K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Skatteprocent på ledighedsydelse pludselig 55? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=25730)

amaranth 30-01-2013 00:30

Skatteprocent på ledighedsydelse pludselig 55?
 
Halløjsa
Jeg plejer at få ca. 12.000 udbetalt i ledighedsydelse. Nu har jeg fået et brev om at jeg kun får 7.000 udbetalt i denne måned, fordi min skatteprocent, der ellers har været 37, er steget til 55?
Jeg har ikke pludselig fået mange flere penge end jeg plejer....

Jeg forstår ikke noget af skat og er delvist talblind. Hvad tror I der kan være gået galt? Har tænkt mig at ringe til kommune og skat i morgen og høre hvad dælen de har gang i.
Det er ikke helt kritisk, for har lige købt medicin og har til de faste udgifter og lidt mere, men hvis jeg var i en dårlig periode var jeg skisme da knækket helt med det her!

Ninja 30-01-2013 00:38

Det lyder da som om der må foreligge en fejl - skat er nok de første du skal ringe til.

Dog er der kommuner der her fra 1 Januar har sat deres skatteprocent ekstremt højt, men det lyder da alligevel underligt, at den skulle springe fra 37% til 55%..

Håber du får svar i morgen, så fejlen hurtigst muligt kan rettes...

amaranth 30-01-2013 00:41

Det håber jeg også. Jeg har ikke hørt om at Odense (hvor jeg bor) skulle sætte den højt, så håber virkelig på en fejltagelse. Vil følge rådet om at ringe til Skat, tak for hurtigt svar!

Webmaster 30-01-2013 00:43

Du skal da have fat på dem så hurtigt som muligt....

Det kunne ligne at du har betalt b skat af din ledighedsydelse...men hvis du ikke får penge andre steder fra...så burde det jo ikke være det...

Kan du se om de har brugt dit fradrag som normalt...

Før hen var det sådan at hvis man ikke afleverede sit skattekort til dem....ja så træk de ren b skat....dvs høj trækprocent og ingen fradrag...men i dag burde de jo have adgang til dit skattekort...

Men skynd dig at kontakte kommunen og evt skat for at høre hvad der er gået galt...

Ninja 30-01-2013 00:47

Kig evt inde på SKAT der ligger dine mapper jo - måske kan du selv se fejlen et sted?

superhoax 30-01-2013 01:19

Ved fra en KH modtager jeg kender - Og nej det er ikke mig selv, men en ven:-) at kommunen har haft ****ed det op så det bliver B indkomst - og så ryger man hurtigt i top. Tag evt fat i din kommune

amaranth 30-01-2013 02:03

Tak alle. Jeg har prøvet at se på Skat, men jeg kunne ligeså godt prøve på at læse græsk (hvilket jeg ikke kan!) Der står ikke noget om fradrag, som der plejer at stå, så det er nok der kæden er hoppet af :)
Jeg har fået ledighedsydelse i flere mdr nu, så jeg forstår bare ikke hvorfor dette pludselig sker -.-

Jeg får ikke penge andre steder fra, bortset fra udbytte af aktier og obligationer (som banken naturligvis indberetter til skat går jeg ud fra.)

Ninja 30-01-2013 02:32

Jeps, så lyder det som om du er b skattet og fradraget er røget - det må du straks få rettet!

Og jo, banken plejer at indberette den slags ting, men man skal alligevel altid gå det igennem selv - altså jeg kan heller ikke sådan noget skattehalløj, derfor spørger jeg også altid folk herinde........

Ved så ikke om du kan få pengene retur, nu der foreligger en fejl....det ville da i hvert fald være dejligt!!

østerbro 30-01-2013 12:14

se efter om indtægten er sat til både kontanthjælp/sygedagpenge og ledighedsydelse

Te-pigen 30-01-2013 12:20

Kender du ikke en som kan hjælpe dig med at se på det, inde på Skat´s hjemmeside?

Eller prøve at ringe til at og sige det som det er, også med at du er talblind, de plejer at være ret hjælpsomme, synes jeg :kram:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:53.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension