K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   stationær, kronisk, udtømt - psykolog?? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=26953)

Fallenten87 17-05-2013 11:49

stationær, kronisk, udtømt - psykolog??
 
Davs igen herinde! :)

Jeg har nu fået afleveret min statusattest fra min ledende speciallæge på Aalborg Sygehus, som tidligere fortalt herinde, skriver at min tilstand er : kronisk, stationær, behandlingsmuligheder er udtømte mv.

Jeg har lige talt med min sagsbehandler - og hun har drøftet attesten med hendes leder. De vurderer nu, at Jeg skal til psykolog samtaler med henblik på en screening (fordi jeg har en depression, og har fortalt at jeg fik det dårlig psykisk af det pres jeg var udsat for, fordi jeg stod til at miste sygedagpengene til 1.1.14, og så ryger min lejlighed mv. - og bagefter skal der indhentes en generel helbredsattest fra min praktiserende læge, hvorefter min sag skal på et rehabilliteringsmøde osv. Men sagen er, at jeg er SYGEMELDT på GRUND af den sygdom (Morbus Chron) som lægen skriver ER stationær, Kronisk, behandlingsmuligheder er udtømte med videre) - KAN det tænkes at kommunen kan feje den af vejen, hvis den psykolog skriver at jeg kan få det bedre psykisk? Jeg er ikke sygemeldt pga. psyken - og har aldrig haft problemer med den tidligere. Det har jeg først fået NU, efter at have været sygemeldt osv et halvt år, hvor jeg hverken ved om jeg er købt eller solgt, eller har jeg stadig chancer for at få pension / fleksjob?

Mvh Peter

Dancer 17-05-2013 11:59

Jeg er også sygemeldt pga fysisk sygdom, stationær, kronisk og uden yderligere behandlingsmuligheder.

Jeg håber jeg er på vej til fleks godkendelse og jeg har også været omkring en psykolog fordi jeg havde svært ved at affinde mig med min situation.

Mine psykolog samtaler (5 stk) har ingen indflydelse på min sag, der er kun en kort udtalelse om at jeg har fået det meget bedre psykisk efter samtalerne.

Jeg har her senest været til møde hvor vi udfyldte rehabiliteringsplan og nu afventer vi læ265 fra egen læge og derefter skal vi til møde i rehabiliteringsteam.

Der har overhovedet ikke været snak om psykologen (andet end det er godt jeg har det meget bedre) - intet i forhold til sagen.

Så det kan jeg da ikke forestille mig vil blive et problem for dig - vær glad for du kan få noget psykolog hjælp, som sagt har det hjulpet mig rigtig meget.

Fallenten87 17-05-2013 12:54

Hejsa. :)

Først - tak for dit indlæg - og Jeg håber alt godt for dig mht. din sag, og det glæder mig at du har fået psykologhjælp som har gavnet dig.

Jeg er ikke sikker på at du har ret - for det første sagde hun (sagsbehandler - og det undskylder Jeg, at Jeg ikke fik skrevet i det første indlæg i denne tråd) at den udtalelse fra psykologen, skulle MED, når min praktiserende læge skulle lave den generelle helbredsvurdering. Hvad er en LÆ265, og er du stadig overbevist om, at de ikke pønser på et eller andet skumleren modtræk?

stampe 17-05-2013 12:58

http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/la265.pdf

Ida 17-05-2013 13:09

I min sag blev reglerne fortolket sådan, at alle sygdomme skulle være stationære og alle behandlingsmuligheder udtømte. Uanset om det var en sygdom som var årsag til sygemelding eller fleksjobansøgning. Jeg fik fleksjob - så held og lykke!

Dancer 17-05-2013 13:56

Jeg kan jo kun fortælle lidt fra min egen sag - og jeg har ikke nogen psykisk sygdom, jeg har bare haft det træls.

Jeg tror ikke der er nogen der "pønser på noget skummelt" overfor mig :)

Psykologens udtalelser kan under ingen omstændigheder komme med i læ265 - det er kun egen læge, men derfor kan de jo godt tage psykologens udtalelse med i sagen.

Jeg aner intet om "jeg har ret" - jeg skriver kun om mine egne erfaringer og dem har jeg opfattet helt korrekt.

Når du alligevel sætter spørgsmål ved svarerne - var det så ikke nemmere at lade være med at spørge, så kunne vi andre spare på kræfterne og svare nogen der kan bruge et svar givet efter bedste evne.

Hvis du vil vide præcis hvad din kommune gør i din sag - så spørg dem, på skrift.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:21.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension