K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Flexjob timeantal mindre end det visiterede? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=34850)

Thisted_1970 15-01-2017 16:06

Flexjob timeantal mindre end det visiterede?
 
Mange må have været udefor ligesom min veninde, at når der endelig er et flexjob som passer, så passer timetallet ikke - min veninde er visiteret til 8-9 timer pr uge

for det første undrer man siger over at så mange annoncer indeholder flexjob med ca. 18 timer per uge! sig mig, ved de virksomheder ikke noget om hvor svært det er at få fleksjob idag? hvor mange fleksjobbere kan arbejde halv tid!!!???

Hvis man ser sådan en annonce, så må man jo blot trække på skuldrene,

MEN, og her kommer mit spørgsmål: min veninde har fundet et job som kun er på 4-5 timer pr. uge!!!

Men hun er som nævnt visiteret til 8-9 ....

Er de 4-5 timer så "ulovlige" at ansøge... hvis arbejdsgiveren insisterer på at
det kun er dette timetal som er relevant?

:mad:

AAA 15-01-2017 16:47

Hej:)
jeg arbejder en del under det antal timer jeg er visiteret til:)
det måtte jeg gerne for kommunen, da de hellere ser mig i job end ingenting som de sagde
de ser så gerne jeg finder et ekstra job, så jeg kan komme på flere timer.. om det er okay når de selv har godkendt mig nuværende job er jeg ikke klar over

Fleksjobber 15-01-2017 18:40

skal timetal svare til det visiterede?
 
Jeg var oprindeligt visiteret til 12 timer men kom i praktik på 7,5 timer ugentligt.

Efter 1 måned siden praktik blev jeg ansat til 5 timer ugentligt, da det var det jeg kunne, i den funktion.

Min fleksjobambassadør/kontaktperson fra kommunen sagde, at alt for mange var ansat i færre timer end de faktisk kunne og det vil de forsøge at ændre på.


Hvordan ved jeg ikke

jjsonn 15-01-2017 19:01

skulle have 13 har 5-6 ingen problem, må godt gå op i tid, men kan ikke

Webmaster 15-01-2017 20:34

Kommunen skal se til at fleksjobberen arbejder mest muligt...

Hvis man finder et job på færre timer end det man er visiteret til...så kan kommunen vælge at lave det til et fleksjob....eller de kan nægte det...

Man kan så godt tage jobbet....men skal så stå til rådighed for et job på flere timer hvis kommunen anviser en til det...

Så sådan et job behøver ikke nødvendigvis at være et fleksjob....for at man kan tage det...

Det vil selvfølgelig give en mere ro på hvis kommunen opretter det som et fleksjob....da man så ikke skal stå til rådighed for et andet job...

Men men...hvor tit kommer kommunen med et job til en....det sker ret sjældent...

I det tilfælde hvor kommunen opretter et job på færre timer end man er visiteret til....så kan de ikke komme senere og sige at man skal skifte job til et job på flere timer...

AAA 15-01-2017 23:02

Web:)
klart svar.. kan du evt linke til nogen lov paragraf ud fra de sidste 2 linier du skriver?
det vil være mig en stor hjælp:)

Vovse 15-01-2017 23:39

Citat:

Oprindeligt indsendt af Thisted_1970 (Send 350851)
Mange må have været udefor ligesom min veninde, at når der endelig er et flexjob som passer, så passer timetallet ikke - min veninde er visiteret til 8-9 timer pr uge

for det første undrer man siger over at så mange annoncer indeholder flexjob med ca. 18 timer per uge! sig mig, ved de virksomheder ikke noget om hvor svært det er at få fleksjob idag?

Ville du selv have kendt reglerne hvis ikke de var relevante for dig eller din veninde? ;)

Pip 16-01-2017 09:10

Man må gerne have mere end et job, for at opfylde sine flextimer, så det er ok at tage et job der har færre timer end man er visiteret til..

Så kan man jo hitte et andet der giver de sidste timer.

Webmaster 16-01-2017 15:06

Citat:

Oprindeligt indsendt af AAA (Send 350886)
Web:)
klart svar.. kan du evt linke til nogen lov paragraf ud fra de sidste 2 linier du skriver?
det vil være mig en stor hjælp:)

Se punkt 4 i vejledningen om fleksjob her https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=183674

Der står det hele..

AAA 16-01-2017 15:46

Tusind tak web:)
lige hvad jeg manglede


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:51.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension