K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Fattigdommen stiger: 234.000 pers (https://www.k10.dk/showthread.php?t=18467)

buster 03-07-2011 06:09

Fattigdommen stiger: 234.000 pers
 
"Tal for 2009 viser således, at fattigdommen er steget til næsten 234.000 personer i 2009, når studerende udelades. Det er en stigning på 83.000 personer svarende til 55 pct. siden 2002."

http://www.dknyt.dk/sider/artikel.php?id=56146

SUK, og hvor mange studerende har vi så ikke også -samt, hvordan mon tallene vil se ud de næste par år?

Tja, vi HAR jo lov at håbe at kurven vil være for nedad gående....

gunvor 03-07-2011 09:00

Netop, Buster.

Og hvis vi først ligger ud med deres udregningsmetode til fattgidomsdef., som er blevet diskuteret vildt i medierne over flere år, forbigåelse næsten i tavshed EU fattigdomsår, og dertil ligger de mange, som meget snart falder for 2 års reglen for ledighed og dermed hvis de er "heldige" har mulighed for kontanthjælp, med mindre deres aægtefælle skal forsørge dem, ja, så kommer der jo flere og flere, det behøver man jo ikke at have en embedsmandseksamen for at kunne regne ud.

Efter min mening er det blandt de første skridt i nedlæggelse af den nordiske velfærdsamfundsmodel, som DK tidl. også har kunne bryste sig af, men som VCO over 10 år har gjort sit bedste for at afskaffe i skattelettelsernes navn eft. rigtigt dårlig amerikansk model for ulig samfund.

Det mest skræmmende er: hvis ikke disse love bliver tilbageført, ja, så forsætter derouten for disse mennesker, som desværre også bliver flere og flere. Hvilket fremgår af tal, som man skal være opmærksom på, er stærkt sminkede, og derfor ikke viser det reelle billede af fattige i DK.

Ragdoll 03-07-2011 09:04

Det er virkeligt uhyggeligt, og nu hvor de nye regler er trådt i kraft per 1/7, så vil dette tal snart stige eksplosivt. :mad:

:kram:

Ragdoll

Danmark 03-07-2011 12:05

Citat:

Oprindeligt indsendt af buster (Send 169458)
"Tal for 2009 viser således, at fattigdommen er steget til næsten 234.000 personer i 2009, når studerende udelades. Det er en stigning på 83.000 personer svarende til 55 pct. siden 2002."

http://www.dknyt.dk/sider/artikel.php?id=56146

SUK, og hvor mange studerende har vi så ikke også -samt, hvordan mon tallene vil se ud de næste par år?

Tja, vi HAR jo lov at håbe at kurven vil være for nedad gående....

Det er godt fordi fettigdommen stiger !! Studerene skal protestere i mød den regering vi har .Den eneste udvej er studerene skal reagere lisam i Grækenland .

Danmark er den fettigste land i EU .Tænk at Bulgarien ,Rumænien har bedre økonomi an Danmark .Vi har ikke brug for en regering som har vi i dag.
Unge mennesker i Danmark har ikke fremtid .
Arbejdsplaser e flyttet fra Danmark .
Rig mennesker er flyttet fra Danmark .
Den højeste standard i verden .

Hver har vi tilbage i Danmark ??

Det er kun politiker tilbage i Danmark som sælge filosofi til os .

Mella 03-07-2011 17:50

*Suk*

Fortsat forhåbentlig god søndag aften

:kram:

Vej86 04-07-2011 13:33

DEt kommer vel an på hvordan men ser på det.
Ja der er mennesker som ikke har ret mange penge at bruge men der er ikke nogen som død fordi de ikke har penge til at komme på sygehuset for. DER er en form for fattigdom i danmark og en anden i Kina og det er bare ikke det samme. Jeg ved godt der er nogle som gør alt hvad de har mulighed for at få de penge som har til var hele ugen. Men der er altså og nogle som gør alt hvAD DE kan. Her mener jeg se hvad der af muligheder. for at de penge og nu en gang er der også går til det de skal gå til. Jeg ville tallinn hurtigt kan finde steder hvor jeg kun finde penge. TV, mobiltelefon og nettet er 3 steder hvor det ville tage hurtigt at finde noget andet. Og så mad og så måtte jeg også finde et nyt hjem :) DER er kun 3 steder hvor der skal være penge nok og det er til p-piller og tandlæge og forskere Jeg vil gå langt for at hindre at det går ud over de 3 ting. om jeg blev nødt til at gå en det samme tøj i flere år er helt ok :)

extra 04-07-2011 16:49

Citat:

Danmark er den fettigste land i EU .Tænk at Bulgarien ,Rumænien har bedre økonomi an Danmark .Vi har ikke brug for en regering som har vi i dag.
desvære er det sgu ikke kun V K O skyld vi kan ikke tøre alt af på den ****e regering desvære de skal også have kredit.for det ikke kun er deres skyld.ja de har hjulpet mere til det end S SF regering osv i sin tid det er noget experter har snakket om i år tier vi skal gøre noget inden de bliver for sent.desvære har ingen af dem rigtigt hørt efter.
Citat:

TV, mobiltelefon og nettet er 3 steder hvor det ville tage hurtigt at finde noget andet. Og så mad og så måtte jeg også finde et nyt hjem DER er kun 3 steder hvor der skal være penge nok og det er til p-piller og tandlæge og forskere Jeg vil gå langt for at hindre at det går ud over de 3 ting. om jeg blev nødt til at gå en det samme tøj i flere år er helt ok
ja der er/kan være mange penge at hente sæt en hastighed ned osv osv osv.:D

Martin 04-07-2011 17:33

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vej86 (Send 169632)
DER er kun 3 steder hvor der skal være penge nok og det er til p-piller og tandlæge og forskere


Forskere? :confused:

Vej86 04-07-2011 18:26

Altså det sygesikring Danmark og andre forsikrere jeg mener. Jeg vil bare ikke stå uden nogen form for hjælp hvis det er :) jeg ville gerne stå uden noget som helst. hvis jeg havde 50000 kr til at stå kun til det kunne jeg godt leve uden nogen form forsikring. OK jeg har og fra fødsel få af vide at det var dumt at stå uden nogen form for forsikring :)

Martin 04-07-2011 19:25

OK, forsikring og ikke forskere, så er jeg med.

Selv hvis du havde 50.000 kr. vil jeg ikke råde dig til at opsige dine forsikringer. Jeg ville i hvert fald ikke kunne erstatte mine ejendele og indbo for 50.000. Desuden kan man jo også komme til at gøre skade på andres ejendom, og er man så ikke forsikret, kan man risikere at blive ruineret for livet.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:28.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension