K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   "Drøftelse af min sag". (https://www.k10.dk/showthread.php?t=11061)

MTVRV1 15-11-2011 17:22

Tag et ordinært job på 5 timer ugentlig og lev af dette og din fMen forsikrings erstatning
ja men din erstatning er jo ikke varig resten af livet, så vidt jeg ved

Men ja generaliseret angst er heller noget som udløser en pension i min kommune
men igen er det alså ens arbejdsevne kommunen skal tage stilling til

tror det bliver rigtig godt for dig og komme på det kursus
for lige som jeg selv har del læger skrevet i vores sag
men ingen har lavet en ordenligt funkionsbeskrivelse
skal til første samtale i morgen på bispebjerg hospital i morgen
sammen med min kontaktperson

Enteneller 15-11-2011 17:27

Nej den er ikke varig min forsikring, indtil videre er den forlænget indtil maj 2012, de venter på kommunen. Det kunne min sbér heller ikke forstå.

Jeg kan dog ikke leve af min forsikring og 5 timers arbejde som jeg ikke tager, da jeg ikke tør.

Håber at hun bliver min sidste sagsbehandler, vi må se hvad kurset byder.

Enteneller 16-11-2011 10:53

Jeg er sgu stadig lidt rystet over mødet i går må jeg sige. Tænk sig at min sagsbehandler stiller spørgsmål om hvorvidt jeg er medicinere korrekt !! Såvidt jeg har forstået er mange anti-depressiva ens !!? Jeg er så på et dual action et af slagsen som siges at være bedre end det alm. cipralex f.eks.

Jeg har det godt med min medicin og stopper heller ikke med denne overhovedet. Jeg var lige ved at sige til hende at hun da kunne ringe til min psykiater og få en snak med ham. Måske vil hun vende det med Espelunden sagde hun !!? Jeg jo allerede er udredt helbredsmæssigt, min lidelse er varig og alle behandlingsmuligheder er udtømte. "Det skal de jo skrive iht. pensionsloven", sagde hun med et smil på læben!! Fedt nok, hvilken garanti har vi så i vores sager og behandling af disse ??

Hun mente også at min første arbejdsprøvning har været fin nok selvom jeg har fordømt kommunens opfølgning af denne, det kan jo ikke være mit job at samle trådene for dem og følge op undervejs!!!

Hun prøvede også lige den der med "nu er det jo heller ikke i alle kommuner man har en sagsbehandler!!.... - Nå men det kan du jo ikke bruge til noget ". Jeg sagde ikke noget.

"Man kan jo heller ikke vide om du får det bedre" ...??? Øhhh??? Jeg har jo ret til en afklaring alt andet lige og det er altså ikke mig der har lavet loven, det er enten fleks eller førtidspension, som jeg sagde til hende.. Der var også andre muligheder sagde hun !!!...

Jeg sluttede af med at sige at jeg håbede hun var der de næste 10 år, hvis jeg stadig var i afklaring som 55 årig:D. ;)

Nå men alt i alt er jeg fortrøstnings fuld, nu ved hun i al fald hvordan jeg har det og at jeg ikke kan love at jeg gennemføre "kurset". Hun sagde også at "nu må vi vise dem hvad du kan med evt hjælpe foranstaltninger, i form af mentor mv. så vi kan vise dem at vi har prøvet alt"..

Jeg havde jo blot forestillet mig at jeg skulle på et værksted om ikke andet så under kurset eller bagefter. Hun snakkede så om at jeg skulle ud i en evt. arbejdsprøvning, for jeg kunne jo ikke blive ved med at arbejde på et værksted "bagefter".

Ja vi må se, hun havde da reserveret plads til mig i januar, så vi kan komme igang. Håber så at eksen og børnene kan passe på deres hund og komme ud med den om morgenen inden de skal afsted, for det kan/skal jeg jo ikke tænke på der...

jasch 16-11-2011 14:27

Ja, et eller andet sted tyder det jo ikke helt på at hun - din nye sb hælder til en FP til dig.

Men det er nok en meget naturlig reaktion der kommer fra dig, nu hvor der bliver sat fokus på dig, din sygdom, din medicinering og så videre, hvor du tidligere har gået og været " lidt fredet".

Der bliver ligesom nok en gang rippet op i hvorfor man igrunden er syg og ønsker en FP.

Du kan jo ikke gøre meget andet end at troppe op på kurset og så tage en dag af gangen.

Så har du ihvertfald gjort dit eller prøvet og de så kan vurdere noget derudfra eller osse sende dig ud i en arbejdsprøvning efterfølgende, må tiden vise.

Den der med værkstedet har hun jo ret i, man er rimelig beskyttet sådan et sted og det afspejler jo ikke virkelighedens arbejdsmarked.

Vil ønske dig held & lykke med kurset til at starte med, så må vi se hvor du ender henne. :kram:

Lunasdatter 16-11-2011 15:46

Citat:

Jeg havde jo blot forestillet mig at jeg skulle på et værksted om ikke andet så under kurset eller bagefter. Hun snakkede så om at jeg skulle ud i en evt. arbejdsprøvning, for jeg kunne jo ikke blive ved med at arbejde på et værksted "bagefter".

Ja vi må se, hun havde da reserveret plads til mig i januar, så vi kan komme igang. Håber så at eksen og børnene kan passe på deres hund og komme ud med den om morgenen inden de skal afsted, for det kan/skal jeg jo ikke tænke på der...
Nej men efter en arbejdsprøvning, så ville du jo også være på førtidspension...;)

Jeg kom i et køkken... kan ikke bruge mine skuldre/arme til at tage en plade boller ud af ovnen..... måtte gå med 2-4 kopper når der stilles på plads osv
Vi vidste da alle sammen at jeg ikke ville kunne klare et arbejde i et køkken .. heller ikke efter en arbejdsprøvning...

Men nu gælder det det kursus i jan... og så må du tage det derfra... og de ting der er blevet sagt fra kommunens side som de mente ikke var afprøvet.. det er sket.. mht medicin.. ♥

Knus Lone

MTVRV1 16-11-2011 18:45

Citat:

Oprindeligt indsendt af jasch (Send 191691)
Ja, et eller andet sted tyder det jo ikke helt på at hun - din nye sb hælder til en FP til dig.

Men det er nok en meget naturlig reaktion der kommer fra dig, nu hvor der bliver sat fokus på dig, din sygdom, din medicinering og så videre, hvor du tidligere har gået og været " lidt fredet".

Der bliver ligesom nok en gang rippet op i hvorfor man igrunden er syg og ønsker en FP.

Du kan jo ikke gøre meget andet end at troppe op på kurset og så tage en dag af gangen.

Så har du ihvertfald gjort dit eller prøvet og de så kan vurdere noget derudfra eller osse sende dig ud i en arbejdsprøvning efterfølgende, må tiden vise.

Den der med værkstedet har hun jo ret i, man er rimelig beskyttet sådan et sted og det afspejler jo ikke virkelighedens arbejdsmarked.

Vil ønske dig held & lykke med kurset til at starte med, så må vi se hvor du ender henne. :kram:

jeg er faktisk helt enig, når man har gået et stykke tid for sig selv
så er det svært, når der fra den ene dag til anden kommer en stor fokus på en. især når der bliver stillet spøgsmålstegn hvorfor man går der hjemme.

det var heller ikke sjovt da de snakkede om jeg skulle arbejdsprøvning
når det er 3 år siden. men det er blevet helt aflyst.

men tror stadig det bliver godt og få en vurdering fra stedet, frem for en eller anden psykiater. så der bliver beskrevet hvad man kan og ikke kan.
det har jeg så fået lavet via mit bosted i stedet for, netop grunden til en ny arbejdsprøvning er udelukket

Enteneller 17-11-2011 09:03

Tak for jeres "trøstende" ord ;)

I har nok ret, det er hårdt når man igen mærker at det er op ad bakke. Til alle dem der bliver pg er blevet fleksvisiteret i denne tid, så tag det med kyshånd, det er et godt stykke hen ad vejen i stedet for stadig, at være på dybt vand i det sorte hul.

Er lige blevet ringet op af min sagsbehandler, som trods alt har tænkt på mig ;-)

Via en kollega er hun blevet tippet om et super godt afprøvningssted, for sådan nogle som mig. Det ligger i Brøndby:

http://www.brondby.dk/sitecore/conte.../RebusSyd.aspx

Nu skal jeg nok derhen i stedet. Kollegaen havde fået en super rapport, der ikke lod nogen tvivl stå tilbage om hvad der skulle ske med hendes klient!!!

Jeg har sagt ok, det ser da meget godt ud og hvis det er bedre, så er det fint for mig. Det skulle være mere "skræddersyet" sagde hun og det er jo ikke så ringe endda.

Enteneller 19-11-2011 18:49

Spurgte for en uge siden til min klagesag på afslag om ftp. fra juli 2011 ved BAN, fik brev i dag....

"Ved mail af 15 nov. 2011 ønsker du orientering om hvor langt nævnet er nået i din sag.

Til dette kan oplyses at sagen endnu ikke er fordelt til en sagsbehandler.

Vi træffer afgørelse i sagerne hurtigst muligt og som udgangspunkt i den rækkefølge som vi modtager dem. Normalt vil du kunne regne med at få en afgørelse inden for 6 mdr.

Hvis din sag undtagelsesvist ikke bliver afgjort inden for 6 mdr. får du brev fra os om , hvornår du kan forvente en afgørelse."

Sidst var der 5 mdr. ventetid og jeg har ikke hørt noget undervejs. Nå men det var kun fordi jeg ville høre status, vi er jo ved at nærme os de 5 mdr. og min sagsbehandler har også spurgt til det så... vi må vente lidt endnu.

Godt at jeg fortsatte min afklaring i Jobcenteret om ikke andet. Dog har det her også været "kurre på tråden". Der er to dage i ugen hvor jeg psykisk brak lægges og det ved min sbér nu, så heldigvis har hun sagt at jeg mere eller mindre fredes der. Det er jeg rigtig glad for.

Nå men det var så en update fra mig og min sag, jeg tror ikke at jeg får medhold ved BAN, så derfor har jeg fortsat min sag ved JC. Men for dælen jeg glæder mig til det HELE er overstået. :eek:

Linuzmor 20-11-2011 08:33

Hej EE. Vil bare sige til dig at jeg tænker på dig og synes da at det er flot at du stadig kæmper. Jeg har endnu ikke hørt noget om min klage!
:kram:
Linuzmor

MTVRV1 20-11-2011 09:18

Citat:

Oprindeligt indsendt af Linuzmor (Send 192624)
Hej EE. Vil bare sige til dig at jeg tænker på dig og synes da at det er flot at du stadig kæmper. Jeg har endnu ikke hørt noget om min klage!
:kram:
Linuzmor

tror ikke EE har noget i mod det, at jeg lige skriver her
men hvordan går din sag og hvilken klage

har ellers fulgt din sag,


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:03.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension