K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   ftp og usa (https://www.k10.dk/showthread.php?t=20970)

andersand10 06-01-2012 17:38

ftp og usa
 
Ville høre rent praktisk om jeg kan/må tage min ftp efter nye regler med til USA. Hvis jeg er så heldig at kunne skaffe et free scholarship!

Så ...

Ricky M. 06-01-2012 17:42

Der er særlige regler mht. dette.

Grundregelen er at Danmark skal have en aftale med dette land om sådan noget. Det har vi med EU og EØS landene, men ved ikke med USA...

Noget andet er; hvis jeg som sagsbehandler hørte at du kunne tage til USA og studere på noget der sikkert ligner fuld tid, så ville jeg nok overveje om du stadig opfyldte betingelserne for førtidspension...

andersand10 06-01-2012 18:11

ja det er rigtig ...men jeg ville kun gøre det for basketball'en skyld....men det ved jeg ikke om man kan...og så bare studere lidt!!!!

Ricky M. 06-01-2012 18:13

Altså du vil spille basketball?

øhhh, så ville jeg nok undre mig endnu mere... det er en ret hård sport (har selv spillet 2. div.) så er det nok svært at forklare at du ikke kan arbejde?

MTVRV1 06-01-2012 18:16

den kommer du ikke langt med hos en sagsbehandler, det er helt sikkert

især ikke hvis din pension er efter 2003

Te-pigen 06-01-2012 20:30

Hvis du er på førtidspension,hvordan kan du så klarer at spille Basket, det er da en ret hård sport....

Andepigen 06-01-2012 20:56

Sjovt som man kan læse forskelligt; jeg læser, at trådopretter vil SE basketball
i USA - sørme ikke spille det selv.

Kan man det som FP'er er noget da vist helt galt :rolleyes:

Ricky M. 06-01-2012 21:02

Citat:

Oprindeligt indsendt af Andepigen (Send 202112)
Sjovt som man kan læse forskelligt; jeg læser, at trådopretter vil SE basketball
i USA - sørme ikke spille det selv.

Kan man det som FP'er er noget da vist helt galt :rolleyes:

Jeg kan ikke finde ordet "SE" nogle steder...

Og rigtigt mange af de der Scholarships går nemlig på sport...

Og uanset finder jeg det stadig betænkeligt at man gerne vil studere i USA, for uanset hvor lidt timer der bruges på det, vil jeg vurdere at det er fuld tid, når man først er "over there"

Ninja 06-01-2012 23:35

Hold da HELT OP, hvor er i dog fordømmende!!!!!!

Og endda her på k10???????

Jeg er også førtidspensionist og kan for den sags skyld spille Basket, løbe marathon eller svømme butterfly til Sverige.

Folk kan vel for filan da også have psykiske sygdomme som gør, at man er syg PSYKISK, men ikke fejler en meter fysisk.

:o

Hjælp dog folk i stedet for at skyde dem ned med lommefilosofi over hvad de MON fejler, og hvad de MON kan, og ikke kan. Det er ikke jeres opgave.

Ninja 06-01-2012 23:47

Citat:

Oprindeligt indsendt af andersand10 (Send 202057)
Ville høre rent praktisk om jeg kan/må tage min ftp efter nye regler med til USA. Hvis jeg er så heldig at kunne skaffe et free scholarship!

Så ...

Du må tage til USA 3 mdr, hvis du vil være der længere, skal du fortælle det på kommunen.
Der plejer ikke at være problemer med et længere USA ophold af fx 1 års varighed. Med mulighed for forlængelse.

Den eneste forudsætning er at du får lavet dig et Visa(dankort), så du kan hæve pensionen i en hvilken som helst bank i USA.

Så få din sagsbehandler med ind over!

:kram:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:21.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension