K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Bisidder - hjælp! (https://www.k10.dk/showthread.php?t=19758)

Dysis 17-10-2011 15:08

Bisidder - hjælp!
 
Er det nogen der kender til en god bisidder i Assens?

heidi kastrup 18-10-2011 07:40

Nej det gør jeg ikke. Men jeg har en fra min fagforening med til alle møder - hun hjælper mig med det hele - Laver referat, sørger for at holde sb på "sporet", hvis jeg glemmer noget af det vi har talt om inden får hun lige det smidt på banen. Samtidig har hun hjulpet mig meget med diverse klager undervejs.

Så hvis du er med i en fagforening, ville jeg kontakte dem :-)

fibro 18-10-2011 09:23

heidi...hvilken fagforening er du medlem af? det lyder skønt at der stadig findes fagforeninger der tager med som bisidere, da jeg havde brug for en fra kristelige fagforening, var svaret at det gjorde de ikke længere og at de fleste fagforeninger også er ophørt med det.

Så eneste hjælp jeg kunne få, var at indsende alle dokumenter til de to der sad i den afd., så ville de se på sagen. det gjorde de...men udfra de svar de kom med, skinnede det igennem at sagen kun var læst meget overfladisk igennem og telefonisk hjælp af en utålmodig hurtigsnakker kunne jeg slet ikke kapere i mit hoved..så ergo...rigtig ringe hjælp at hente der:o

Dysis,jeg håber at du kan få en med dig, det er rigtig godt at have...

knus og held og lykke fra Fibro

rts 18-10-2011 09:46

prøv at forhøre dig i nærmeste frivilligcenter/-hus. De kender ofte til organisationer som tilbyder frivillig bisidderassistance.
I Nordjylland er der i hvert fald flere muligheder

Dan 18-10-2011 10:28

Jeg ved ikke om dette kan bruges http://www.bisiddernet.dk/page.php?10
Citat:

Hvordan får jeg en bisidder?
Du får tildelt en bisidder gennem din medlemsorganisation eller ved at ringe til BISIDDERNET på telefon 70 21 20 10.

MTVRV1 18-10-2011 10:30

Citat:

Oprindeligt indsendt af fibro (Send 185968)
heidi...hvilken fagforening er du medlem af? det lyder skønt at der stadig findes fagforeninger der tager med som bisidere, da jeg havde brug for en fra kristelige fagforening, var svaret at det gjorde de ikke længere og at de fleste fagforeninger også er ophørt med det.

Så eneste hjælp jeg kunne få, var at indsende alle dokumenter til de to der sad i den afd., så ville de se på sagen. det gjorde de...men udfra de svar de kom med, skinnede det igennem at sagen kun var læst meget overfladisk igennem og telefonisk hjælp af en utålmodig hurtigsnakker kunne jeg slet ikke kapere i mit hoved..så ergo...rigtig ringe hjælp at hente der:o

Dysis,jeg håber at du kan få en med dig, det er rigtig godt at have...

knus og held og lykke fra Fibro


Ja det gad jeg også og vide
HK er i hverfald ikke noget værd, selvom man har betalt til dem i mange år
Jeg er så heldig at jeg har en kontrakt person, som tager sig af min sag nu.

Men hvad er en god bisidder?
jeg taler selv med sagsbehandler, men har bare min bisidder med
så der ikke opstår nogen misforståelser

jsn 18-10-2011 20:30

Citat:

Oprindeligt indsendt af MTVRV1 (Send 185975)
Ja det gad jeg også og vide
HK er i hverfald ikke noget værd, selvom man har betalt til dem i mange år
Jeg er så heldig at jeg har en kontrakt person, som tager sig af min sag nu.

Jeg fik rigtig god hjælp af HK, som så meget andet afhænger det personen som skal hjælpe en når man har brug for det.

heidi kastrup 18-10-2011 21:38

Jeg har BUPL og de har stået til rådighed lige fra dag 1 af :-)
Kan da høre at jeg skal sende en ekstra varm tak til dem for den store hjælp...

Jeg er oven i købet så heldig at hun er uddannet socialrådgiver, så hun kan holde min sagsbehandler fast på alle de ting som jeg ikke selv ville have haft en jordisk chance for at vide noget om...

MTVRV1 19-10-2011 09:04

Citat:

Oprindeligt indsendt af jsn (Send 186090)
Jeg fik rigtig god hjælp af HK, som så meget andet afhænger det personen som skal hjælpe en når man har brug for det.

kommer nok også an på om man har en eller to sygdomme
jeg har 9 diagonser og det har de nok lidt svært ved at forholde sig til

Men de betalt da min advokat omkring sygedagpenge stop
men fik ikke medhold, i det ikke alle behandlingsmuligheder var udtømte på det tidspunkt.
men har også meldt mig ud, da jeg ved at arbejde er udelukket for mig resten af livet.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:55.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension