K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Quick Care (https://www.k10.dk/showthread.php?t=36166)

Tyr2015 08-03-2018 20:15

Quick Care
 
Hvad er Quick Care, hvis kommunen vurder at mans tilstand er for dårligt fysisk, hvor de sender folk fra Quick Care hjem til, da man er ikke fysisk i stand for at møde personlig til arbejdsprøven eller aktivitet......

Hvordan de kommer til afklar arbejdsevne? Håber der er noget der har svar...

Bodrum 08-03-2018 23:05

Quick Care er ikke et sted du kan få afklaret din arbejdsevne.

Quick care er et aktivitetstilbud, intet andet.
Du skal ud i en arbejdsprøvning i en virksomhed eller et sted, hvor du yder et stykke arbejde.
Så se om du kan finde et sted at komme i praktik, for at få klarlagt dine skånebehov og fastsat dit timeantal.

MistyMiss 08-03-2018 23:13

Citat:

Oprindeligt indsendt af Bodrum (Send 361605)
Quick Care er ikke et sted du kan få afklaret din arbejdsevne.

Quick care er et aktivitetstilbud, intet andet.
Du skal ud i en arbejdsprøvning i en virksomhed eller et sted, hvor du yder et stykke arbejde.
Så se om du kan finde et sted at komme i praktik, for at få klarlagt dine skånebehov og fastsat dit timeantal.

Man kan godt få afklaret sin arbejdsevne i hjemmet, netop hvis man er så syg at man ikke kan deltage i en praktik :)

Bodrum 08-03-2018 23:20

Åh jeg overså "hjem til"

Tyr2015 08-03-2018 23:22

Tak for jeres svar, som jeg har forstået, kommunen sender dem hjem hos mig, da min fysiskevne er så dårligt til at de sender mig ud til arbejdesprøven..
Men jeg ved ikke faktisk, hvordan det forgår med afklaring hjemme...

gisne 09-03-2018 06:52

Jeg fik lavet en funktionsevnebeskrivelse i hjemmet af kommunens egen ergoterapeut (men fra en selvstændigenhed som jobcenteret skulle købe deres ydelser ved) istedet for en arbejdsprøvning, nu ve djeg jo ikke om det er det samme som de vil lave hos dig.

Men det foregik ved at hun kom hjem til mig og stillede en masse spørgsmål ligefra hvordan jeg klarede at knappe knapper, vaske hår, deltage i sociale arrangementer mm alt omkring hvordan jeg klarede de opgaver der er fysisk, psykisk og socialt igennem dagen.
Jeg var via brev allerede blev oplyst om at jeg skulle udføre to huslige aktiviteter efter eget valg - jeg valgte at lægge sengetæppe på sengen og skrælle kartofler og imens observerede hun hvordan jeg bevægede mig, hvordan jeg kompenserede ved at gøre tingene lidt anderledes osv
Til sidst gav hun mig nogle af sine observationer fx at jeg hurtig i samtalen havde besvær med at konsentere mig og begyndte at glemme hvad ord hedder i samtalen pga smerterne, hvordan hun havde set (og det havde jeg ikke selv lagt mærke til) at jeg drejede kartoflen fremfor at bruge kartoffelskrælleren mm

Hun skrev en lang rapport som jeg fik til gennemsyn, jeg havde ikke indsigelsesret ifht hendes vurderinger, men kunne præcisere hvis der var faktuellefejl som hun så ville rette inden jobcenteret fik den.
Rapporten var meget omhyggelig og beskrev specielt de fysiske og sociale problemer der var ifht min rygskade, og at hun ikke kunne pege på hjælpemidler eller jobfunktioner jeg ville kunne varetage.

Den Talte så som arbejdsprøvning og der var aldrig mere snak om at jeg skulle afsted til noget mere

Tyr2015 11-03-2018 15:39

Hej Gisne

Tak for de mange oplysninger du har skrevet til mig angående aflaring af arbejdesevne hjemme. Som jeg har læst, du er blevet tilkendt førtidspension i 2014, jeg vil meget gerne høre om, hvor langtid det tager fra kommunen begynde at behandle sagen fra starten til at man bliver tilkaldt til regh. Møde. Jeg har for første gang været i samtale i kommunen sidste uge, sages behandler var rigtigt forstående over min situation, hum fortalte mig, de henter lægerlig oplysinger fra forskillige kilde, og hun kommer hjem hos mig næste samtale ( da jeg har rigtigt dårligt på grund af min sygdom), og som jeg skrevet hun sender Quick Care hjem om 2 uger. Jeg vil gerne høre om din erfaring.... på forhånd tak

gisne 11-03-2018 15:50

Tror ikke der kan sættes tid på.

Min første kontakt med dem var i 2010 - jeg fik min arbejdsskade i 2007, men kunne arbejde på normale vilkår indtil 2010. Så for mig tog det 4 år fra jeg ikke længere kunne arbejde 37 timer, til pension.

Men først arbejde vi på at jeg kunne fortsætte med personlig assistent og paragraf 56, herefter blev jeg bevilliget fleks, men da var skaden allerede for slem og kom aldrig ud og arbejde igen og tilsidst tilbød de mig pension.

De behandlede min sag fair, men arbejdede utrolig langsomt så til sidst hyrede jeg en jurist med speciale i socialret til at sætte fut i dem og da hun kom til skete der endelig noget

Men har hørt om sagen der er gået både hurtigere og langsommere, så det er umuligt at give et bud på hvorlang tid det kan tage

Tyr2015 21-03-2018 23:28

Hej alle
Vil I være venlig at fortæle mig, hvad en opfølgningssamtale er? Skal kommunen hente lægelig oplysning før man til opfølgningssamtale?


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:19.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension