K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   "Drøftelse af min sag". (https://www.k10.dk/showthread.php?t=11061)

Enteneller 14-07-2011 13:03

Ja ellers havde det åbenbart været først i september ,at jeg kunne have modtaget svar ellers. Det havde åbenbart været oplagt for dem !!

Nu må man bare se hvad det dumper ind af postkassen, ved ikke om det er fredag eller lørdag de gode breve skulle komme :confused::eek:

Det bliver nok en 50/50, men ved afslag så er BAN klar håber jeg på. Må hellere kører sagen til ende inden noget andet...

Enteneller 15-07-2011 12:01

Den var f...... nemmere at være på arbejdsmarkedet.
 
Så kom afgørelsen; Pensionnævnet bibeholder deres afslag på min sag om pension iht. §18.

Jeg skriver hele svaret til jer, da I er de eneste jeg mere eller mindre kommunikere med omkring min sag og som forstår den, tak for det. ;)

Svar fra PN:

"Du har den 8 juni, 2011 sendt en klage over Det Kommunale Pensionsnævns afgørelse den. 13 maj, 2011 vedrørerende afslag på tilkendelse af førtidspension.

Den 11 juni, 2011 har du sendt et brev, fordi du ikke har modtaget svar på din klage, og at fristen for at svar på din klage er overskredet.

Jeg beklager, at vi ikke have kunne overholde fristen for at svare på din klage, og at du ikke har modtaget besked inden fristens udløb. For af undgå yderligere forsinkelser har Det Kommunale Pensionsnævn holdt et ekstra ordinært møde den 12 maj 2011, (de må mene juli :p), som du er blevet skriftligt orienteret om.

I din klage har du anført diverse citater fra dokumenterne i sagen.

Pensionsnævnet har taget alle udtalelser vedrørerende din situation i betragtning. Pensionsnævnet har vurderet, at der er tale om en væsentlig funktionsnedsættelse. Der er dog efter Pensionsnævnets vurdering ikke tilstrækkelig dokumentation for, hvilken betydning din funktionsnedsættelse har for din arbejdsevne. Pensionsnævnet vurderer, at en yderligere arbejdsprøvning på f.eks. Espelunden vil kunne afklare mere præcist hvilke funktioner, du muligvis vil kunne klare på arbejdsmarkedet. Der kan være andre funktioner end de, virksomhedskonsulenten har nævnt i sin rapport den 23 marts, 2011 (her skal så stå 2009)

Arbejdsprøvningen på rideskolen og din deltagelse i Contras Projekt Livstil (som var tilbage i 2007 under sdp!!!) er ikke tilstrækkelige til, at Pensionsnævnet kan træffe beslutning om, hvorvidt dit funktionsniveau er varigt nedsat i ethvert erhverv.

Du antyder i din klage, at Social Service har skrevet til dig, at din sag kan overgå til behandling efter reglerne om førtidspension den 14. april, 2011 med henvisningen til Jobcenterets vurdering. Der er korrekt, at Jobcenteret har vurderet, at din arbejdsevne ikke kan forbedres. Der er dog ikke Jobcenter der kan afgøre en sag om førtidspension. Det kan Social Service heller ikke. Social Service indstiller til en beslutning til Det Kommunale Pensionsnævn, som er den eneste instans der har kompetence til at træffe en afgørelse. Brevet fra Social Service d. 18 april 2011 skal forstås således at Social Service har konkluderet, at betingelserne er opfyldt for, at sagen kan forelægges Det Kommunale Pensionsnævn.

Inden Det Kommunale Pensionsnævn træffer en afgørelse, tager Nævnet stilling til Jobcenterets vurderinger og indstillingen fra Social Service. Pensionsnævnet foretager en helheds vurdering af sagens oplysninger, der ikke nødvendigvis er identisk med Jobcenteres vurdering. Dette har også været tilfældet i din sag, men det er dog ikke ensbetydende med, at Pensionsnævnet ikke har vurderet alle udtalelser og erklæringer vedrørerende din situation.

Denne afgørelse vedrørende din klage, vil sammen med sagens akter blive videresendt til Beskæftigelsesankenævnet"

Bøh, siger jeg bare. Hvad mon der så sker der ? De giver vel bare kommunen medhold, så jeg skal i arbejdsprøvning igen. Så kan jeg da godt ligge mig ned og hyle og sige at det kan jeg ikke, men så er jeg jo lige vidt.

Øv bøv, men hellere nu end afgørelsen i september, må høre hvad ventetiden er i BAN.

MTVRV1 15-07-2011 12:10

Det kommer så ikke bag på mig

men havde nu mødt op på kommunen og fået den arbejdsprøvning overstået
For Ja jeg tror ikke du får medhold i BAN

det bliver rigtig hårdt for dig, men som jeg ser det kan du ikke komme ude om den.

du skal nok regne med 5-6 måneder i BAN

men som sagt ankede jeg ikke mit afslag, for jeg vil ikke have fået medhold
men har bare gennem gået det som stod i mit afslag

Enteneller 15-07-2011 12:19

Ja så det bør jeg nok også tage fat i, tiltrods for at det kommer til at indeholde en masse angst.

Jeg må lære mig selv at kan jeg ikke kan jeg ikke. Har jeg det dårligt går jeg hjem, det er f..... hårdt at være en fighter som vi er så mange af her på K10.

Vil skrive til min tidligere sagsbehandler om situationen, så må BAN kører deres.

Lunasdatter 15-07-2011 12:33

Øv øv at de fastholder deres afslag EE...

Ang den arbejdsprøvning .. den behøver jo ikke at skulle være 3 mdr... og jeg ville nok allerede nu starte med at tænke over hvor og hvordan den evt arb prøve skulle klares.. altså hvis BAN fastholder afslaget..

Knus Lone

MTVRV1 15-07-2011 12:47

de skriver et kort ophold, så nej det behøver ikke at være 3 måneder

tror ikke BAN giver medhold
så det er lidt spild af tid og vente på deres svar og så derefter i arbejdsprøvning
kan jo gå op til at helt år sammenlagt

Tid er desværre penge i denne sag

Vibbe 15-07-2011 14:29

ØV ØV ØV - Jeg har ikke lige flere kræfter til tasterne - skriver til dig senere.
Sender en masse varme :kram:
KH
Vibbe

Enteneller 15-07-2011 14:37

Jeg har faktisk en meget god kontakt hos BAN, han skriver at man skal regne med 4 - 5 mdr. behandlingstid på klagesager i ftp. Fedt nok at man kan maile frem og tilbage direkte he, he.

Men, men, men, jeg har allerede mailet til min tidligere sagsbehandler med kopi af afslag, klage og bibeholdelse af afslag. Hende har jeg, med c.c. til jobcenter chefen (som stadig er på ferie indtil på mandag!!!) bedt om at iværksætte arbejdsprøvningen på erhvervscenteret som Pensionsnævnet omtaler.

Jeg har sendt c.c. til Jobcenterchefen i fald jeg skal have en anden sagsbehandler og så de denne gang kan komme forudrette deres arbejde efter bogen.

Nu må vi se....

Solen 15-07-2011 16:51

Jeg håber, du hurtigt får en afklaring på Reva-centeret. Forhåbentlig er det den sidste sten på vejen mod den endelige afklaring.:kram:

Enteneller 15-07-2011 20:33

Citat:

Oprindeligt indsendt af Solen (Send 171556)
Jeg håber, du hurtigt får en afklaring på Reva-centeret. Forhåbentlig er det den sidste sten på vejen mod den endelige afklaring.:kram:

Ja, men nu er det jo sommerferie, så må vi se. Jeg vil gøre mit for at de ikke kommer til at hvile på laurbærerne. Det må afklares hvad jeg kan i forhold til Pensionsnævnets foreskrifter og som MTV skriver så er tid penge i min sag (men det er det jo i de fleste sager ;-))

Første step var at jeg fik svar fra PN 2 mdr. at de havde tænkt sig at svare, nu vil jeg holde jobcenterchefen op på at jeg kommer i afklaring hurtigst muligt, der er ingen tid at spilde.

Tro mig, jeg har mine nedture, men jeg er nødt til at smede medens "jernet er varmt" ellers var jeg jo på arbejdsmarkedet, for den da. :cool:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:11.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension