K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Dit og Dat (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Hjælp fra fagforeningen? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=6903)

rts 19-12-2008 14:23

Hjælp fra fagforeningen?
 
Jeg er sygemeldt efter en bilulykke i juli 2007, og kører på 2. forlængelse af sygedagpengene. Jeg er medlem af en fagforening (SL -Socialpædagogerne)
Jeg har spurgt om de f.eks. vil være bisidder til møder med kommunen. Det siger de nej til - Kun hvis det er det allersidste og helt afgørende møde.

Hvad kan jeg bruge fagforeningen til?

Tænker på fordele og ulemper ved at melde mig ud, da jeg alligevel ikke formoder at jeg vil være berettliget til ydelser fra a-kassen

Har I andre fået hjælp af fagforeningen, og i så fald, hvordan har de hjulpet?

zolskin 19-12-2008 16:23

Desværre har jeg også kun dårlige erfaringer med min fagforening..og de var ikke til nogen hjælp - de var med til det møde, hvor jeg blev fyret pga. sygemelding...jeg synes, at det var bare penge ud til ingenting så efter fyringen meldte jeg mig ud..

Sommer 19-12-2008 17:27

Hej.

Ja der er megen forskel.

Jeg har været sygemeldt i nu snart 2 år, og har haft fagforeningen med til alle møder. Ved alle møder både med min arbejdsplads og med jobcenteret har der altid deltaget en person fra min fagforening. De har lavet aftaler med sagsbehandlere og rykket dem for svar, når de sov for længe. Uden min fagforening, ved jeg ikke hvor jeg var endt. Er altid velkommen til at ringe og de er hele tiden klar til at forklare paragraffer og andet uforståeligt ævl fra sagsbehandleren.
Min fagforening var meget aktiv, da jeg skulle sendes i arbejdsprøvning.
Jeg føler virkelig at jeg har fået støtte for mit kontingent. Hvis ikke de havde været der, så var en advokat kommet på banen, men det har der ikke været grund til.

Synes det er ærgeligt, at I ikke kan få hjælp. Håber I kan få dem op af startshullerne, ellers er det jo bare med at spørge løs her på k10, for her er der mange med erfaringer.

Mvh. Sommer.

Blue 20-12-2008 14:06

jeg er også interesseret i at høre hvilken hjælp andre har fået

jeg har heller ikke haft meget glæde af min fagforening - DJØF

har haft et par telefon samtaler med en tilknyttet socialrådgiver i forbindelse med udarbejdelse af anke (afslag på fleksjob) det gav lidt - men ikke meget... ellers har jeg ikke fået nogen hjælp/støtte

meget imponeret over den hjælp du har fået Sommer...hvilken fagforening er det ?

Sommer 20-12-2008 14:55

Hej

Jeg er medlem af FOA.

Jeg har også fået hjælp af en tilknyttet socialrådgiver og de står også klar i fald det bliver et afslag på den §17 ansøgning jeg venter på afgørelse på, for så skal der ankes.

Jeg er altså også meget glad for deres hjælp.

Mvh. Sommer.

Hyanna 20-12-2008 15:23

Jeg er også medlem af SL og er bekymret for fagforeningernes indsats i forhold til deres medlemmer.

Har tidligere haft god hjælp af min fagforening SL; men det var før omstruktureringen i SL. Henvendte mig her i eftersommeren til SL pga. Kommunens forvaltning af min sag (er på sygedagpenge); men fik ret meget en sludder for en sladder, hvad jeg absolut ikke er tilfreds med, da jeg stadig betaler fuld kontingent og A-kasse. :mad:

Fik dog lovning på en bisidder, når jeg skal møde i Jobcenter (hvornår det nu bli'r :rolleyes:); men har også oplevet dårlig sagsbehandling som bisidder hos FOA i en afskedigelsessag, hvor jeg synes forhandlingsresultatet mellem FOA og Ledelsen var for ringe, når man betænker at den ledelse havde kørt medlemmet helt psykisk i sænk :mad:

Skal tilføje at medlemmet aldrig har haft problemer før.

Så, hvad skal man snart tænke ? ... Det er da medlemmerne, der betaler de ansattes løn i de respektive fagforeninger og ikke arbejdsgiverne, skulle jeg mene.

Hvad mener I her på K10, for jeg er ærlig talt temmelig skuffet over det jeg har oplevet her på det seneste?

Mange julehilsner Hyanna

PS: rts, I hvilken del af landet bor du?

jomfruen 20-12-2008 16:30

Er medlem af buissnes Danmark
og der er heller ingen absolut ingen hjælp at hente:mad:
man har betalt i mange år og man undrer sig for hvad?

kunne ligeså godt have sparet pengene op og hyret en advokat:confused:

Suncil 20-12-2008 20:15

Hej

Jeg har også haft hjælp af min fagforening ( FOA ). De har været med til alle møder på kommunen.:)

Og haft en rigtig god kontakt til dem;)

Så har følt, at de har været der for min skyld, betaler stadig kontigent( ca 350kr/ år til dem nu som FTP.:D:kram:

bmdc 20-12-2008 21:36

Jeg er også medlem af FOA og har haft utrolig stor glæde af dem, både først og sidst, som bisidder. Første gang på afklaringcenteret og senere med kommunen.

Sidste gang var det i sep.mdr.

Jeg er stadig medlem hos FOA, men skal kun betale kr. 202,00 pr. år som førtidspensionist. Jeg kan ikke undværer medl.bladet, selvom man er lidt på sidelinien med ftp. Det er lige som med K10 Ja, jeg kan ikke undværer nogle af delene :)

Jeg må sige at jeg kan se at I andre har fået en rigtig dårlig behandling af jeres fagforening, hvor I stadig indbetaler jeres kontigent til :(:(
Jeg var nok blevet rasende men det hjælper jo ikke en dyt. De er til for at hjælpe deres medlemmer :confused: eller......... de får da pengene ind hver mdr. uanset hvilken situation vi står i.

Spændt på at høre om I finder hjælp andetsteds.

En ting er sikker I skal have mange :kram: og tanker fra bmdc

Hejdien 20-12-2008 23:19

Det er som at spille russisk roulette forstået på den måde at det nok har meget at sige hvilke afdeling man havner i .. jeg har selv oplevet at 3f ligefrem har været med arbejdsgiverene (oplyst dem om hvordan man kommer af med en tillidreps /sikkerhedreps der er sygemeldt , uden at skullle af med de 9 mdr opsigelse ...

Men har så oplevet en anden afdeling der gjorde alt hvad der stod i deres magt for at hjælpe ..

Så lige som med jobkonsulenter/sagsbehandlere/kommuner ja så kan man være heldig at være et godt sted på det rigtige tidspunkt og et dårligt sted på det forkerte tidspunkt..

Det er vildt for dårligt at det skal være på den måde for man ved ikke om man er købt eller solgt før den dag man har mest brug for dem og det er for sent ..

Så jeg tror ikke man kan sige noget generelt man kan ikke sige at det er den eller den fagforening men må nok mere sige at det er op til de mennesker der arbejder der om man får en ordentlig behandling eller ej....

Men ingen tvivl om at den fagforening der kan og gider at vejlede og hjælpe sine medlemmer og havde moral etik og god service som et forretnings koncept det ville blive en af de mest succesfulde fagforeninger ..

Man kan ikke glemme at der også er gule fagforeninger og at nogen af dem ligefrem har vist sig at være den største støtte for deres medlemmer når det kom til stykket jeg ved at et par stykker af brugerne herinde har haft stor gavn af deres gule fagforeninger..

Men om man vil være med i den ene eller den anden fagforening må jo være op til hver enkelte ..husk bare at hvis man leger med tanken om gul fagforening så skal man som reglen have været medlem tre måneder inden man kan få juridisk hjælp ..


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:09.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension