K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   "Drøftelse af min sag". (https://www.k10.dk/showthread.php?t=11061)

Enteneller 17-03-2011 13:48

Tak for det Tigerbia, det beholder jeg lige. :)

Jeg tog mig faktisk lige sammen til, at finde en mail adresse til min kommune og har mailet til social udvalgsformanden omkring min sag de seneste 2 mdr. Nu må vi se hvad hun, eller hendes ansatte svarer. Håber det kan sætte skub i min sag og at det stadig kommer til at gå den rette vej, jeg orker snart ikke mere frem og tilbage og da slet ikke at jeg skal ud i en anke eller lign. :o

Tak for "skubbet", jeg beretter videre når jeg ved noget :eek:

velcro 17-03-2011 14:10

Som Tigerbia skriver kan du gå via en anden politikker.

Fx. Mette Frederiksen, Socialdemokratiet, som er socialordfører [email protected]

Torben Hansen, Socialdemokratiet, som er arbejdsmarkedsordfører [email protected]

Beskæftigelsesminister: Inger Støjbergs mail er [email protected]
Socialminister: Benedikte Kiær mail er [email protected]


Jeg sidder faktisk og forvirre mig selv lidt. For er det en sag for beskæftigelesministeren eller socialministeren? Måske dem begge. Men under alle omstændigheder så synes jeg ikke du bare skal finde dig i at sagen samler støv i 5 måneder. Du er uden indtægt og har så vidt jeg husker et ret langt sagsforløb bag dig allerede.

Du kunne måske skrive en fællesmail til dem alle (også chefen for jobcenteret). Man kan jo ikke lade være at tænke om det er en bevist handling at forhale sagen - for at spare penge - du er jo gratis at have gående rundt nu:eek:

Held og lykke.
Velcro

Sannepil 17-03-2011 19:50

Citat:

Oprindeligt indsendt af velcro (Send 155547)
Som Tigerbia skriver kan du gå via en anden politikker.

Fx. Mette Frederiksen, Socialdemokratiet, som er socialordfører [email protected]

Torben Hansen, Socialdemokratiet, som er arbejdsmarkedsordfører [email protected]

Beskæftigelsesminister: Inger Støjbergs mail er [email protected]
Socialminister: Benedikte Kiær mail er [email protected]


Jeg sidder faktisk og forvirre mig selv lidt. For er det en sag for beskæftigelesministeren eller socialministeren? Måske dem begge. Men under alle omstændigheder så synes jeg ikke du bare skal finde dig i at sagen samler støv i 5 måneder. Du er uden indtægt og har så vidt jeg husker et ret langt sagsforløb bag dig allerede.

Du kunne måske skrive en fællesmail til dem alle (også chefen for jobcenteret). Man kan jo ikke lade være at tænke om det er en bevist handling at forhale sagen - for at spare penge - du er jo gratis at have gående rundt nu:eek:

Held og lykke.
Velcro

Det ligger under Beskæftigelsesminister Inger Støjberg, jeg ved det, for jeg har selv lige skrevet et klagebrev til hende og der skrev jeg til begge og endte med at få af vide at der var Beskæftigelsesminister Inger Støjbergs område.
Og det er nu der skal klages til polittikerne for der er snart valg og op til valget er de altid helt på dupperne.

Hilsen

Sannepil

Enteneller 18-03-2011 09:18

Tak for jeres indlæg, jeg skal nok "føre den videre", hvis jeg ikke høre noget fra social udvalget i min egen kommune.

Sannepil, hvad hørte du så fra Inger Støjberg ? Tog de fat i din kommune og din sag. Jeg har jo gået gratis rundt for kommunen siden jeg startede min afklaring i 2008 og hvis ikke jeg havde haft min evne til at kommunikere, tage fat i tingene når det brændte på og ikke mindst K10, så var jeg vidst ikke kommet så vidt som jeg er i dag med min sag. :)

Håber snart den går i orden eller at jeg ikke mindst hører noget. Gider snart ikke mere. :(

Sannepil 18-03-2011 11:27

Citat:

Oprindeligt indsendt af Enteneller (Send 155637)
Tak for jeres indlæg, jeg skal nok "føre den videre", hvis jeg ikke høre noget fra social udvalget i min egen kommune.

Sannepil, hvad hørte du så fra Inger Støjberg ? Tog de fat i din kommune og din sag. Jeg har jo gået gratis rundt for kommunen siden jeg startede min afklaring i 2008 og hvis ikke jeg havde haft min evne til at kommunikere, tage fat i tingene når det brændte på og ikke mindst K10, så var jeg vidst ikke kommet så vidt som jeg er i dag med min sag. :)

Håber snart den går i orden eller at jeg ikke mindst hører noget. Gider snart ikke mere. :(

Jeg har endnu ikke hørt noget for jeg skrev da jeg fik afslag på fp selv om det var min SB'er der indstillede mig.
Jeg klagede fordi de gav mig afslag fordi jeg ikke kunne komme op i timer i min sidste arbejdsprøvning, men havde jeg kunnet det var jeg jo ude i arbejde, men det har de ikke helt fattet.

Bare bliv ved for som man siger, der er lys for enden af tunnelen.

Hilsen

Sannepil

Andersine85 20-03-2011 20:11

EE: Synes virkelig det er for dårligt, at du ikke har hørt noget på din rykker, de kunne i det mindste bekræftige at du har sendt den! Hvad med at opgradere dine påmindelser til hver 14. dag, så længe de ikke respondere :) Jeg har altså også travlt i mit job, men jeg kan da godt finde ud af at sige, at jeg har modtaget noget, også selvom beskeden måske er, at jeg ikke kan sige andet end det lige nu!

Ift. ventetiden, så er det faktisk helt lovligt, som sagerne er nu, vi er desværre selv ude i det samme i vores kommune, pga. personalenedskæringer, men der er kun regler for, at fra en sag er rejst, til den er afgjort, må der kun gå 3 mdr, der er ingen lovbestemt tidsgrænse for, hvor længe de må være om at rejse den!
Så gør da endelig et par politikere opmærksomme på det :)

Enteneller 26-03-2011 19:12

Hejsa,

Så var det simpelthen dagen i dag at jeg modtog min ressource profil. Hurra og jeg fik først åbnet postkassen her omkring kl. 16.30. Puhaa.

Nå men jeg har jo brugt tiden til at gennem læse den og kan se at det er en masse omkring de rapporter der er lavet på mig, lægelige såvel som arbejdsprøvnings mæssige. I det store hele ser det ok ud. Jeg tror at de har fået det hele med, men man kan godt se at de har travlt på kommunen. :(

"Desværre" beskriver rapporten en del om hvor mange ressourcer jeg har i form af at være motiveret for at arbejde og yde, men alt i alt kan jeg så også læse mig til det de konkludere at det bare ikke holder på arbejdsmarkedet. Håber pensionsnævnet mener det sammen.

I konklusionen står bl.a:

"De ovennævnte helbredsmæssige forhold vurderes af være de største i forhold til tilbagevenden på arbejdsmarkedet.

Det er min faglige vurdering, at det er godtgjort gennem ressourceprofil, de foreliggende lægelige akter, at arbejdsevnen ikke er eksisterende på nuværende tidspunkt og på sigt.

Det er dokumenteret at EE´s arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-, revaliderings- og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger og at behandlingsmulighederne er udtømte og endelig vurderes det at tilstanden er stationær.

På baggrund af de ovenstående/foreliggende oplysninger i sagen skønnes der, at EE ikke har nogen resterhvervsevne. Arbejdsevnen vurderes at være så væsentlig nedsat, af den ikke modsvarer kravene på arbejdsmarked, ej heller på fleksjob-vilkår, hvorfor der indstilles til social service med henblik på at træffe afgørelse om, at der skal rejses FØP"


Jeg håber dælme at det er en "Home run", for jeg orker ikke mere.:eek::rolleyes:

Men sig mig er social service stoppet inden pensionsnævnet ??

Jeg skal lige have kommenteret på at jeg ikke har røget i 15 år, de skriver at jeg ryger 10 -15 cigaretter om dagen, samt at de mangler nr. 2 psykiaters medicin forslag som jeg er på nu.

Ellers, så formoder jeg at man ikke retter stavefejl ?? Det gør de vel selv ? Man har vel ressourcer selvom man at nede i skidtet :cool:

Og så dælme om ikke eksmanden får nykker over at man ikke invitere til folbold fordi han ikke har samme kanal - f... dig mand. Kender I det???

Nå men jeg er er jo lettet over at have fået min rp. og at den er "nogenlunde", håber at vi "kører" resten af vejen. :confused:

Katharina 26-03-2011 19:45

Hej Enteneller - som støtter så mange andre! :kram:

Til lykke med konklusion på ressourceprofil, som gengivet her, som absolut må være god for din sag: :)

Citat:

Oprindeligt indsendt af Enteneller (Send 157098)
I konklusionen står bl.a:

"De ovennævnte helbredsmæssige forhold vurderes af være de største i forhold til tilbagevenden på arbejdsmarkedet.

Det er min faglige vurdering, at det er godtgjort gennem ressourceprofil, de foreliggende lægelige akter, at arbejdsevnen ikke er eksisterende på nuværende tidspunkt og på sigt.

Det er dokumenteret at EE´s arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-, revaliderings- og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger og at behandlingsmulighederne er udtømte og endelig vurderes det at tilstanden er stationær.

På baggrund af de ovenstående/foreliggende oplysninger i sagen skønnes der, at EE ikke har nogen resterhvervsevne. Arbejdsevnen vurderes at være så væsentlig nedsat, af den ikke modsvarer kravene på arbejdsmarked, ej heller på fleksjob-vilkår, hvorfor der indstilles til social service med henblik på at træffe afgørelse om, at der skal rejses FØP"

Det vigtige i ressourceprofil er denne samlede vurdering - og i din sag peges her entydigt på førtidspension - så din sag virker sikkert på vej til afgørelse i pensionsnævn - held og lykke med den sidste del af proces!

Lunasdatter 26-03-2011 20:01

Hej EE...
Jeg var lige ved at skrive tillykke..... da jeg fik min ress.profil til underskrift da skrev min sagsbehandler noget lign det samme :)

Der gik så ca 2-3 dage inden jeg fik brev fra pensionsnævnet om at de fra d. 1-3 startede på min pensionssag... og d. 4-3 havde jeg min pension .. fik det så først at vide pr mail fra min sagsbehandler lørdag d. 5-4.. :D

Jeg håber .. og krydser alt på at det går igennem i et hug og at du snart kan skrive førtidspensionist på dit visitkort ... ♥
Knus Lone

Enteneller 26-03-2011 20:11

Tusinde tak skal I have :D

Det var også bare det første jeg bladrede frem til - konklusionen på sidste side for at se hvad der stod og det var heldigvis godt for min sag. ;)

Sagsbehandleren som har skrevet min rp. har jeg jo aldrig mødt, men det er åbenbart en enhed er ikke laver andet. Nu vil jeg skrive de få rettelser jeg har men ellers har jeg ikke noget at indvende. Kæmpende og energisk, men har svært ved at sige nej, det var mig og jeg arbejder på at sige fra, stadigvæk ;)

Mon social service er lig med pensionsnævnet ?? Ellers må jeg lige spørge herom.

Tænk sig hvis jeg står ved vejs ende i min sag, man tror det jo næppe :D:D:D


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:50.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension