K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   forvirret (https://www.k10.dk/showthread.php?t=35940)

goga 15-12-2017 18:03

Jeg var 28 avgust til samtale med min konsulent der jeg sige at jeg vil søge fleks job så sendte han mig til virkomheds praktikant og min praktik slutter den 07. 01.. 2018.Idag snakkede jeg med virksomhed praktikant og hun forlænge praktik i 3 måned.,også vil bestille en tid med mig min konsulent og hun kommer også.Hun mener det er ham der skal sende mig videre til fleks job visiterings ikke hende.Jeg er hel forviet hvad der skal sker og hvorfår har hun forlænget praktik.Vid ikke hvad skal sker-bekymret

Virksomhed praktikant har skrevet en raport på min job net side

At jeg har fået fårstoelse af at undertegnede kunne bevillige fleks job og er derfor uforstående ,der undertegnede hører ind til muligheden for at forlænge virksomhedpraktikpladsen efter den 07.01.2018.hvor de første 13 ugers virksomhedpraktik udløber.Aftalt at undertegnede finder et møde tidspunkt,hvor jeg kan mødes med undertegnede og min jobkonsulent ,så de opståede spørgsmål kan blive drøftet.......

Hvem er undertegnede

Nørd 15-12-2017 18:22

Jeg kender naturligvis ikke deres motivation, men mon ikke det er for at beholde dig på ægtefældeforsørgelse længst muligt?
Lige nu koster du ikke meget for kommunen og du findes formodentligt ikke i statistikkerne.

Hvor mange timer har du indtil nu haft i din praktik?

Hvordan føler du dig når du kommer hjem, føler du at timeantallet er korrekt?

Du må bede dem om at begrunde skriftligt hvorfor de mener at praktikken skal forlænges.

Du bør skrive en ansøgning om fleksjob og aflevere til kommunen mod kvittering når din praktik er endt.
Du får formodentligt afslag men afslaget skal begrundes og så har du en klagemulighed hvor du beskriver hvorfor du mener at du er berettiget til fleksjob og mener at kommunen holder dig på ægtefældeforsørgelse længst mulig tid i stedet for at visitere dig til fleks eller tildele dig et ressourceforløb hvor de aktiviteter kommunen mener skal til inden der kan visiteres til fleksjob kan forløbe.
Skriv gerne her på siden så kan vi måske hjælpe hinanden med at formulere klagen.

Når du ansøger om fleksjob, så er det at kommunen skal tage stilling til om du er berettiget til fleksjob/ressourceforløb eller pension.

Hvis/når kommunen igen afslår skal de sende klagen/sagen videre til Ankestyrelsen.

Har du søgt aktindsigt i din sag og undersøgt om de korrekte informationer ligger i den?

Webmaster 15-12-2017 18:25

Når virksomheds praktikanten har skrevet den rapport....så er det ham der er den “undertegnede”

goga 15-12-2017 18:27

Tak NORD jeg har været 9 time om ugen.

Hvem skal tage stilling om fleksjob min virksomhed praktikant sige i dag det er min job konsulent.Og jeg kommer i tankene ,han sige til mig hun skal sender nogen papir til ham og skal han kike på den.Men hun vil mødes med mig og jobkonsulent.Kan jobkonsulent efter det sender mig videre

pliz nogen svare mig

Nørd 15-12-2017 21:07

Hvis du skal have fleksjob, så kræver det at sagsbehandleren, eller hvem der i din kommune tager beslutningen om at sagen er ordentligt belyst, sender sagen videre til rehabiliteringsteamet.

Rehabiliteringsteamet skal så tage stilling til om de vil indstille dig til fleksjob, ressourceforløb osv.

Når de har taget deres beslutning sendes sagen tilbage til jobcenteret hvor en eller anden medarbejder/eller et team tager beslutningen, vi kan ikke svare på dit spørgsmål om hvem der er den ansvarlige da det er forskelligt fra kommune til kommune hvem der tager beslutningerne.

Alternativt skal du selv søge fleksjob på det foreliggende grundlag, men det kræver at du har sikret en aktindsigt og undersøgt indholdet af din sag.

Men det meste af tingene har vi jo allerede været igennem i en eller flere af dine andre tråde.

Har du det godt med de 9 timer?
Har man overhovedet forsøgt at hæve dit timeantal undervejs?

goga 16-12-2017 00:33

Jeg har sagt til virksomhed praktikant det vil være bedre for mig at jeg arbejde 2 timer til være dag end som nu mandag,onsdag og fredag i 3 time hun sige at jeg skal få lov fra min jobkonsulent og hun vil bestille en tid hos ham så vi tre skal snakke

kan du forklar mig mere om AKTINDSIGT jeg vid ikke hvad er det

Nørd 16-12-2017 09:31

Det betyder at du har ret til at modtage en kopi af alle papirer der ligger i din sag.
Her på siden under Nyttige links findes der et dokument du kan printe ud og udfylde og aflevere til kommunen.
Husk at kræve kvittering for modtagelse.

Fra de har modtaget blanketten har de 7 arbejdsdage til at sende dig alle oplysninger i din sag.

Hvis 3 timer om dagen er for meget så melder du dig simpelthen syg hver dag efter ca. 2 timer når du ikke kan længere.
Husk dog at tale med din læge om det så han/hun bakker dig op hvis der bliver problemer.

Med hensyn til at du bliver håndteret af en elev uden kompetencer og ikke får lov til at møde den ansvarlige, så skriv en klage til jobcenterchefen.
Husk at skrive i overskriften at det er en klage og stil den til jobcenterchefen.

Hvis jobcenterchefen ikke reagerer må du sende klage til borgmesteren og byrådet.

goga 17-12-2017 20:25

Skal jeg sige i morgen til min job konsulent i kontakthjælp afdeling at jeg er uden indtægt og hører jeg til den sted hvår jeg nu er

goga 18-12-2017 10:35

og hvad er ordineat arbejde med nedsat arbejds evne

Har snakket i dag med min job konsulent,han vil gearne mig op i 25 time i ugen det kelder han ordinært arbejde med nedsat arbejds evne,men jeg har sagt det kan jeg ikke klar med min ben.Han vil gearne at en som jeg har fårstået en læge fra kommune hvad de hedder skal kikke til udtalelse fra min læge så skal han ser om jeg må søge fleks job .Vid ikke hvad jeg skal lave

Nørd 18-12-2017 22:21

Ordinært arbejde med nedsat arbejdsevne er bare et andet ord for raskmelding.
Det betyder at han siger at når du er blevet presset op på 25 timer så er du for rask til at få fleksjob og skal derfor fortsætte med at forsørge dig selv, eller rettere din mand skal fortsat forsørge dig hvis ikke du får et job.

Du bliver nødt til at skynde dig at bestille aktindsigt
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_vejledning.pdf
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Husk at anmode om kvittering ved aflevering.

Hvis du ikke har tæt kontakt med lægen så skynd dig at kontakte din læge i morgen tidlig og tal med ham eller hende.

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår dig korrekt men hvis han siger at han vil undersøge om du MÅ søge fleksjob så er han fuld af løgn,kommunen kan IKKE bestemme om du må søge fleksjob, det kan du bare gøre ved at aflevere et brev til dem, naturligvis anmode om kvittering, hvor du skriver at du vil gerne anmode om fleksjob da du mener at du er i målgruppen for fleksjob fordi du i praktikken kun har haft 9 timer og de har været i overkanten så dine symptomer er blevet værre i den tid du har været i praktik.
Men de kan naturligvis undersøge om de mener at du er berettiget til fleks og så er situationen noget andet.
Du skal bare være obs. på at hvis der ikke findes en lægeerklæring som melder dig for stationær, eksempel at sygdommen er stationær og varig så er du ikke berettiget til fleksjob får sygdommen/lidelsen skal være stationær for at du kan blive tildelt fleksjob.
Du kan tale med lægen om det hvis du ringer i morgen.

Ikke desto mindre, hvis ikke du søger aktindsigt, så får du ikke dine sagsakter og kan ikke læse om halvdelen af dine lægeerklæringer mangler og om man får et forkert billede af dit helbred ved at læse sagen.
Hvis sagen er mangelfuldt belyst så man ikke får det rigtige indblik i din sygdom, så kan du søge fleksjob tusind gange og vil blive ved med at få afslag da du ifølge sagen fremstår rask.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:46.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension