K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   "Drøftelse af min sag". (https://www.k10.dk/showthread.php?t=11061)

Huldra 20-08-2011 18:47

hej jasch..

er du enlig? eller gift?

for selvom du har hus og bil kan du måske godt få kontanthjælp.

jasch 20-08-2011 19:28

Jeg er enlig, helt alene, bortset fra min piphans :D

MTVRV1 20-08-2011 19:48

Ja HK er lig med ingen hjælp
har også meldt mig ud og de rykkede 3 gange for betaling
var kold når jeg havde meldt mig ud
men de skrev jeg så kom i karantæne
meget sjovt når man ikke kan modtage fra deres A-kasse
når ens lægepapir siger ubetydelig funktionsevne

Men Ja du kan jo søge kontanthjælp, du kan kun få et nej
har selv været uden indtægt fra det offenlig over et år nu

jasch 20-08-2011 20:01

jo jo MTVRV1 dig og EE er jo heldige at modtage fra forsikringer, så helt uden forsørgelse er i jo ikke.

Den situation er jeg dvs ikke, man kan jo altid være bagklog ikk.......

Havde aldrig troet jeg ikke kunne klare migselv, men skæbnen ville noget andet, og jeg hader hvert sekund, "man skal være afhængig af andre" alias et system, som bestemmer om man skal leve eller ej.

Huldra 20-08-2011 20:19

du bør kunne få kontanthjælp så, som enlig.

selvom du har hus og bil. for bilen skal du jo bruge, og den er forhåbentlig ikke spritny.. og huset tja... kan du bo billigere og huset kan sælges.. men i disse tider er der næsten ingen som kan sælge.
jeg får selv kontanthjælp som forsørger. har hus og bil.. er gift. med en førtidspensionist.
jeg får endda en lille smule udbetalt i mistet erhvervsevne. som de ikke må modregne.

jasch 20-08-2011 20:37

Tja min bil er fra 1996, så den er nok intet værd, og jeg kan ikke bo billigere end jeg gør idag, men derfor har man jo stadig samtlige udgifter, på trods man står som ejer, og nej du kan slet ikke sælge idag, medmindre du ønsker yderligere gæld for at komme af med sit hus.

Enteneller 20-08-2011 21:41

Citat:

Oprindeligt indsendt af jasch (Send 176631)
Jeg er på sdp indtil den 30/9, og kan ikke modtage kontanthjælp, da jeg ejer min bolig har bil osv.

Har dog ingen formue på en million i banken :D men måske noget friværdi, ikke sikkert i disse tider.

Har du haft bedre hjælp af Krifa frem for HK, jeg kan ikke få hjælp af dem, til trods får at man har betalt og været medlem langt over 20 år.

Jasch, for f... du er jo alle vegne, hvad med at få forlænget dine sdp.? Det er jo det det handler om for dig. Mht. forsikringer så var det fuldstændigt usansynligt tilfældigt at jeg fik tegnet en sådan, men super fedt indtil videre, for så har det da kun kostet mig en halv million at være unden offentlig forsørgelse i 4 år, hvad skal man også med alle de penge. !!

Havde jeg bare fået forlænget sdp. i 2007, men det fik jeg ikke fordi §27 stk. 1 nr. 4 ikke eksisterede der, hvordan går det så med dig i forhold til forlængelse Jasch, har du din tråd i toppen eller ??

Kommer du ned i "hullet" er der lang vej tilbage, så jagt din afklaring på sdp. vi kan hjælpe dig, det ved du jo..

jasch 20-08-2011 21:45

EE jeg har skrevet i min tråd Ressourceprofil, efter jeg fik strenge ordre på at blive i samme tråd.

Men jeg har ikke modtaget respons endnu ØV.

Enteneller 20-08-2011 21:49

Det er fordi det er røv sygt at læse om rpér :D Ej, jeg kigger lige om jeg kan komme med noget der, men der har sikkert været andre før mig ?

jasch 20-08-2011 21:53

EE du skulle have et kærligt smæk i måssen :D jeg er heldigvis ikke i dårligt humør idag.

- og herinde er der skam ingen tvang til at læse alt, men du må sq ikke bande, det må jeg heller ikke selv :-)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:10.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension