K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Pensionsmeddelese hvornår? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=28902)

SanneHansen 30-12-2013 13:08

Pensionsmeddelese hvornår?
 
Er der en, der ved hvornår jeg kan forvente at modtage min pensionsmeddelse? Kommer den i e-boks? ( Det er vel udbetaling dk nu!)
Sidste år måtte jeg selv ringe ind til kommunen og angive hvor meget vi forventede min mand kom til at tjene, da denne var sat for lavt på udregningen. Ved I hvordan de fastansætter min mands forventede indkomst/skal jeg ringe ind allerede nu og oplyse den eller afvente pensionsmeddelse og se, om det passer?

lgkh62 30-12-2013 13:25

jeg vil anbefale at du og din mand går ind på SKAT og retter Jeres forskudsopgørelse til for 2014,så den bliver så korrekt som muligt
herved bliver din pension opgjort på korrekt grundlag fra begyndelsen i stedet for at være på bagkant.

Webmaster 30-12-2013 13:26

Personligt ville jeg ringe til udbetaling Danmark for at høre dem hvordan du skal gøre...

Man får kun en pensionsoversigt om året og det er som regel i starten af februar den kommer....er du tilmeldt e-boks ja så kommer den der...

Jeg går ikke ud fra at det er hos Skat den er sat for lav...hans indkomst....men at det er i forbindelse med din udbetaling af førtidspension...

Hvis det er ved Skat...ja så er det selvfølgelig dem du skal kontakte...

Nøgne tær 30-12-2013 17:13

Jeg har fået oplyst at pensionsmeddelelsen kommer i Februar, og at der kommer en ny hver gang der er sket ændringer.

Man kan selv gå ind på borger.dk og rette tallene der bruges til beregning af pensionen, det kan man løbende.

Her er et link med mere om emnet:
https://www.borger.dk/Sider/handling...6-bcd03041f94b

Tilføjelse...

Jeg har lige så lige fået min første pensionsmeddelelse i e-boks.

Har nogen erfaring for hvordan man fremviser en "original" meddelelse, når man får den elektronisk ???
Vipper man pare sin "smart phone" op i hovedet på kioskpersonalet i 7-11 hos DSB og hvad med i svømmehallen ?
Jeg synes egentlig ikke disse to grupper i kr og ører skal vide hvad jeg får i pension og hvad mit skattefradrag er.

Iøvrigt fremgår der ikke noget om at man indbetaler til den frivillige pension, står der heller ikke det på jeres ?

dinosaur 30-12-2013 20:05

Citat:

Oprindeligt indsendt af Nøgne tær (Send 293485)
Jeg har fået oplyst at pensionsmeddelelsen kommer i Februar, og at der kommer en ny hver gang der er sket ændringer.

Man kan selv gå ind på borger.dk og rette tallene der bruges til beregning af pensionen, det kan man løbende.

Her er et link med mere om emnet:
https://www.borger.dk/Sider/handling...6-bcd03041f94b

Tilføjelse...

Jeg har lige så lige fået min første pensionsmeddelelse i e-boks.

Har nogen erfaring for hvordan man fremviser en "original" meddelelse, når man får den elektronisk ???
Vipper man pare sin "smart phone" op i hovedet på kioskpersonalet i 7-11 hos DSB og hvad med i svømmehallen ?
Jeg synes egentlig ikke disse to grupper i kr og ører skal vide hvad jeg får i pension og hvad mit skattefradrag er.

Iøvrigt fremgår der ikke noget om at man indbetaler til den frivillige pension, står der heller ikke det på jeres ?

"Original" pensionsmeddelse, kan du ikke bare printe pensionsmeddelelsen ud, strege beløbene over med rettelak og fremvise denne. Ellers forhør dig på Borgerservice om der findes et "pensionsbevis"

Indbetaling til frivillig pension fremgår af udbetalingsmeddelelsen side 2 SAP bidrag. Har du tilmeldt dig ordningen?

Nøgne tær 30-12-2013 20:19

Citat:

Oprindeligt indsendt af dinosaur (Send 293494)
"Original" pensionsmeddelse, kan du ikke bare printe pensionsmeddelelsen ud, strege beløbene over med rettelak og fremvise denne. Ellers forhør dig på Borgerservice om der findes et "pensionsbevis"

Indbetaling til frivillig pension fremgår af udbetalingsmeddelelsen side 2 SAP bidrag. Har du tilmeldt dig ordningen?

Når de direkte skriver at en kopi ikke er tilstrækkelig har jeg svært ved at forestille mig at en udskrift er... iøvrigt er det ikke længere en selvfølge at man har en printer.
For at skåne miljøet skriver jeg i stedet til et drev, frem for at printe.
Og selvom kommunen forlanger alt elektronisk har de sikkert ret til fortsat at kræve, at vi alle har en printer !

Jeg kan kun se at der er indbetalt til ATP, dette til trods for at jeg 2 gange har fået bekræftet hos "Udbetaling Danmark" at jeg ER tilmeldt det andet !

dinosaur 30-12-2013 22:14

Citat:

Oprindeligt indsendt af Nøgne tær (Send 293495)
Når de direkte skriver at en kopi ikke er tilstrækkelig har jeg svært ved at forestille mig at en udskrift er... iøvrigt er det ikke længere en selvfølge at man har en printer.
For at skåne miljøet skriver jeg i stedet til et drev, frem for at printe.
Og selvom kommunen forlanger alt elektronisk har de sikkert ret til fortsat at kræve, at vi alle har en printer !

Jeg kan kun se at der er indbetalt til ATP, dette til trods for at jeg 2 gange har fået bekræftet hos "Udbetaling Danmark" at jeg ER tilmeldt det andet !

Nu skriver jeg lige det jeg tænker når jeg ser dit indlæg, så du må undskylde hvis du ikke kan bruge løsningen.

Ved en simpel googling finder jeg dette vedr DSB:

http://www.dsb.dk/om-billetter-og-ko...-pensionister/

SAP, ja så må du kontakte Udbetaling Danmark, det er dem der har svaret på hvornår de starter med at trække bidraget.

Ninja 30-12-2013 22:33

Jeg har heller ingen printer, hvorfor jeg måtte afmelde næsten alt på e-boksen igen, da jeg ikke kunne få møget printet, og i stedet måtte have det på papir via almen post.
Men det er vel kun en stakket frist, så skal alt nok printes alligevel....

Jeg får også pensionsmeddelelsen omkring Februar, det er også på den man ser de nye regulering osv.

Og ellers har jeg et pensionistbevis som de lige laver i borgerservice, og som jeg bruger når der skal laves eller fornyes buskort mm. Det skal fornyes hver 2 år, men tager kun 5 minutter at lave, så ingen problem....
Jeg synes bare det papir er bedre, da der ikke står nogle personlige ting som skattefradrag, hvad man får udbetalt mm.

Webmaster 30-12-2013 23:01

Ikke at jeg vil anbefale at gøre det men man kan til nød få tingene printet ud på et bibliotek..

Tager DSB ikke imod denne ja så må man spørge dem hvordan de så havde tænkt sig at agere når alt skal være elektronisk...

Nøgne tær 30-12-2013 23:09

Citat:

Oprindeligt indsendt af Webmaster (Send 293508)
Ikke at jeg vil anbefale at gøre det men man kan til nød få tingene printet ud på et bibliotek..

Tager DSB ikke imod denne ja så må man spørge dem hvordan de så havde tænkt sig at agere når alt skal være elektronisk...

Ja, man kan sagtens printe på biblioteket, men der står direkte... ORIGINAL, ikke kopi.
Det jeg prøver at sige er at det ikke hænger sammen med at det offentlige KUN vil være elektroniske fremover.

Og jo tak, det ovenfor nævnte DSB legitimationskort, det lykkedes mig at få vredet ud af den unge mand i 7-11 på stationen ALLEREDE ved 3. besøg.
Til sidst ringede jeg til kundeservice og fik oplyst at det var artikel 507, det kendte de fortsat ikke noget til på stationen, før jeg stillede mig op så ingen andre kunne komme til og blive ekspedieret.
Efter 20 minutter fandt de ud af hvordan det kort skulle laves.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:47.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension