K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   førtidspension (https://www.k10.dk/showthread.php?t=10895)

mig73 11-12-2009 16:06

førtidspension
 
Hej

Jeg er ny her og har i lang tid læst jeres post i forskelige "titel" og nu er det mig selv der har brug for lidt hjælp.

Jeg har arbedjdet i 13 år (siden september 1996) og er selv stoppet før et par måneder siden pga.psykiske problemer.
Jeg er ex-soldat (3 år) og krigsfanger (4 mdr fra Bosnien).da jeg kom til DK i 1993 var der stadigvæk psykiske problemer i min hoved,krop...men efter 3-4 år var de væk...men nu før 2-2½ år siden kom til tilbage i meget,meget strore omfang end før.
Jeg har selv kæmpet gennem mine problemer sidste 2 år men nu har jeg besluttet at søger igen læge hjælp.

Mine symptomer : Lavt selvværd,Isolationstendens nedsat interesse for at deltage i betydningsfulde aktiviteter,Der forekommer ofte voldsomme mareridt eller søvnbesvær, flashbacks, dvs. tilbagevendende genoplevelser af den traumatiske oplevelse i krigen og fængsl,Glemsel ...

Jeg har bare nævnet lidt af min problemer.
Jeg selv mener jeg er IKKE LÆNGERE KLAR til arbejdsmarket og vil derfor søger HJÆLP og senere FP...

Hvad er jeres mening ???

Venlig hilsen

Indiansummer 11-12-2009 16:39

Hej mig73. Jeg syntes bestemt, at det lyder somom at du har brug for hjælp, og har haft brug for det i mange år. At du har klaret det uden, viser sig nu måske som noget skidt. Syntes du skal se at få kontaktet din læge, og få en henvisning til enten psykolog eller en anden du kan tale med. Lyder dog som om, at du har været udsat for noget, som måske skal ind over tortur center?

Under alle omstændigheder, så må der være nogen omkring dig som følger op på din sag, for du er vel ikke uden indkomst? Så enten modtager du sygedagpenge eller kontanthjælp?, og her skal man jo til samtaler og andre ting omkring sin situation....

Jeg er ikke læge, men syntes bestemt ikke du skal gå med dette alene. Så derfor i første omgang burde du sætte din læge ind i din situation. Kh Indiansummer

mig73 11-12-2009 16:46

Hej Indiansummer,

Tak for di svar.

Jeg har kontaktet min læge og har tid i næste uge..vil nu første gang efter 12 år søger hans hjælp...der jeg har virkelig brug for den NU...
Jeg få dagpenge nu (sidste 2-3 mdr) og ved ikke om har chance at få sygedagpenge (der jeg bor i Sverige og få supplerenedagpenge fra Danamrak og har deltid job i KBH ) eller nogen anden hvis lægen giver mig behandling.
Jeg har været udsat for mange ting gennem min tid i krigen i Bosnien,som sagt soldat i mange år og krigsfanger,har været i koncentrationslejr i 4 mdr,

mig73 17-12-2009 13:31

Hej igen

Min egen læge har henvist mig til en speciallæge i psykiatri pga.depresion...er en her der kender min videre forløb ??? Vil bare sig at jeg stadigvæk har deltids job og er IKKE sygemeldt endnu...

Venlig hilsen

Pozac 17-12-2009 15:06

Du skal tage ind til den speciallæge, så du kan få den PTSD (posttraumatisk stress syndrom) diagnose du har krav på. Har man PTSD i høj grad som dig, og over længere tid er der ingen udvej end pension, og det skulle alle meget gerne være klar over.

Jeg kan selv anbefale distriktspsykiatrisk team, her du kan få medicinsk behandling har de også socialrådgivere mv tilknyttet. Jeg har så ikke prøvet en privat psykiater, så ved ikke om de også har det.

mig73 17-12-2009 15:11

Pozac

mange tak for din hjælp..

phhmw 17-12-2009 15:43

Hej Mig73

Velkommen til. Og vigtigt! bliv her på DIN tråd, fordi uanset hvad, kommer der mange spørgsmål der dukker op. Opgaverne i "systemet" er først lige begyndt.

Hilsen Peter

mig73 19-12-2009 11:03

fik en breve i går fra min egen læge hvor han skriver "blodsukker for lavt pga.stress/depression" og mangler D - vitaminer.jeg fik nogen piller som jeg skal tager resten af mit liv.
Venter stadigvæk en psykolog har en tid til min første behandling.

kan det passer blodsukker er for lavt pga.stress/depression ???

Trold 19-12-2009 14:18

Citat:

Oprindeligt indsendt af mig73 (Send 84533)
kan det passer blodsukker er for lavt pga.stress/depression ???

Det kan jeg ikke svare dig på, men jeg ved at lavt blodsukker kan påvirke psyken i negativ retning, så man har det rigtig skidt og tror at der er noget helt galt med hovedet.

Jeg har selv tendens til lavt blodsukker, men det hænger sammen med hvad jeg spiser og drikker, når jeg holder mig fra kaffe og sparer på sukkeret mærker jeg ikke noget til det.

Jeg googlede på "lavt blodsukker stress depression" og fandt dette: http://stressforeningen.forumup.dk/a...oreningen.html
Jeg har ikke læst det hele, men synes det ser ud til at være noget du måske kan bruge.

mig73 20-12-2009 12:13

Hej Trold,

Tak for din link.Mange tak !!!
Jeg har læst den rigtig grundligt og jeg har alle de fysiske og psykiske symptomer på lavt og/eller ustabilt blodsukker.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:15.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension