K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=92)
-   -   Rehabiliteringsteam indstiller. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=36365)

michaelhobro 18-05-2018 22:37

Rehabiliteringsteam indstiller.
 
Hejsa.
Har været til møde med rehabiliterings team, som var så søde og valgte at indstille mig til en førtidspension, med skånejob, da jeg arbejder 20 timer ugeligt i en butik, med små arbejdsopgaver.
Jeg er kun 24år gammel, men har massive indlæringsvanskeligheder, og mentalt retaderet i lettere grad, så nu håber vi bare på kommunen er enig.
Min sagsbehandler er slet ikke tvivl om at de godkender mig til førtidspension, og arbejdesmarkedsvejlederen er heller ikke, men jeg er lidt og damen os, da der efter reformen ikke kunne tilkendes pension til unge under 40år.
Så håber i vil krydse fingre for mig :) det føles lidt uvirkeligt for mig.:hjerte::hjerte:

Pip 18-05-2018 23:11

Jeg krydser helt klart fingre for dig.. *S*

michaelhobro 18-05-2018 23:27

Citat:

Oprindeligt indsendt af Pip (Send 363226)
Jeg krydser helt klart fingre for dig.. *S*

Tusinde tak, sagsbehandler mener der maks går 14 dage til svar, så må indrømme jeg er mega nervøst, hvis kommunen afviser så er det første gang kommunen afviser rehabiliteringsteam indstilling, så det lyder jo fint, men man høre jo så meget skidt omkring førtidspension :(

vasen 18-05-2018 23:57

Citat:

Oprindeligt indsendt af michaelhobro (Send 363225)
Hejsa.
Har været til møde med rehabiliterings team, som var så søde og valgte at indstille mig til en førtidspension, med skånejob, da jeg arbejder 20 timer ugeligt i en butik, med små arbejdsopgaver.
Jeg er kun 24år gammel, men har massive indlæringsvanskeligheder, og mentalt retaderet i lettere grad, så nu håber vi bare på kommunen er enig.
Min sagsbehandler er slet ikke tvivl om at de godkender mig til førtidspension, og arbejdesmarkedsvejlederen er heller ikke, men jeg er lidt og damen os, da der efter reformen ikke kunne tilkendes pension til unge under 40år.
Så håber i vil krydse fingre for mig :) det føles lidt uvirkeligt for mig.:hjerte::hjerte:

Håber du får en lotto kupon. med 7 rigtige- :)

michaelhobro 19-05-2018 00:09

Citat:

Oprindeligt indsendt af vasen (Send 363230)
Håber du får en lotto kupon. med 7 rigtige- :)

Ja tak, er så nervøst, for kan virkeligt ikke tro at kommunen skulle gå med til det, men arbejdesgiveren sagsbehandler rehabiliteringsteam, mener den går igennem hmm ja

kitty 20-05-2018 13:30

Held og lykke med den endelige afgørelse, jeg tror også på at det lykkedes for dig, så får du langt om længe ro på og en endnu bedre sommer i vente.

mukke 20-05-2018 14:52

Hvor lang tid er det, de har fra rehab-mødet til de afgør det endeligt?

gisne 20-05-2018 15:22

Tror det er forskelligt fra kommune til kommune.

Jeg modtog inden for 1-2 uger fra mødet med det rehabiliterende team brev fra pensionsnævnet om fra hvilken dato de opstartede min pensionssag i pensionsnævnet og oplysninger om at de fra den dato havde tre mdr iflg loven. - mener det er et lovkrav om at de skal oplyse denne dato og reglen om de tre mdr.
Samtidig var der dato for hvornår jeg kunne møde oensionsnævnet hvis jeg ønskede det, hvilket jeg ikke ønskede
Afgørelsen kom dagen efter den dato jeg kunne have mødt pensionsnævnet på - så den dato var nok den dag nævnet mødtes og afgjorde sagerne

Men har du ikke allerede frasagt dig at møde nævnet eller har jeg misforstået noget?

mukke 20-05-2018 16:05

Næh, det tror jeg ikke.... Det har ikke været på tale, at jeg skulle møde pensionsnævnet. Rehabteamet ville, på grund af forenklinger i åbenbare sager tage sig af hele processen.

"Du har frasagt dig udtaleretten, da du er enig i indstillingen".

Jeg fik ikke at vide, hvad det betyder. Har de fuppet mig igen?

michaelhobro 20-05-2018 22:54

Min arbejdesvejleder tror jeg får svar om pension indenfor 14 dage, så hos min kommunen, virker de til at afgøre det hurtigt, men har intet hørt om jeg kunne eller skulle møde pensionsnævnet?.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:53.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension