K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Modregning i flexløn (https://www.k10.dk/showthread.php?t=36671)

Kim Jørgensen 27-09-2018 11:11

Modregning i flexløn
 
Hejsa, jeg er flexjobber og har netop været indlagt på rigshospitalet med nyrekræft, i den forbindelse meddelte kommunen mig at jeg skulle melde mig syg fra mit job og samtidig skulle søge om sygedagpenge, dette gjorde jeg naturligvis!
Efter operation meldte jeg mig klar til job efter 4 ugers rekonvalens og i dag d. 27 september modtog jeg min første udbetalingsmeddelse fra kommunen og stor var min forbavselse da jeg kunne konstatere at kommunen havde trukket mig for udbetaling af tabt arbejdsfortjeneste samt lavet en modregning for syge dagpenge, jeg kontaktede derfor kommunen der meddelta at dette er helt efter loven og at stort set alt hvad der kan modregnes i flexløn, jfr, gældende lov SKAL modregnes ens flexløns udbetalinger, er dette virkelig rigtigt?

MistyMiss 27-09-2018 12:11

"§ 4. Hvis en ansat i fleksjob ikke modtager løn under sygdom, modtager den pågældende sygedagpenge efter reglerne fastsat i § 49 i lov om sygedagpenge eller ressourceforløbsydelse efter § 69 j i lov om aktiv socialpolitik. Der sker fuldt fradrag for de udbetalte sygedagpenge eller ressourceforløbsydelse i fleksløntilskuddet, således at der sammenlagt udbetales et beløb svarende til 98 pct. af arbejdsløshedsdagpengenes højeste beløb. "
http://www.socialjura.dk/content-sto...2-af-311-2017/

Jeg synes ikke rigtigt jeg kan finde noget om tabt arbejdsfortjeneste.
Jeg fandt noget fra 2013, men der kan jo være sket ændringer siden. Her skrives dog: "Løn modregnes som ovenfor anført i fleksjobsydelsen - eller det der står i stedet for løn. "
Og på en måde ville det vel give logisk mening at det sidestilles med en lønindtægt? Så er det bare et spørgsmål om det skal modregnes med 30% eller 100%

MistyMiss 27-09-2018 20:28

Jeg får bekræftet at tabt arbejdsfortjeneste sidestilles med løn, da der betales amb af beløbet :)
Og derfor skal det modregnes med samme procent som alm lønindtægt :)

dinosaur 27-09-2018 21:37

Citat:

Oprindeligt indsendt af Kim Jørgensen (Send 365777)
Hejsa, jeg er flexjobber og har netop været indlagt på rigshospitalet med nyrekræft, i den forbindelse meddelte kommunen mig at jeg skulle melde mig syg fra mit job og samtidig skulle søge om sygedagpenge, dette gjorde jeg naturligvis!
Efter operation meldte jeg mig klar til job efter 4 ugers rekonvalens og i dag d. 27 september modtog jeg min første udbetalingsmeddelse fra kommunen og stor var min forbavselse da jeg kunne konstatere at kommunen havde trukket mig for udbetaling af tabt arbejdsfortjeneste samt lavet en modregning for syge dagpenge, jeg kontaktede derfor kommunen der meddelta at dette er helt efter loven og at stort set alt hvad der kan modregnes i flexløn, jfr, gældende lov SKAL modregnes ens flexløns udbetalinger, er dette virkelig rigtigt?

Hvor får du tabt arbejdsfortjeneste fra?
Er det for perioden hvor du har været sygemeldt?

Mvh. Susanne

Kim Jørgensen 28-09-2018 10:11

Citat:

Oprindeligt indsendt af dinosaur (Send 365784)
Hvor får du tabt arbejdsfortjeneste fra?
Er det for perioden hvor du har været sygemeldt?

Mvh. Susanne

Hej Susanne, jeg fik tabt arbejdsfortjeneste gennem kommunen idet jeg har haft mit flexjob gennem flere år!
Man skal her ansøge om tabt arbejdsfortjeneste og det gik glat i gennem!
Mvh. Kim

dinosaur 28-09-2018 16:23

Citat:

Oprindeligt indsendt af Kim Jørgensen (Send 365795)
Hej Susanne, jeg fik tabt arbejdsfortjeneste gennem kommunen idet jeg har haft mit flexjob gennem flere år!
Man skal her ansøge om tabt arbejdsfortjeneste og det gik glat i gennem!
Mvh. Kim

Ok. Jeg har bare ikke før hørt om at man både får tabt arbejdsfortjeneste og sygedagpenge. Normalt modregnes sygedagpengene i lønnen.

Selvfølgelig skal begge dele modregnes i dit fleksløntilskud, det er indkomst.

Mvh. Susanne.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:36.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension