K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   søge førtidspension hvordan??? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=28552)

lillesine 20-11-2013 22:54

søge førtidspension hvordan???
 
Hej jeg har været igennem systemet siden 2007 og blev i 2010 tilkendt fleksjob og har ikke haft en fleksjob, jeg har været i virksomhedspraktik og venter på at der kommer en udredning af min praktik, jeg har lige modtaget brev fra min sagsbehandler med et referart fra et møde hvor min psykiater, jobkonsulent, socialrådgiver, min mand og jeg selv deltog og min psykiater har endelig trængt igennem til dem da min sagsbehandler nu har skrevet at min psykiater udtaler at jeg ikke kan bestride et fleksjob og at mine behandlingsmuligheder er udtømte med henblik på jobsiden men der kan laves ændringer der evt. kan forbedre livskvaliteten, jeg vil prøve at søge om førtidspension når jeg har fået beskrivelsen af praktikken. Men hvordan skriver man at man vil søge på det der ligger i ens sag?

Webmaster 21-11-2013 01:56

Jeg vil gerne søge førtidspension på det foreliggende grundlag...

Det burde være nok....og huks nu den kvittering på at du har afleveret den ansøgning...

EndnuEngang 21-11-2013 04:00

Og sjovt nok skulle det være din socialrådgiver der "hjalp" dig med at søge førtidspension, men sådan er det ikke! Utroligt nok, er det ligesom at de hemmeligholder ens muligheder osv. Jeg har selv prøvet det, er bare blevet kastet ind i det ene og andet aktiveringsforløb uden held, og man skal ligesom trække ordene ud af ens sagsbehandler, hvad man har af muligheder vedr førtidspension osv.

Vovse 21-11-2013 08:20

Citat:

Oprindeligt indsendt af lillesine (Send 289796)
, jeg vil prøve at søge om førtidspension når jeg har fået beskrivelsen af praktikken. Men hvordan skriver man at man vil søge på det der ligger i ens sag?

Jeg kan forestille mig, at kommunen selv starter en pensionsansøgning når beskrivelsen af praktikken er på plads.

jjsonn 21-11-2013 12:02

Kender en der var visiteret til 10 timer, det gik ikke så godt, så de startet en pensionssag til hende, hun kom i praktik 2 gange 2 timer ugeligt med hvildage gik det rimeligt, hun sov resten af dagen de 2 dage, så der skulle søges pension, omkring lægen på kommunen, der sagde, nå men så kan hun jo arbejde.

Raskmeldt der og nu på ledigheds ydelse sikker resten af sit liv.

lillesine 25-11-2013 10:57

ingen udmelding fra sagsbehandleren
 
Jeg har nu modtaget oplysninger om mit praktikforløb og min sagsbehandler siger at min praktik osv. er sat i bero til at jeg er kommet op på bene igen efter min sidste praktik og til min bo støtte er kommet op at køre???

Men hvad er det de ikke forstår når min psykiater har forklaret dem at jeg ikke har flere behandlingsmuligheder med henblik på erhverslivet men kun på livskvalitet??? og min sagsbehandler har selv skrevet at min psykiater ikke ser det som en mulighed at jeg kan klare et fleksjob???

Hvem sender man en ansøgning til om førtidspension??

jjsonn 25-11-2013 12:07

det gør din sagsbehandler men at din psykiater ikke ser muligheder har desværre ikke noget med din arbejdes evne at gøre, de må ikke udtale sig om arbejdes evne.

Men når din bo støtte er klar og du kommer i en ny arbejdsprøvning der stadig visse, at der ingen arbejdes evne er ,så søges der sikkert pension, ellers er det tid til at klage.

lillesine 25-11-2013 12:21

min psykiater har oplyst at behandlingsmulighederne er opbrugte i forhold til fleksjob/job men ikke er opbrugt i forhold til min livskvalitet. Samt skriver hun at hun har svært ved at se at jeg kan bestride et job/fleksjob.
Min sagsbehandler har stoppet min sygemelding fra egen læge da hun ikke kan se grund til jeg skal være sygemeldt når min praktik er ophørt og at job/praktik osv er sat i bero til min bo støtte er begyndt og jeg er kommet op igen fra min sidste nedtur grundet praktik.

Jeg kan ikke blive ved at holde til at skal køres ned hver gang jeg skal i praktik eller på kursus.

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vovse (Send 289823)
Jeg kan forestille mig, at kommunen selv starter en pensionsansøgning når beskrivelsen af praktikken er på plads.

hej vovse nej min kommune sender ikke min sag til førtidspension men de vil fortsætte deres smøre i fleksjob på 1-2 timer i mine gode uger....

Nøgne tær 25-11-2013 17:12

Citat:

Oprindeligt indsendt af lillesine (Send 290314)
Jeg har nu modtaget oplysninger om mit praktikforløb og min sagsbehandler siger at min praktik osv. er sat i bero til at jeg er kommet op på bene igen efter min sidste praktik og til min bo støtte er kommet op at køre???

For at få pension skal der være sat ind på alle de tænkelig områder man overhovedet kan tænke sig.
-Socialt
-Sundhed.
-Beskæftigelse m.m.

Desuden skal man være stationær.

Du afventer stadig en social indsats, bostøtte.
Før den er på plads og fungerer kan din samlede situation ikke bedømmes.

Det er logisk nok at din praktik er sat i bero til grundlaget for at gennemføre den er på plads.

Du kan selvfølgelig godt selv søge, men da der tydeligt kan udpeges et "hængeparti" i forhold til hvad pensionsloven kræver, så synes jeg næsten det er spild af tid og gode kræfter.

popiae 26-11-2013 03:07

Det lyder som om, du blot aktiveres, og derfor ikke står som sygemeldt der skal have en afklaring af din restarbejdsevne.

Din sagsbehandler nævner det jo selv.

Du er, efter min mening og loven, sygemeldt, indtil din restarbejdsevne er afprøvet, og klarlagt!

Skriv og spørg mere specifikt, til din sagsbehandler vedr dette. Du bliver nødt til, at insistere på, at sagsbehandler tager stilling til, hvad der mangler og hvordan de vil klarlægge din restarbejdsevne, således at du kommer på en anden forsørgelse end kontanthjælp.

Men så længe du "tror" at du realt får en arbejdsprøvning, sender kommunen dig i praktik, som ledig, hvorfor målet ikke er en afklaring.

VH Popiae


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:00.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension