K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Dit og Dat (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Ulykkesforsikring indbygget i gruppelivsforsikringen (https://www.k10.dk/showthread.php?t=21131)

hvorformig 16-01-2012 13:25

Ulykkesforsikring indbygget i gruppelivsforsikringen
 
Hej Alle

Har i erfaringer med fejloperationer og forsikringer?

Hvilke muligheder og hvordan kan forsikringsbetingelser fortolkes?

Min situation er at jeg er opereret i 2009 på Hamlet med dårligt resultat, hvilket betyder at en sammensætning af hele lænden er aktuel nu. Kan det betragtes som en ulykke? Forsikringen oplyser en min. men grad på 25%, hvilket i min situation ikke skulle være det store problem.

Hilsen

Hvorformig

Huldra 16-01-2012 14:01

Nej det kan ikke være en ulykke. det er jo en fejloperation.

man kan klage over fejl, men jeg ved ikke om der er tidsfrister for sådanne.

hvordan man fortolker er jo svært at svare på uden at læse teksten, jeg tror du må få nogen til at læse det for dig,

Zentamor 16-01-2012 14:03

Citat:

Oprindeligt indsendt af hvorformig (Send 204095)
Hej Alle

Har i erfaringer med fejloperationer og forsikringer?

Hvilke muligheder og hvordan kan forsikringsbetingelser fortolkes?

Min situation er at jeg er opereret i 2009 på Hamlet med dårligt resultat, hvilket betyder at en sammensætning af hele lænden er aktuel nu. Kan det betragtes som en ulykke? Forsikringen oplyser en min. men grad på 25%, hvilket i min situation ikke skulle være det store problem.

Hilsen

Hvorformig

Først skal det jo konstateres om du ER fejlopereret, en operation vil altid være forbundet med risiko for at en operation ikke hjælper, og derfor er det ikke at betragte som en ulykke.

Jeg syntes du skal henvende dig til patientklagenævnet, hvis du mener Hamlet har lavet noget forkert, da du blev opereret - læger KAN lave fejl, og har de fejlet må der selvfølgelig også udbetales en erstatning til dig.

Får du de 25% i mèn, som du skriver ikke er det store problem - så er der heller ingen problemer med at få udbetalt.

I forhold til forsikringer, så er bevisbyrden din - det lyder lidt underligt med de 25% for mèn, før din forsikring vil hjælpe dig. Hvad siger din egen læge til, at operationen ikke gik som håbet og forventet?

hvorformig 17-01-2012 01:09

Hej

Tak for tilbagemeldinger.

Her er tråden om forløbet. http://www.k10.dk/showthread.php?t=16440

Må bare erkende 15 måneder efter operation på Hamlet med udtalelse"i værste tilfælde vil din situation være uændret" ikke som udtalt, men står nu efter utallige undersøgelser, smerteklinik og egenbetalt MR scanning til sammensætning af 3 led i lænden(5 hvirvler), så kan man tænke sit om operation på Hamlet der har gjort mig 100% uarbejdsdygtig, hvilket IKKE var tilfældet før operation, og narkoman.

Mine me'n efter operationen er anmeldt til Patientforsikringen. Om de drejer den over i fejloperation ved jeg ikke, men der er umiddelbart 3 anmeldelses muligheder i den forbindelse. Dette område tager min advokat sig af.

Med hensyn til forsikringen er der beskrevet følgende dækningsmuligheder.
  • en tilfældighed
  • af forsikredes vilje uafhængig
  • pludselig
  • udefra kommende indvirkning på legemet
  • med en varig og påviselig skade af dette til følge

Lidt bitter har man vel lov at være.

Hilsen

Hvorformig

Sniffe 17-01-2012 02:39

Citat:

Oprindeligt indsendt af hvorformig (Send 204252)
Hej

Tak for tilbagemeldinger.

Her er tråden om forløbet. http://www.k10.dk/showthread.php?t=16440

Må bare erkende 15 måneder efter operation på Hamlet med udtalelse"i værste tilfælde vil din situation være uændret" ikke som udtalt, men står nu efter utallige undersøgelser, smerteklinik og egenbetalt MR scanning til sammensætning af 3 led i lænden(5 hvirvler), så kan man tænke sit om operation på Hamlet der har gjort mig 100% uarbejdsdygtig, hvilket IKKE var tilfældet før operation, og narkoman.

Mine me'n efter operationen er anmeldt til Patientforsikringen. Om de drejer den over i fejloperation ved jeg ikke, men der er umiddelbart 3 anmeldelses muligheder i den forbindelse. Dette område tager min advokat sig af.

Med hensyn til forsikringen er der beskrevet følgende dækningsmuligheder.
  • en tilfældighed
  • af forsikredes vilje uafhængig
  • pludselig
  • udefra kommende indvirkning på legemet
  • med en varig og påviselig skade af dette til følge

Lidt bitter har man vel lov at være.

Hilsen

Hvorformig

Hej Hvorformig.
Du skriver at dine mén efter op. er anmeldt til Patientforsikringen.
Hvem er det der har vurderet - og opgjordt dine mén?

Så oplyser du 3 forskellige muligheder, i tilfælde af forsikringsdækning:
  • en tilfældighed
  • af forsikredes vilje uafhængig
  • pludselig udefra kommende indvirkning på legemet
    med en varig og påviselig skade af dette til følge

Her er du jo den nærmeste til at svarer.
Er dine problemer opstået ved en tilfældighed?
Er dine problemer opstået uden at du ville det?
DVS. Har du givet tilladelse til operation? Og er du blevet orienteret om evt. risici ved indgrebet? Er du blevet lovet 100% helbredelse?
Og til sidst: Om årsagen til dine problemer er opstået pludselig, og er kommet udefra. Det tror jeg nu ikke er tilfældet her:p

Jeg tør ikke komme med et bud på om der skulle være en chance ved patientskadeforsikringen, men jeg tvivler. Held og lykke:kram:

hvorformig 17-01-2012 04:19

Citat:

Oprindeligt indsendt af Sniffe (Send 204260)
Hej Hvorformig.
Du skriver at dine mén efter op. er anmeldt til Patientforsikringen.
Hvem er det der har vurderet - og opgjordt dine mén?

Så oplyser du 3 forskellige muligheder, i tilfælde af forsikringsdækning:
  • en tilfældighed
  • af forsikredes vilje uafhængig
  • pludselig udefra kommende indvirkning på legemet
    med en varig og påviselig skade af dette til følge

Ovenstående punkter er vedr. ulykkeforsikringen, og skaden opstod under tagarbejde og bestod i en discus prolabs iflg. lægerne.

Her er du jo den nærmeste til at svarer.
Er dine problemer opstået ved en tilfældighed?
Er dine problemer opstået uden at du ville det?
DVS. Har du givet tilladelse til operation? Og er du blevet orienteret om evt. risici ved indgrebet? Er du blevet lovet 100% helbredelse?
Og til sidst: Om årsagen til dine problemer er opstået pludselig, og er kommet udefra. Det tror jeg nu ikke er tilfældet her:p

Jeg tør ikke komme med et bud på om der skulle være en chance ved patientskadeforsikringen, men jeg tvivler. Held og lykke:kram:

Patientforsikringen tillader erstatning ud fra 3 punkter

Valg af forkert behandling.
Fejl behandling/operation
Urimeligheds princip med hensyn til gener.

Jeg håber de betragter det som urimeligt, at jeg 15 måneder efter operation på Hamlet med beskrevet gener(100% uarbejdsdygtig) skal have sammensat hele lænden med skinner og hvad der hører til. Hamlet har kaldt det en vellykket operation på trods af, at første klage lå på deres bord 1½ måned efter operation, hvor også genoptræning blev stoppet, som deltog i klagen.

Jeg har mange sager, så det kan godt være jeg får det skrevet på en måde, så det bliver rodet lidt sammen. SORRY.

Hilsen

Hvorformig


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:25.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension