K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Paragraf 17, hjælp (https://www.k10.dk/showthread.php?t=25151)

ladytass 05-12-2012 17:31

Paragraf 17, hjælp
 
Jeg overvejer om jeg skal søge pension efter paragraf 17. Så min sag eventuel kan komme under de gamle regler.

Alle papirer er indhentet af kommunen og det eneste der mangler er afklaring i eget hjem, som består af 3 samtaler hos mig.
Jeg ved, at jeg sikkert får afslag når denne mangler, og de 3 samtaler ligger først i januar.
Hvis jeg får afslag, kan jeg så anke og kan afklaringen i januar så vedlægges efterfølgende?

Carmen 05-12-2012 18:56

Du kan altid anke en afgørelse, Ladytass.

Og jeg tror da næppe, at du får en afgørelse, før du har været de tre samtaler igennem i januar...
(går ud fra, at du overvejer at søge NU, hvorefter sagen hurtigst muligt skal overgå til videre behandling, hvor sidste instans -der har kompetancen/magten til endelig afgørelse - har tre måneder, som dog kan afviges, forudsat at borgeren bliver adviseret skriftligt)

Jeg har ikke haft problemer med at vedlægge yderligere dokumentation, hverken hos Pensionsteam (hvor endelig afgørelse bliver truffet) eller hos BAN.

ladytass 05-12-2012 19:04

Så du mener, at jeg skal søge nu og vedlægge afklaring efter januar?

Jeg ved allerede, at min sagsbehandler vil indstille mig til pension, men først når min afklaring er færdig og det kunne ikke nåes i år.

Carmen 05-12-2012 19:12

Det tør jeg ikke mene på dine vegne, Ladytass - kender ikke sagen nok og det er en meget personlig beslutning med mange afvejninger - prøvede blot at besvare de stillede spørgsmål :-)

redy 05-12-2012 19:15

hej , puha,
jeg tror ikke at du kan nå at søge pension,EFTER i gamle regler (2012)
hvis jeg ikke tager fejl,skal sagen være overgået til pension-team
inden 31-12 og den dato er sikkert kortere,da der er lang jule-ferie !!! :mad:
mvh

Webmaster 05-12-2012 19:30

Altså hvis man søger efter paragraf 17 på det foreliggende grundlag....

Så stopper al indhentning af papirer og undersøgelser...

Så ja du kan nå at søge i år...men du kan ikke forvente/forlange at de tager den afklaring med i betragtning når de træffer afgørelsen....

Du kan højst være heldig at de ser igennem fingre med det og tager det med....for de har jo tre måneder til at afgøre sagen...

Det at du anker....det ændre ikke på at de faktisk ikke skal tage den afklaring med i afgørelsen...

Sagen skal jo....forudsat de følger loven....jo afgøres på det foreliggende grundlag....hvilket betyder på de ting som ligger i sagen på det tidspunkt du søger....

ladytass 05-12-2012 19:47

Men hvis det er afslag, kan der så stadig søges paragraf 18?

Eller er løbet så bare kørt?

Webmaster 05-12-2012 19:50

Jo jo der kan sagtens søges paragraf "18" som du kalder det....

Jeg formoder at du mener om din SB stadig kan indstille dig efter du selv har søgt....

Svaret er ja det kan SB godt...selv efter et afslag når du har søgt på det foreliggende grundlag...

ladytass 05-12-2012 19:58

Ok men så har jeg Intermt rigtig at miste, ved at forsøge.
Er faldet for varighed for længe siden.

Webmaster 05-12-2012 20:24

Nej ikke hvis du får kontanthjælp eller ledighedsydelse....

Du kan jo også være heldig at de får lavet den afklaring og tager den med i afgørelsen....

Du kan bare ikke forvente eller forlange at de gør det....


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:49.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension