K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Nyttigt at vide for Førtidspensionister (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=43)
-   -   Ulykkesforsikring (https://www.k10.dk/showthread.php?t=21063)

millidk 11-01-2012 22:44

Ulykkesforsikring
 
Når du får førtidspension, så husk at give din ulykkesforsikring besked.

Ricky M. 11-01-2012 22:56

Og pensions selskaber!

Priks 11-01-2012 22:58

Uh ja, tak for reminderen. Jeg skal huske forsikringen.

Timmy 11-01-2012 23:28

Vil gerne vide hvorfor ulykkeforsikring skal have besked?

Ricky M. 11-01-2012 23:36

Citat:

Oprindeligt indsendt af Timmy (Send 203276)
Vil gerne vide hvorfor ulykkeforsikring skal have besked?

I nogle forsikringer og pensioner kan der komme et beløb enten månedligt eller kontant (nogle gange begge dele) når du overgår til at blive førtidspensionist. Jag faktisk også nogle gange til dem som bliver tilkendt et fleksjob

Lunasdatter 11-01-2012 23:40

Citat:

Oprindeligt indsendt af Ricky M. (Send 203278)
I nogle forsikringer og pensioner kan der komme et beløb enten månedligt eller kontant (nogle gange begge dele) når du overgår til at blive førtidspensionist. Jag faktisk også nogle gange til dem som bliver tilkendt et fleksjob

Øh.... vil man få penge retur eller skal man af med flere penge ;)
Knus Lone

Ricky M. 11-01-2012 23:40

Til udbetaling :-)

Lunasdatter 11-01-2012 23:47

Citat:

Oprindeligt indsendt af Ricky M. (Send 203281)
Til udbetaling :-)

Hold da op.... :)

Bortset fra mig.. jeg kontaktede Tryg hvor jeg har en fuldtidsulykkesfors. og da ham den unge mand, hørte at jeg havde fået førtidspension, så fik jeg at vide at jeg skulle tænke på at jeg nu var en gammel kone.. og sådan en ville brække arme og ben når de faldt.. så jeg blev sat op i ydelse... tag den kone.... og jeg kan da alt det som andre kan (Ihvertfald i tankerne :D )

Måske skulle jeg finde et andet selskab en Tryg..

Knus Lone

Lotus1 12-01-2012 00:00

Jeg har Alka.
 
Da jeg ringede til Alka og fortalte at jeg var blevet førtidspensionnist, fik jeg at vide at det ikke var sikkert at jeg kunne beholde min heltidsullykkeforsikring da der står at den ikke dækker ved selvmord.

Jeg blev sur da jeg har gået og betalt til den i 25år og så kan de sige sådan.

Men fordi at jeg har psykiske diagnoser ságde de sådan.

Jeg skulle så udfylde nogen papir og deres lægekonsullent skulle vurdere det og jeg skulle også skrive under på at de måtte indhente papir hvis det blev nødvendigt hos min kommune. Jeg har aldrig været selvmordstruet og det sagde jeg også da jeg snakket med dem, men der gik 2 måneder før at jeg fik at vide at jeg godt kunne beholde min forsikring og uden klausuler på.

Jeg blev faktisk rigtig ked af den behandling og følte mig total blacklistet som førtidspensionnist.

Lunasdatter 12-01-2012 00:03

Citat:

Oprindeligt indsendt af Lotus1 (Send 203295)
Da jeg ringede til Alka og fortalte at jeg var blevet førtidspensionnist, fik jeg at vide at det ikke var sikkert at jeg kunne beholde min heltidsullykkeforsikring da der står at den ikke dækker ved selvmord.

Jeg blev sur da jeg har gået og betalt til den i 25år og så kan de sige sådan.

Men fordi at jeg har psykiske diagnoser ságde de sådan.

Jeg skulle så udfylde nogen papir og deres lægekonsullent skulle vurdere det og jeg skulle også skrive under på at de måtte indhente papir hvis det blev nødvendigt hos min kommune. Jeg har aldrig været selvmordstruet og det sagde jeg også da jeg snakket med dem, men der gik 2 måneder før at jeg fik at vide at jeg godt kunne beholde min forsikring og uden klausuler på.

Jeg blev faktisk rigtig ked af den behandling og følte mig total blacklistet som førtidspension.

Ja, kan de finde et smuthul så de slipper for at skulle af med penge så gør de det..
Det er vel også derfor at vi skal af med alle de penge for forsikringer... og at de har så stort et overskud :rolleyes:

Knus Lone


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:06.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension