K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   "dumme" ankenævn (https://www.k10.dk/showthread.php?t=16632)

sandie86 09-02-2011 20:14

"dumme" ankenævn
 
årh suk og støn, nu må der edderrøvme gerne snart ske noget :confused:


Kommunen snuppede mine sygedagpenge i november 2009, da disse var forlænget med henblik på revalidering (og det blev vurderet efter en arbejdsprøvning, at revalidering ikke var muligt)...

Så ankede vi selvfølgelig sagen (da min social rådgiver fra tværfagligt smertecenter mente at de KUNNE have forlænget mine sygedagpenge med henblik på flex)...

dvs. de har haft min sag siden 30 november 2009 :mad: :mad: :mad: :mad:


Nu må de altså gerne snart få fingeren ud....!


Nogen som kan sige nogen "trøstende ord"???

Sidst jeg kontaktede dem, kunne jeg ikke at andet at vide, end at der NU var kommet en sagsbehandler på....! (dette var altså i januar i år, 2011) :o

østerbro 09-02-2011 20:34

din sag må da være glemt i en skuffe og nøglen smidt væk -det håber jeg er forklaringen for det kan i så fald gøre godt igen, for er dette sket som en del i sagsbehandling er det virkeligt virke slemt.
jeg ville klage højt og lavt fra borgmester til ombudsmand.
[PDF]
SÅDAN FORLØBER DIN SAG
Filtype: PDF/Adobe Acrobat - Hurtig visning
SÅDAN FORLØBER DIN SAG. - Om de regler der gælder, når kommunen behandler sociale sager. Der er regler for, hvordan kommunen skal behandle din sag. ...
www.lafs.dk/f/f1/Saadan-forloeber-din-sag.pdf

sandie86 09-02-2011 21:01

nej nej
 
nej nej, min sag er desværre ikke glemt i en skuffe/kasse :mad:

jeg ringede jo lige netop til dem i januar, og der havde de lige fået sat en sagsbehandler på min sag "så nu burde det ikke vare så længe" fik jeg afvide :rolleyes:

LUM 10-02-2011 09:07

Ja de ER langsomme, MEGET langsomme.
Jeg har lige fårt brev fra BAN hvor de skriver at der vil gå 30 uger, og at hvis de ikke kan afgøre sagen inden for 10 måneder vil jeg høre fra dem igen med en ny, tidsfrist.

Var der lige nogen der sagde et helt år uden forsørgelse, KUN med at vente??

Nå men du burde have modtaget sådan et brev med bla bla bla ikke behandle rettidigt, altså med mindre din første tidsfrist har været så lang, som der er gået i tid.

Så ingen trøstende ord, kun ganske alm medfølelse og forståelse for din fustration.
Faktisk syntes jeg slet ikke det er rimeligt, at det tager så lang tid, det er trods alt menneske skæbner de holder i hænderne, nogle venter, som jeg på at få svar på om de kan få noget at leve af, andre venter på at få svar på om de skal leve af den ene eller anden anden ydelse osv osv... så er en ventetid på 10 måneder og mere absolut ikke okay, 6 måneder burde være maks (om end jeg faktisk også sys det er for længe når vi snakker viden om forsørgelse eller ikke forsørgelse, fordi der ofte er tale om mennesker som absolut intet får at leve for)

Tutteren 10-02-2011 10:12

Det er jo fuldstændig vanvittigt, man har jo overhoved ingen gavn af sådan et ankenævn når der går evigheder før der kommer en afgørelse. Desværre heller ikke nogle konstruktive råd herfra, men massere af medfølelse.

ladybird 10-02-2011 10:42

jeg har indgivet klager 7 september

Kommunen var så 6 uger om at revurdere og yderligere 2 uger om at sende sagen til ankenævnet.

Ankenævnet bekræftede modtagelse af klager 2 nov og 3 dec.

Har lige ringet til ankenævnet igår og ingen af klagerne har fået tildelt en sagsbehandler endnu så de ligger uberørt. Der går i gennemsnit 13 uger endnu.

En anden klage over revalidering sendte ankenævnet i januar tilbage til kommunen til 4 ugers revurdering (ikke hjemvisning) pga kommunen ikke mente jeg havde klageret. Den har kommunen endnu ikke sendt til ankenævnet.

En klage over flexafslag er først lige modtaget af ankenævnet nu.

Så der kan nemt gå et år inden man har en afgørelse og den kan så igen ankes af borger eller kommune....... Suk

Og jeg hører endda under ankenævn syddanmark som ikke har de længste gennemsnitlige sagsbehandlingstider, tror nordjylland var værst.

Synes også der skulle være et loft.

Road66 10-02-2011 10:59

Kender det kun alt for godt:o
Skriv lige når du får et svar

sandie86 10-02-2011 13:40

da de modtog klagen, fik jeg brev tilbage om at de havde modtaget den, og den gennemsnitslige behandlingstid var 7 MÅNEDER.....!

der er så gået det dobbelte nu :-(

sidder og overvejer at ringe og høre hvordan det står til... men de er sku ikke så skide snakkesagelige :-(

sandie86 10-02-2011 14:30

nå - ringede alligevel til dem... intet nyt :-(

kontaktede min fagforening, for at høre om de måske kunne hjælpe mig eller noget... nix nix nix...

årh hvor jeg dog er på opgivelsens rand lige nu

ladybird 10-02-2011 14:59

tænk hvis det var komunerne der skulle klage over borgerens ret til ydelser og bevillinger og derfor var nødt til at betale en ydelse og yde sagsbehandling indtil ankenævnet kunne træffe en korrekt afgørelse om kommunen måtte være berettiget til at ophøre med støtten og servicen

siger jeg fordi så var process og sagsbehandlingstider nok en hel anden..... det simpelthen et spørgsmål om perspektiv

PS jegkan nok ikke lave en revulotion men fik lyst til at vende tingene lidt på hovedet for at skabe afstand til de barske realiteter


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:43.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension