K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   "Drøftelse af min sag". (https://www.k10.dk/showthread.php?t=11061)

Jessica 12-06-2010 20:05

Hej Enteneller
Jeg forstår slet ikke den lægekonsulent, som har med din sag at gøre!
Det eneste vedk. er ude på, er at trakke din sag i langdrag. :o

For det første: Som du skriver, er du blevet udredt af en af deres egne psykiatere.

For det andet: Kommunnen får faktisk automatisk tilsendt den rapport fra psykiatrisk skadestue.


Jeg har selv været indlagt på psykiatrisk skadestue. Jeg spurgte dem, om de sendte papirer til min kommune. Det sagde de ja til.

Andersine85 13-06-2010 15:24

Jeg synes også det virker lidt langt ude, men vil lige skyde ind, at Jobcentret ikke automatisk får noget som helst tilsendt fra læger/hospitaler osv. (eneste undtagelse er hjerneskadecentre, de sender altid til sygedagpengesagsbehandleren, men ellers har jeg aldrig oplevet det).
Man skal som sagsbehandler bede om alle ting, fordi at borgeren jo blandt andet skal give samtykke til, at vi må få tingene.

Ninja 13-06-2010 16:37

Jeg forstår bare ikke hvorfor det skal være så bøvlet!

I min egen sag var der kun min egen læge og min psykiater, og det var dét!
Min egen læge skrev en statusprofil på 8-9 linjer, og min psykiater skrev speciallægeerklæringen, og andet behøvede kommunen ikke.
Og min psykiater sendte først speciallægeeerklæringen EFTER jeg havde set og godkendt den - jeg kunne også rette i den og selv komme med input.
Og da jeg havde godkendt den, så sendte han den til kommunen og gav mig kopien.

Hvis de først var begyndt at sende mig rundt til alle de steder jeg har været tilknyttet (psykiatrisk på Rigshospitalet, psykiatrisk på Bispebjerg osv) så kunne jeg jo haft sagen kørende endnu!!!

Dog kan jeg udfra min sag se, at de løbende har modtaget informationer alle steder fra, så i lige mit tilfælde har det behandlende netvæk altså sendt - nærmest pr automatik, div papirer til kommunen. Jeg kan se at de første lægepapirer var stemplet allerede tilbage i 1988 og løbende helt frem til 2009 hvor jeg fik tilkendt førtidspensionen. Alt uden at jeg har bemærket det.
Så jeg gloede jo noget da jeg fik min sag, og ressourceprofil til partshøring, og der lå over 50 sider med udelkukkende lægelige udtalelser, erklæringer, statusprofiler, opdateringer osv osv.....

Måske derfor at det var rigeligt med en enkelt psykiaters udtalelse, fniis.

Enteneller 13-06-2010 18:43

Hej Helene,

Jeg var lige ved at tro at du var taget til Afrika, til vm ha, ha, vi har jo ikke set dig et par dage ??

Jeg fatter jo heller ikke en meter af det hele, nu har jeg lige sammen fattet flg. mail til min sagsbehandler som jeg bla. har bedt Andersine se på, I må også gerne komme med jeres besyv.

Kære,

Jeg skriver til dig fordi jeg er noget undrende overfor det seneste, der skal ske i min sag !

Jeg er særdeles uforstående overfor, hvorfor en overlæge, som jeg end ikke ved om jeg har mødt under min 4 dages indlæggelse på psykiatrisk skadestue, skal vurdere om der er behov for yderligere psykiatrisk afklaring af mig. Selv samme overlæge har i sin korte attest af 10/12-09, 9 måneder efter min indlæggelse, skrevet en undrende attest og i øvrigt henvist til min psykiater for yderligere afklaring. Hvad er årsagen til at hun nu skal se hans rapport, når hun blot har henvist til ham omkring den videre afklaring af mig og mit helbred ?

Min sag indeholder allerede en speciallæge erklæring fra en psykiater (og overlæge), en status attest fra min egen psykiater(og overlæge), en status rapport fra min læge samt 2 rapporter fra min psykolog. Hvor mange flere rapporter skal der indhentes ? Hvad er det I/lægekonsulenten vil med det her ? Tror lægekonsulenten ikke på de rapporter han allerede har fået ? Det er desværre sådan jeg oplever hans "nyeste træk".

Jeg vil endvidere meget gerne vide hvordan jeg står i min sag med dine øjne? Det stresser mig enormt ikke at vide hvad fremtiden bringer.Jeg fornemmer at du er erfaren med sådanne sager så derfor tillader jeg mig at spørge hertil.

Jeg er naturligvis klar til at medvirke til det jeg er i stand til, jeg stiller mig bare undrende overfor den seneste procedure i min sag.

Ser frem til at høre fra dig.


Mvh.

Der er kun få skud i bøssen når der sendes mails til min sagsbehandler, så det er med at få formuleret hvad der skal siges. Jeg er så glad for at jeg er god til at formulere mig (for det er jeg jo :D) for ellers var jeg da gået helt bagom dansen i min sag.

Jeg tror forskellen på din og min sag er at jeg har været velfungerende 17 år på arbejdsmarkedet og røg så for snart 4 år siden ned med flaget. Dette kan lægekonsulenten ikke fatte, det havde nok hjulpet, hvis jeg havde været 10 år i det offentlige system forinden.

Pyh jeg glæder mig til at det er slut det her.

Kh. EE

Ninja 13-06-2010 19:03

Her ville jeg nok få indfletttet et sted, at det føles lidt som om sagen er ved at blive overbelyst (for det må den ikke- da det er ulovligt at doktorshoppe).

For mig at se, er der helt klart tale om en overbelyning af sagen.

Ja, jeg er ikke så meget på lige i øjeblikket, kigger ind dagligt, men har ikke det store overskud til at svare....:)

Lunasdatter 13-06-2010 19:26

EE.. jeg kan godt forstå at du glæder dig til at det gedemarked er slut.. og er sluttet med en pension til dig..

Jeg er sørme spændt på hvor længe jeg skal hænge fast i systemet inden jeg får min pension.. men de kan jo trække den lidt og så er jeg på efterløn - om 1½ år :)

Jeg håber at din sagsbehandler svarer hurtigt på din mail...
Kh
Lone

Enteneller 13-06-2010 19:53

Hejsa,

Det er bare i orden, Helene jeg kender det med overskuddet, jeg er også kun på til at skrive når jeg har overskuddet og jeg ved at det bliver lidt fladt med det i den kommende uge, så det er bare med at "smede medens jernet er varmt".

Ja det kan godt være at min sag syntes at blive overbelyst, men det lægekonsulenten jo leder efter er en psykiater der kan sige at jeg lige skal i en anden behandlig, fx. 3 mdr. på stolpegården, det er det jeg frygter. For herefter vil de så måske igen have mig i arbejdsprøvning. Mon ikke det er det han eftersøger ?

Ja Lunasdatter, du skal væbne dig med tålmodighed, for selvom det siges at de går efter arbejdsevnen, så går det også efter behandlingsmulighederne og test af samme i den grad.

Kh. EE

Lunasdatter 13-06-2010 20:19

EE.. så er det jo "rart" at der ikke kan gøres mere for min skulder/venstre arm og hånd.. og mit stress er der også papir på at det er stationært - har været hos en psykolog - men jeg mener også at min sagsbehandler snakkede noget om et besøg hos en psykiater.. og det må jeg så tage som en oplevelse :eek:
Jeg skal nok bare ha mundkurv på.. for det er ikke alle der kan klare mit sorte humor.. og det ville jo være pivtosset hvis jeg får en eller anden diagnose pga den humor.. hehe psykologen kunne ihvertfald ikke lide den :D
hehe og så er det bare alle de andre skavanker der skal klarlægges :rolleyes:

Men jeg har lige et spørgsmål ang min ressourceprofil.. hvem bestemmer hvilke lægepapirer der bliver copy paste over i den??
Sidste gang.. altså da jeg blev visiteret til flexjob havde jeg et hyr med at jeg blev nødt til at læse lægepapirerne som min sagsbehandler havde pasted over i ressourceprofilen... det var smækfyldt med fejl.. ex. hvor der skulle stå .. 1 dag.. så stod der .... 17 dage..
Og hun havde copy pasted noget helt hen i vejret ind.. hvor jeg bad om at hun sendte noget mere relevant med...
Hvordan er fremgangsmåden med det??
Kh
Lone

Enteneller 13-06-2010 21:19

Hej Lone,

Så er min mail sendt, jeg fik lige sneget en sætning om evt. overbelysning af min sag ind, nu må vi se hvad hun svarer og ikke mindst hvornår.

Spørgmålet er om du kommer på ftp. inden du kommer på efterløn, det kommer jo også an på hvilken "periode" du har bag dig. Kommunerne tager ikke altid ens psykolog udtalelser for 100 % gode varer, de skal nok have en psykiater på banen, for du kan måske medicineres mod din stress ?? Hvis du altså ikke allerede bliver det.

Det er helt fint at komme til en psykiater for udredning, mange af dem ved ofte hvordan det står til i kommunerne, og jeg har i al fald følt at de forstod mig og gav nogle kloge konklusioner omkring min tilstand.

Ved ikke om du skal i arbejdsprøvning, men held og lykke med din sag også.

Kh. EE

Lunasdatter 13-06-2010 21:36

EE.. jeg krydser fingre for at hun svarer dig pr omgående i morgen ;) og at du får det at vide som du beder om...

Det var jo kommunen der sendte mig til psykolog..
Jeg får ikke medicin for stress.. troede ikke at der var medicin for det... jeg har dog prøvet en af de første lykkepiller... men det var mere om det kunne få mig til at slappe af til nat.. men det virkede slet ikke så det blev droppet igen.. det var hos en neurolog jeg fik dem..

Jeg er ude i arbejdsprøvning pt.. men min tilstand er forværret en del, så det varer ikke så længe inden jeg skal stoppe.. - jeg har overstået 8 ugers arb.prøvning så de har nok hvad de skal bruge :)

Kh
Lone


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:22.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension