K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Dit og Dat (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Møde hos adressekontrolgruppen (https://www.k10.dk/showthread.php?t=4957)

amik 28-05-2008 12:05

Møde hos adressekontrolgruppen
 
Jeg er blevet kaldt til møde.

Jeg er sikker på det er min kærestes ex der har henvendt sig på kommunen. Hun er ved at gå til af jalouxi og så er det jo lettere at ødelægge andres liv i stedet for at bruge energien på sit eget. :mad:

Jeg skal nok ned og redegøre hvor meget min kæreste overnatter hos mig, tror jeg.

Jeg har undersøgt sagen hos boligstøttekontoret flere gange og har papir derfra på, at så længe han har sine egne forpligtelser (lejlighed og div) så er det fuldt lovligt.

Jeg har også haft kontaktet 2 advokater og de siger det samme.

Er der nogen af jer der ved noget om det her emne ?

:o

zuza 28-05-2008 12:08

Jeg mener, at beskæftigelsesministeren har igangsat en kampagne - endnu en:eek: - om socialbedrageri.

Det er måske derfor, kommunerne gør en "ekstra indsats", og kan de spare penge på baggrund af en henvendelse, så gør de sikkert det.

Men bed om aktindsigt, så finder du måske ud af mere.

:kram:

amik 28-05-2008 12:15

du mener at de måske regner med at jeg snyder ? :confused:

Jeg vil jo selvfølgelig tage mit papir med fra boligstøttekontoret. Det er deres egne folk der har vejledt mig. 3 stk endda.

Jeg har tænkt på at bede om at se hvad de har på mig på bordet. Jeg står fuldstændig uforstående overfor det her. Handler som jeg er vejledt i.

gh72 28-05-2008 12:18

Amik, man må vel have lov at have en kæreste:confused:.
Du må bare redegøre for forholdene, så må man da tro, alt er i orden:confused:
Har du ikke fået at vide, hvad mødet skal handle om?

amik 28-05-2008 12:23

Jeg ved at jeg skal snakke om opholds og adresseforhold. Det er det.

Ja, man må vel have en kæreste. Sådan tænker jeg også.

Jeg går også bare ned og svarer på deres spørgsmål.

gh72 28-05-2008 12:37

Jeg kender ikke helt reglerne omkring, hvor meget man må overnatte og spise hos hinanden, men det er da helt hen i hampen, hvis man ikke må have en kæreste:confused:

amik 28-05-2008 12:46

Advokaterne jeg har snakket med siger at der ikke er en regel om hvor meget man må overnatte hos hinanden. Det er en skønssag.

Det vigtigsste er at hver især har forpligtelser hver for sig.

gh72 28-05-2008 12:53

Ja, det ville jeg også tro.

Men det er da ubehageligt at få sådan et brev:(

zuza 28-05-2008 13:13

Amik... prøv at tjekke Ældresagens hjemmeside.

Der har i mange år været tilsvarende problemer for ældre og deres adresser.

Ældresagen har en super-hjemmeside, hvor man kan få svar på næsten alt.

www.aeldresagen.dk

:kram:

Sommer 28-05-2008 13:19

Det er det man kalder dyneløfter.

De kan komme på uanmeldt besøg, og det de tjekker er om kæresten har lagt sit tøj i skabe og skuffer, (og i vasketøjskurven) og om tandbørsten er flytte ind på badeværelset sammen med barbermaskine og lignende.

Man må gerne have en kæreste også på besøg og overnatning, men han må ikke bo der.

Kender til sådan et tilfælde, her var det også eks. kærestens familie der var så nævenyttige.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:36.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension