K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Jeg mister min mentor til jul - inden min sag er på skinner (https://www.k10.dk/showthread.php?t=35881)

stampe 30-03-2018 10:06

"Jeg tror, min sidste rest af tillid er brugt op.....og jeg skylder i Skat - ikke på grund af indtjening eller andre forandringer....nok mere deres regnemetoder."

Indrømmet noget kan være svært at gennemskue, men der er jo normalt ikke manuel skatteberegning.
Mener du noget er forkert eller uforståeligt, skal du da endelig henvende dig til skat.
Der er jo mange faktorer, der kan indgå i skatteberegningen.

KageØre 30-03-2018 10:10

Citat:

Oprindeligt indsendt af mukke (Send 362175)
Fordi jeg ikke tror så meget på det.

Du må henholde dig til den dato der står i brevet om at pensionssagen er indledt.
Og sagsbehandleren har efter det tidspunkt intet at gøre i sagen.
Den ligger 100% hos pensions nævnet.

mukke 30-03-2018 10:13

Ja, jeg må jo ringe til dem. Jeg forstår ikke engang deres begrebsapparat.....kan heller ikke rigtigt genkende de tal, de "sløret" nævner.
Jeg har jo uforandret fået ledighedsydelse str. KH samt §34. Det kan jo ikke være et honorar på 900 kr, der har skabt så stort et underskud. Jeg kan altså ikke skaffe de penge inden Juni.

gisne 30-03-2018 11:42

Citat:

Oprindeligt indsendt af mukke (Send 362179)
Ja, jeg må jo ringe til dem. Jeg forstår ikke engang deres begrebsapparat.....kan heller ikke rigtigt genkende de tal, de "sløret" nævner.
Jeg har jo uforandret fået ledighedsydelse str. KH samt §34. Det kan jo ikke være et honorar på 900 kr, der har skabt så stort et underskud. Jeg kan altså ikke skaffe de penge inden Juni.


Der er altså ingen “sløret” tal på skat. Du kan ved at gå ind på årsopgørelse klikke på hvor stammer tallene fra og se præsis hvad og hvem der indberetter, tjent mm på kroner og øre.

Forståe du enten ikke systemet eller tallene er de rigtig søde til at hjælpe hvis man ringer til dem

KageØre 30-03-2018 12:12

Citat:

Oprindeligt indsendt af gisne (Send 362180)
Der er altså ingen “sløret” tal på skat. Du kan ved at gå ind på årsopgørelse klikke på hvor stammer tallene fra og se præsis hvad og hvem der indberetter, tjent mm på kroner og øre.

Ja, det eneste der giver skæve tal i skatteregnskabet er hvis forskudsskatten ikke er angivet korrekt.

Hvis man ikke angiver sin forskudsskat, bliver den anslået på baggrund af tal 2 år tilbage, og der kan jo være løbet meget vand i åen siden da.
Og derved kommer der næsten altid fejl i angivelsen.

mukke 30-03-2018 13:24

Kan ikke overskue det. Kan ikke engang gennemskue terminologien.....må søge hjælp et sted.

MistyMiss 30-03-2018 15:52

Citat:

Oprindeligt indsendt af mukke (Send 362187)
Kan ikke overskue det. Kan ikke engang gennemskue terminologien.....må søge hjælp et sted.

De gange jeg har ringet ind til skat, har de været søde til at hjælpe mig med at forstå tingene :)

Det bør ikke have betydning om du har skrevet lidt for meget eller lidt for lidt i forskudsopgørelsen vedr ledighedsydelse og §34.
Det der kan have betydning er ting man kan få fradrag for. Om man afbetaler på gæld, betaler til fagforening, pensioner og den slags.

mukke 30-03-2018 18:28

Jeg har nok bare bladet det igennem og tænkt "Ja, det er sikkert rigtigt". Jeg har masser af gæld, men er erklæret insolvent. Det kan være sådan noget. Jeg må ringe på tirsdag.

MistyMiss 30-03-2018 18:34

Så vidt jeg husker er forskudsopgørelsen for 2017, baseret på årsopgørelsen fra 2015.
Så hvis der er nogen ting på de områder jeg nævnte, der har ændret sig siden, kan det måske være grunden.

Lad os håbe at de kan hjælpe dig med, at finde frem til hvad grunden er :)

amaranth 31-03-2018 15:07

Du kan få et personligt møde med skat, det har jeg benyttet mig af flere gange (jeg kan ikke regne ud over simple plus/minus stykker og ikke tale i telefon :) )


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:27.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension