K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Fleksjob, iværksætter, eget firma? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=27284)

Whoknows 23-06-2013 20:44

Fleksjob, iværksætter, eget firma?
 
Hej

Er der nogen, der har nogle erfaringer med at danne deres eget firma, efter at de er blevet visiteret til fleksjob?
Jeg tænker lidt på noget a la konsulentvirksomhed eller vejleder inden for noget man ved noget om.

På forhånd tak.
:confused::)

Webmaster 23-06-2013 20:49

Det kan du ikke...altså lave dit eget firma efter du er visiteret til fleksjob....

Eller rettere...det kan du godt...men ikke som fleksjob....

Skal man have tilskud til selvstændig virksomhed som fleksjobber....ja så skal man have haft firmaet i et godt stykke tid....mener det er ca 2 år...men er ikke sikker på lige det...

Whoknows 23-06-2013 22:02

Citat:

Oprindeligt indsendt af Webmaster (Send 275935)
Det kan du ikke...altså lave dit eget firma efter du er visiteret til fleksjob....

Eller rettere...det kan du godt...men ikke som fleksjob....

Skal man have tilskud til selvstændig virksomhed som fleksjobber....ja så skal man have haft firmaet i et godt stykke tid....mener det er ca 2 år...men er ikke sikker på lige det...

Men jeg har set dette:

http://www.ft.dk/samling/20121/almde...91/1213797.pdf

Så vidt jeg kan se er der vel en mulighed der?
Jeg tænker bare at det vel er bedre at lave noget end at gå ledig også selvom det kun er nogle få timer om ugen?

Pip 23-06-2013 22:51

Det åbner op for bibeskæftigelse.. ikke at man kan blive selvstændig fleksjobber som sådan.

Det skal være noget du kan klare ved siden af dit fleksjob, og du skal stadig være arbejdssøgende.

Så det kan ikke udgøre ret meget, før de vil stille spørgsmålstegn ved om det vil påvirke din erhvervsevne i et regulært fleksjob.

Som fleksjobber må man gerne lave bestyrelsesarbejde ved siden af i få timer om måneden, og det er nok de få timer man så må have bierhverv..

Timerne skal så være på et tidspunkt der ikke hindrer et fleksjob ved siden af.

Men det er da altid noget at de har åbnet op over for det, det er ellers meldt klart ud at man ikke kan oprette sin egen virksomhed og ansætte sig selv som fleksjobber..

stampe 24-06-2013 08:42

Der er betingelser for selvstændig virksomhed som fleksjobber:
at virksomheden er din hovedbeskæftigelse
at du inden for de seneste 24 måneder har arbejdet i virksomheden, hvad der svarer til lønarbejde i mindst 30 timer om ugen i sammenlagt 12 måneder

Whoknows 25-06-2013 12:16

Jeg er noget forvirret. Jeg mener bare, at hvis jeg selv kan finde nogle konsulentjobs, vejlederjobs eller lignede, så er det da bedre for både mig og kommunen, end det er at jeg ikke har job. De kan jo så få refusion på 300 kr. hver gang jeg tjener 1000 kr....
Eller???

mik16 25-06-2013 13:36

Citat:

Oprindeligt indsendt af Whoknows (Send 276106)
Jeg er noget forvirret. Jeg mener bare, at hvis jeg selv kan finde nogle konsulentjobs, vejlederjobs eller lignede, så er det da bedre for både mig og kommunen, end det er at jeg ikke har job. De kan jo så få refusion på 300 kr. hver gang jeg tjener 1000 kr....
Eller???

Noget i min hukommelse fortæller mig, at du som ledig fleksjobber kan have en slags bibeskæftigelse ved siden af din ledighedsydelse.

Som jeg husker det, så vil du blot blive modregnet med 30 %.

Men jeg skal lige tjekke det op med min "kilde" som ved mere ;-)

mik16 25-06-2013 16:30

Citat:

Oprindeligt indsendt af mik16 (Send 276108)
Noget i min hukommelse fortæller mig, at du som ledig fleksjobber kan have en slags bibeskæftigelse ved siden af din ledighedsydelse.

Som jeg husker det, så vil du blot blive modregnet med 30 %.

Men jeg skal lige tjekke det op med min "kilde" som ved mere ;-)

Det er altså muligt at få ledighedsydelse samtidigt med et mindre bi/ selvstændigt job.

Se kapitel 4 §14 og 15 HER

Whoknows 25-06-2013 20:45

Tak det vil jeg studere nærmere :-))

mik16 26-06-2013 10:55

Citat:

Oprindeligt indsendt af mik16 (Send 276120)
Det er altså muligt at få ledighedsydelse samtidigt med et mindre bi/ selvstændigt job.

Se kapitel 4 §14 og 15 HER

Men husk at du ikke er fredet som ledig flekser.. Du skal stadig søge job selvom du har et bijob.

Så et bijob må ikke komme i vejen for et fleksjob hvis et sådan dukker op.

Modregningen vil også være af den ledighedsydelse du nu engang får. Høj eller lav.
I et rigtigt fleksjob modregnes lønindtægten af flekslønstilskuddet som er på max. 17008 kr/md.. Altså ca. 1500 kr højere end højeste ledighedsydelse.

Til gengæld er ATP´en kun max 90 kr/md. ;-)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:47.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension