at skjule sig?

Nejnejnej, det er så bund råddent at jeg mangler ord.

Man vil mægtig gerne være dommer og smadre andre folks liv, men man tør sgu ikke tage konsekvenserne for sine handlinger? ADRK!!!!

jjsonn 01-01-2013 21:43

er også meget i mod anomyne, hvis man vil kan man ligge sit navn til.

Vovse 01-01-2013 22:50

Personligt tror jeg man skal lede længe, for at finde et menneske, som aldrig har lavet en eller anden form for svindel, hvor lille den end måtte være.

Hvor mange mennesker har aldrig nogensinde enten:
-lavet sort arbejde, i et eller andet omfang?
-undladt at oplyse et eller andet til SKAT ?
-overtrådt hastighedsgrænserne?
-urineret offentligt (nok mest mænd;))?
-købt lidt ekstra på firmaets regning og taget det med hjem?
o.s.v. o.s.v. o.s.v. o.s.v. o.s.v. o.s.v..................................??????????


F.eks. havde jeg engang en veninde, som havde meget ondt i r**** af min anden venindes sorte arbejde.
Men problemet var så bare, set med mine øjne, at denne, nu forhenværende, veninde aldrig selv holdt sig tilbage hvis nogen havde brug for én til at servere til en fest. :o :o :o :o :o :o

Abraxus 01-01-2013 23:03

Der er også visse ting der ser ud til at kunne være forkert, men rent faktisk ikke er det og så er det heller ikke sikkert at sagsbehandleren vil se det på den rigtige måde, så man ryger i fælden helt uskyldigt.

halse 01-01-2013 23:29

Jeg har det nogenlunde som helene.

Ulovlighederne skal være af ekstrem grov karakter , før jeg ville gøre mig nogle tanker om en anmeldelse.
Det kunne eksempelvis være overgreb mod børn.

Skattesvig , socialt bedrageri , sort arbejde mv , kunne jeg ikke drømme om at anmelde.

phhmw 01-01-2013 23:53

Hvor hurtigt arbejder det offentlige..
 
når de modtager en anonym anmeldelse?

Lyn hurtigt!

https://www.borger.dk/Sider/Handling...3-1219e8b3cccb

"Når Udbetaling Danmark får din anmeldelse, behandler de den hurtigt for at afklare, om sagen skal undersøges yderligere, og om anmeldelsen også er relevant for andre myndigheder. Hvis det tyder på, at der er tale om snyd, bliver sagen undersøgt grundigt, inden Udbetaling Danmark afgør, om ydelsen skal stoppes og evt. betales tilbage. Den anmeldte bliver orienteret om, at han er anmeldt for snyd, uanset om anmeldelsen fører til en afgørelse, eller om sagen bliver lukket efter de første undersøgelser."

Her kunne man ønske at den asymetriske magtfordeling gjorde at når virkelige handicappede mennesker bad om hjælp, ville det offentlige også arbejde lynhurtigt.

Hvordan er det nu lige med retssikkerheden den anden vej?

http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner

Triste hilsner
Peter :mad:

jasch 02-01-2013 00:02

I vores kommune har vi såkaldte bedrageri konsulenter ansat, som tjener deres løn hjem mange gange.

Det er jo en måde at komme noget af det til livs, personligt ville jeg aldrig anmelde nogen - det er ikke mit job....

flexjober 02-01-2013 08:03

Nu var det en rød som fik betalt sin rygekabine af staten, Løkkes blev betalt af partiet Venstre

-

Citat:

Oprindeligt indsendt af havmanden60 (Send 254229)
det er et lidt sjovt emne-- det her vi kan jo se at inde på borgen er de ikke blege for at snyde-- se nu kuglekasteren han sover på kontoret-- er det snyd-- og så var det ham--løkke var det ikke ham der sku ha en rygekabine på borgernes vegne -- det blev da heldigvis stoppet-- men hvis min nabo selger en fisk han har fanget -- ja hvis jeg har set det - men kan man være sikker på det er en han har fanget-- det kan jo være han har købt den-- nej det bliver nok ikke vores opgave og lege politi er det ikke snyd når de kommer med forkerte oplysninger om kontanthjælpen i aviserne


Buddha 02-01-2013 08:09

Citat:

Oprindeligt indsendt af flexjober (Send 254303)
Nu var det en rød som fik betalt sin rygekabine af staten, Løkkes blev betalt af partiet Venstre

-

Mette Gjerskov købte en rygekabine på statens regning til 34.000,-
Lars Løkke lejede en rygekabine der kostede staten 154.000,-

Mette Gjerskov betalte selv sin kabine efter balladen.
Lars Løkke fik partiet til at betale.

Klart Lars Løkke der er den ynkelige her,både med lejeaftalen og hvem der fik lov til at rydde op bagefter.

stribe 02-01-2013 08:24

i min kommune HADERSLEV kører de også rundt om natten og lurer om der holder den samme bil ved en enlig mor for tit....

de siger de ikke må holde der for tit,men kun tage stikprøve kontroller...synes stadig det er langt ude..for hvornår er de undskyld b-venner,kærester,samboende...det er et vuderingsspørgsmål..

så enlige derude,hvis i får jer en kæreste - så pas på...man ved aldrig om alle kommuner begynder-gør det samme..'

og skulle jeg melde en jeg kendte forberedte jeg nok vedkomne på det...
tænk et samfund..folk må kede sig derude....

stribe

Mella 02-01-2013 10:15

så det er årets 'gode nyhed'...

Hvad med en bare 'bust dig selv knap'...?
Det er da meget nemmere og vil spare min kommune for en hel del porto.
Her i dec. sendte de brev ud til alle førtidspensionister med en liste, hvor der forklaredes, hvornår man IKKE er reelt enlig.
Den var lang.
Jeg kan ikke lige huske alle de punkter, men en var, at hvis man købte ind sammen med nogen, så er man ikke enlig.
Undskyld jeg stadig er i live - eller ja, jeg går aldrig udenfor en dør og møder aldrig nogen og snakker ej heller aldrig med nogen og og og og og og men de bad dog ikke om et foto.
Måske næste gang?

havmanden60 02-01-2013 11:14

Citat:

Oprindeligt indsendt af flexjober (Send 254303)
Nu var det en rød som fik betalt sin rygekabine af staten, Løkkes blev betalt af partiet Venstre

-

i debatten er der ingen farver på overhoved : find dem lige i mit indlæg-- det drejer sig om hvem der snyder, og det gør de hele vejen op ,og det har de altid gjort--

Ninja 02-01-2013 13:10

Citat:

Oprindeligt indsendt af Mella (Send 254310)
så det er årets 'gode nyhed'...

Hvad med en bare 'bust dig selv knap'...?
Det er da meget nemmere og vil spare min kommune for en hel del porto.
Her i dec. sendte de brev ud til alle førtidspensionister med en liste, hvor der forklaredes, hvornår man IKKE er reelt enlig.
Den var lang.
Jeg kan ikke lige huske alle de punkter, men en var, at hvis man købte ind sammen med nogen, så er man ikke enlig.
Undskyld jeg stadig er i live - eller ja, jeg går aldrig udenfor en dør og møder aldrig nogen og snakker ej heller aldrig med nogen og og og og og og men de bad dog ikke om et foto.
Måske næste gang?

Det er nok ikke alle førtidspensionister der har fået den - jeg har ikke (men det kan da være den er på trapperne) her i København også:D

Hexi 02-01-2013 13:28

Citat:

Oprindeligt indsendt af phhmw (Send 254235)
Alene her ser vi et skred i og devalueringen af vores retssikkerhed!

Du har helt ret... det er rene Stasi-metoder der er indført...
Der er ingen retssikkerhed for de udstødte...


Citat:

Hvor er retssikkerheden for Underdanmark?
Er man arbejdsløs, er man uden rettigheder i dagens Danmark. Og er man under mistanke for socialt bedrageri, er det helt galt. Så vikles man ind i et kafkask system, hvor kommunen selv anklager, undersøger og dømmer, og hvor borgerne i flere forhold aldrig kan få medhold
http://www.information.dk/321263


Citat:

Lovgivningen på området siger, at der ikke skal føres egentligt bevis i den slags sager. Det sociale bedrageri skal blot sandsynliggøres – over for kontrolgruppen selv – som selv har foretaget vurderingen. Dette sker og er sket med både tidligere beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksens (V) og den nuværende, Mette Frederiksens (S), fulde og ubetingede opbakning.

....

LUM 02-01-2013 14:17

Jeg sys det er fint med sådan en liste så ved man da i det mindste hvad man har at forholde sig til, hvor man før nemt kunne komme til at gøre noget man ikke måtte.

At mange af tingene så er helt ude i hampen... jamen nu er der oven i konkrete beviser, det står sort på hvidt, når almen befolkningen ikke tror på at enlige FP´ere faktisk ikke må en dyt, det ser jeg umiddelbart ikke som noget negativt, men som noget positivt for så kan det være folk gider begynde at tro på vi faktisk taler sandt når vi fortæller at det er totalitært "tyveri" af folks grundlæggende rettigheder, at man ufrivilligt sælger sin sjæl til fanden, i det øjeblik man bliver syg/handicappet i et sådant omfang at man ikke kan opretholde et normal job.

Jeg har en veninde som ikke er blind for systemets sindssyge, dog tror hun ikke på de mest uhyrlige uhyrligheder, bla den med at man ikke kan tage med en ven/inde ud og ose, det er så virkelighedsfjernt, menneskeundertrykkende, og langt fra demokrati at hun ikke kan tro på det, men nu er der nogen der har modtaget konkrete beviser (nu får jeg det ikke, men hvis jeg fik ville jeg straks give hende beviset i hånden)

Faktisk kunne det være meget interessant at høre hvad EU´s menneskerettigheds kommission har at sige til de forhold FP´erene har at leve under i vores lille land... men de tør jo nok ikke gøre noget ved det. sæt de bliver uvenner med lille DK, de har jo svært nok ved at få os med helt på vognen.

stribe 02-01-2013 14:23

jeg ved en af mine nabokommuner -vejen kommune sendte det brev ud til folk..om de var enlige eller ej...

ja tænk engang

stribe ftp

flexjober 02-01-2013 14:23

At der er andre der snyder gør det stadig ikke rigtigt at man selv snyder så derfor skal også de små fisk fanges

Citat:

Oprindeligt indsendt af havmanden60 (Send 254313)
i debatten er der ingen farver på overhoved : find dem lige i mit indlæg-- det drejer sig om hvem der snyder, og det gør de hele vejen op ,og det har de altid gjort--


havmanden60 02-01-2013 14:27

Citat:

Oprindeligt indsendt af flexjober (Send 254328)
At der er andre der snyder gør det stadig ikke rigtigt at man selv snyder så derfor skal også de små fisk fanges

jeg har jo hele tiden ment at man ikke skal snyde -- heller ikke dig -- og det gør du jo når du forvrænger alt hva der bliver skrevet -- du tolker det helt hen i hampen --

phhmw 02-01-2013 17:55

Kommunn og din Facbook profil
 
Kommuner må gerne bruge oplysninger fra åbne facebook-profiler

http://kl.dk/Jura-og-forvaltning/Myn...0&section=4652

Offentlige myndigheder må gerne hente og bruge oplysninger fra en facebook-profil, der er så åben, at alle brugere på Facebook kan se de oplysninger der ligger om personen.

Ombudsmanden udtaler endvidere, at offentligt ansatte ikke må anvende falske Facebook-profiler. Det vil være i strid med den sandhedsforpligtelse, der følger af tjenesteforholdet.

http://kl.dk/ImageVault/Images/id_50...ltHandler.aspx

Hilsn Peter ;)

eskemand 02-01-2013 18:10

Jeg ved snart ikke hvad det er for et land vi lever i, hvis vi skal ligge på lur for at overvåge ens naboer, det bliver s.. uden mig:cool: ønsker ikke at være kommunens håndlanger på nogen måde.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:58.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension