K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Ressourceprofil ikke længere lovpligtig? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=26534)

Svaninden 07-04-2013 11:38

Ressourceprofil ikke længere lovpligtig?
 
Jeg er ret ny herinde og har helt sikkert overset en masse, men jeg hører lige fra en veninde på sygedagpenge, at ressourceprofilen ikke længere er lovpligtig. Passer det?

5dia 07-04-2013 12:47

Rehabillitering - Forberedende del
 
Den er erstattet af et skema som kaldes, Rehabilitering - Forberedende del.

Ninja 07-04-2013 13:40

Dog kan dele af ressourceprofilen overføres direkte til det sprit nye rehabiteringsskema som helt har erstattet ressourceprofilen.....

Så veninden har ret, ressourceprofilen er fortid.

FibroMcs 07-04-2013 20:07

Jeg syntes så det rehabiliterings skema skøjter over alle ens problemer.. Der blir ikke spurgt til hvad kan du osv.. Er kun hvilken uddannelse kunne du tænke dig??
Hvad vil du arbejde med..??

Ninja 07-04-2013 20:48

Ja, de har skåret enhver form for pessimisme bort, da de nye regler lægger vægt på, at man ikke længere må lægge vægt på sygdomme og problemstillinger - borgerne skal lære at se sig selv positivt, lige som ens læge heller ikke længere må skrive om alt det patienten IKKE KAN, men KUN må skrive alt det, patienten så kan. Det er slut med at fastholde patienter/klienter/borgere i et bestemt sygdomsbillede.

Så fra nu af er alle tryllet helt raske - rehabiliteringsskemaet kan kurerer alt fra angst til brækket ryg, og få enhver diagnose til at ligne et "must have", for at komme videre i teksten og ud på arbejdsmarked:D
Eller rettete:-(:-(:mad::o

søsser98 07-04-2013 21:09

ja det er helt hen i vejret det skema , jeg ville kun svare på det mest basale og ikke uddybe for meget ang tidligere job ovs for hvad kan man bruge det til i ens nuværende situations hvor vi er syge.

ang mål for fremtiden ved job ville jeg strege job over og bare skrive at mine mål er at få en bolig tættere på byen-uden trapper - at få tilkendt en handicapbil så jeg selv er i stand til at handle ind at få råd til en vaskemaskine og tørretumbler og robotstøvsuger eller vinder 2 millioner i lotto så jeg kan klare mig i det daglige og blive fri for hjemmehjælp. At der opfindes en tablet der gør mig rask. Ganske enkelt svare ligeså tåbelig som de spørger

Bodrum 07-04-2013 21:22

Saa tryller man bare lidt.. Hvor det foer hed : jeg kan ikke arbejde mere end to timer om dagen. Til jeg KAN arbejde to timer... Saa fik vi aendret noget negativt til noget positivt :) hehe

frup 07-04-2013 22:35

Og mener man, at man slet ikke kan arbejde, så må man jo skrive noget i retning af: jeg kan selv tage tøj på, selv spise, selv gå på toilettet... selvfølgelig forudsat man kan...

Svaninden 08-04-2013 00:07

Ok, tak for info. Det anede jeg ikke, men hvem skulle også have informeret mig? Den sagsbehandler, der har lukket min sag? *suk*

Kio 08-04-2013 10:52

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 267551)
Ja, de har skåret enhver form for pessimisme bort, da de nye regler lægger vægt på, at man ikke længere må lægge vægt på sygdomme og problemstillinger - borgerne skal lære at se sig selv positivt, lige som ens læge heller ikke længere må skrive om alt det patienten IKKE KAN, men KUN må skrive alt det, patienten så kan. Det er slut med at fastholde patienter/klienter/borgere i et bestemt sygdomsbillede.

Så fra nu af er alle tryllet helt raske - rehabiliteringsskemaet kan kurerer alt fra angst til brækket ryg, og få enhver diagnose til at ligne et "must have", for at komme videre i teksten og ud på arbejdsmarked:D
Eller rettete:-(:-(:mad::o

Hej helenekr


Tak for den gode info.

Der skrives at "ressourceprofilen overføres direkte til det sprit nye rehabiteringsskema..."

Jeg fik lavet en statusattest af min læge til jobcenteret omkring 29-12-2011,
hvor han bl.a. også beskrev den fremskredne slidgigt i begge mine knæ, som jo vil sætte begrænsning i hvilket arb jeg kan søge.

Er det noget jobcenter,dk vil kikke på i dag tror du ?

Eller er der ikke noget der hedder statusattest mere...

Mvh Kim


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:32.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension