K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   "Drøftelse af min sag". (https://www.k10.dk/showthread.php?t=11061)

MTVRV1 08-08-2011 21:37

for mig lyder det som om i ikke har den samme kemi

jeg var til møde fredags og havde cirka 45 min samtale, hvor vi talte om bosted og
så videre og omkring omkring medicin og min sag med kommunen

men går ikke fast, jeg havde selv indkaldt til mødet
for kan heller ikke se, at jeg skulle gå fast
dog har jeg fået nogle tvagstanker og mystiske tanker der kommer og går
det er ikke særlig rart skal jeg hilse og sige
men min psykiater har også snakket uden om pension, indtil i fredags
netop fordi overlægen havde skrevet status til kommunen
så hed det bare pension og det er alene på det psykiske
ergo både fysisk og psykiske hedder det pension

så er godt nok spændt på lægekonsulenten
som sikkert vil påstå jeg kan arbejde 37 timer:)
så galt går det nok ikke

Enteneller 09-08-2011 09:21

Hej Mtv,

Tak fordi du gad svare på min vildrede omkring psykiater. Jeg tror jeg skriver til ham omkring at jeg ikke har brug for at komme fast, men tager fat i ham hvis jeg får brug for det. Det havde jeg slet ikke tænkt over, nogle gange gør man bare det man plejer, men så hellere at der kan komme andre til som mig i starten.

Ellers så må jeg se hvad mødet på torsdag byder på jobcenteret og hvornår Espelunden kan komme i gang. Håber at min nye sagsbehandler kender lidt til det og ved hvordan det foregår.

MTVRV1 09-08-2011 09:31

Ja det er en fin idé, men tror ikke du skal gøre det før, din FP er hjemme
for ellers er du ikke tilknytte en læge
jeg har jo en psykiatrisk sygeplejerske, som jeg atid kan ringe til og har et fast møde om måneden. Hun er super sød, hende kan jeg snakke med om alt.

Enteneller 09-08-2011 09:51

Ok, næste aftale er i november, så må vi se hvor langt jeg er kommet der.

Dejligt at du har fundet dig så vel tilrette på bostedet og har dygtige og søde folk omkring dig, det er velfortjent at du trives. ;)

Jeg kan også mærke at det bekommer mig godt at være hjemme og få ro på. Nu ved jeg i det mindste at jeg kan sige fra og ikke bare stå igennem på den arbejdsprøvning jeg skal igang med. Der er nok noget mere styr på det sådan et sted også.

futtefreja 09-08-2011 10:27

hej enteneller

jeg har fulgt dig meget på sidelinien.
jeg vile vente med at afmelde psy. som mtv forslår.
som jeg læser din sag, tror jeg desværre ikke du kommer udenom den arbejdsprøvning:o fordi som din psyk. selv påpeger du kan tage til træning.
rådet tolker jo som de vil, så tror desværre du er nødt til arbejdsprøvningen, her kan du jo netop bevise, at du kan det du kan og ikke mere:rolleyes:

Tror så du nærmer dig din pension, når denne er overstået.
jeg tror på du skal få den, men det tager desværre lidt tid endnu.

Vovse 09-08-2011 11:12

Citat:

Oprindeligt indsendt af MTVRV1 (Send 174711)
Ja det er en fin idé, men tror ikke du skal gøre det før, din FP er hjemme

Også min mening.

Dels kan kommunen finde på, at ville have udtalelse ell.l. fra psyk., dels kan det fortolkes derhen, at du måske har fået det bedre.

Enteneller 09-08-2011 21:01

Ja jeg venter også med at aflyse psykiater til efter min sag er overstået og det skulle gerne ende med ftp. efter den kommende arbejdsprøvning.

Futtefreja, jeg går i arbejdsprøvning igen. Jeg skal til møde med "min" nye sagsbehandler på torsdag. Hun skulle være sat ind i min sag og jeg formoder at vi skal have sat gang i arbejdsprøvning ved Erhvervscenter Espelunden som pensionsnævnet har foreslået i deres afslag.

Dog er jeg spændt på om der er vente tid og hvordan det hele skal foregå. Vi må se, jeg må tage det som det kommer, nu ved jeg at jeg må stå af når jeg ikke kan mere, det er mere "tilladt" på et erhvervs/reva- center tror jeg.

FrkNorden 11-08-2011 16:52

Jeg tror også det er vigtigt, vi holder fast i vores "kære doktorer" indtil alt er afsluttet. Tænk hvis det ødelagde éns chancer, fordi man vælger at afslutte behandling...:eek:

Du ved jeg er spændt på at høre om din afklaring. Det er et skridt på vejen, ikke?! Så KAN det da kun gå fremad;)

Hvordan gik det forresten med BAN? Fik du aktindsigt fra dem??

jasch 11-08-2011 17:07

Tjaaa jeg blev afsluttet ude på distrikt psykiatrien, med den begrundelse de ikke kunne hjælpe mig yderligere.

Jeg havde osse den overbevisning at så længe jeg kørte sag var det klart et plus de var på banen.

- hehe jeg er ikke noget nyt tilfælde for psykiatrien, mange andre som jeg, er ødelagt pga belastninger livet igennem.

Skaderne er uoprettelig idag, pga manglende tidligere hjælp, det vidste min egen læge godt og mente den var klokkelar til kommunen, men nej nej, du skal da bare arbejde med digselv så kan du alt i hele verden og dine fysiske smerter forsvinder.

Jo jo hurra for kommunen og deres optimisme :-)

MTVRV1 11-08-2011 17:38

Citat:

Oprindeligt indsendt af jasch (Send 175183)
Tjaaa jeg blev afsluttet ude på distrikt psykiatrien, med den begrundelse de ikke kunne hjælpe mig yderligere.

Jeg havde osse den overbevisning at så længe jeg kørte sag var det klart et plus de var på banen.

- hehe jeg er ikke noget nyt tilfælde for psykiatrien, mange andre som jeg, er ødelagt pga belastninger livet igennem.

Skaderne er uoprettelig idag, pga manglende tidligere hjælp, det vidste min egen læge godt og mente den var klokkelar til kommunen, men nej nej, du skal da bare arbejde med digselv så kan du alt i hele verden og dine fysiske smerter forsvinder.

Jo jo hurra for kommunen og deres optimisme :-)

sådan tror jeg alle kommunerne ser på angst og depression
samt fibromyalgi
det er nok de værste diagnoser at have i forhold til det kommunale system
i hverfald efter min erfaring på k10

lidt utroligt man skal være glad man har nogle diagnoser, der bliver taget alvorligt


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:13.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension