K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   De Unge (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=46)
-   -   Hej andre unge her inde? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=3491)

mumle_mund 10-12-2007 21:16

Hej andre unge her inde?
 
Hej alle...

Ja nok mest de unge...

Jeg er selv 20 år gammel har våret syge meldt i et år nu for anden gang i mit liv.

første gang var jeg 16-17 år grundet en skade med mit håndled.

Denne gang gik jeg for et år siden ned med en depression, som jeg dog ikke har scener af længere, MEN jeg lider at endometriose svær hypermobil og fibromyalgi..

Ja nu er det så mine dagpenge udløber, og så begynder kampen for alvor, for jeg
VED jeg aldrig kommer til at arbejde fuldtid igen, og jeg vil nu prøve at få fleksjob eller hvis det går helt galt må jeg søge pension...

andr i samme situation eller som har været det samme igennem i en ung alder?

Hilsen Milla....

socialnørden 10-12-2007 21:22

Hej Mumle mund/Milla :-)

Er bange for at jeg desværre hverken er ung (er 32 år) eller i præcis samme situation.. men håber det er okay at jeg alligevel lige hilser på og ønsker dig pænt velkommen til.

Mange hilsner fra Socialnørden :)

mumle_mund 10-12-2007 21:25

hihi tak....

tak fordi du alligevel reagerede....

jeg føler mig meget alene omkring min situation jeg aner hverken ind eller ud...

lena 10-12-2007 22:04

Hej og velkommen
 
Er ikke lige til så meget i øjeblikket. Måske du alligevel kan bruge disse hjemmesider til noget;

http://www.houmoeller.net/

http://www.sitecenter.dk/radby/

www.dukh.dk


Held og lykke


Lena

mumle_mund 10-12-2007 22:08

mange tak.....

socialnørden 10-12-2007 22:57

Hej igen..

Er du evt. medlem af en fagforening? Hvis du er kan de sikkert også støtte dig og hjælpe dig videre på en god måde.

Godnat-hilsner fra Socialnørden.

mumle_mund 10-12-2007 22:58

desværre ikke... mit liv på arbejdsmarket har altid været ekstrem tubulent så det har jeg aldrig fået gjort..

curls 10-12-2007 23:30

Hej Mumle_mund

Jeg er 30 år gammel.... Håber jeg får lov at være med i unge-gruppen? hihi :D

Selv har jeg også mere end en skavank... Er næsten døv, men fungerer som hørehæmmet. Er blind på venstre øje. Har "grøn stær" i begge øjne. Døjer med symptomer i ryggen efter at have brækket ryggen på skiferie. Har en lille scoiliose i forvejen. Tja....

Jeg kan godt forstå og måske sætte mig lidt i den der situation med at være ung og have "flere" skavanker at slås med. Nogen gange kan man godt ønske at have en masse energi og kunne meget mere som alle andre, men jeg kan bare ikke altid. Jeg er nogengange nødt til at sige nogen ting fra for at passe på mig selv.

Tænkte lidt på, at du måske kunne få lidt hjælp fra en eller anden som har stor kendskab til en af dine sygdomme. Der er feks. den her, hvor de skriver, at fleksjob er en mulighed for en, som har fibromyalgi: http://www.fibromyalgi.dk/dra.php Lagde mærke til, at man kan ringe dertil og få rådgivning. Ved ikke om du allerede kender til den....

Pga. min nedsat hørelse stod jeg på et tidspunkt med masser af spørgsmål i tankerne om, hvordan jeg kunne komme videre. Jeg snakkede så lidt frem og tilbage med en konsulent for døve/hørehæmmede. Hun hjalp mig lidt vejen frem, så jeg ligesom havde nogen "redskaber" til at komme videre med.

Håber du får lidt inspiration herinde på K10....... ;) :)

sonderjyden 11-12-2007 18:47

Kummunal tungsind
 
Jeg blander mig også lige på unge siden - men gør det fordi jeg har en søn som er autist.
Har siden 1. klasse gået på spec. skole. Dvs. han aldrig har fået sin 8.9. klasse. Der var ingen der trode det kunne lade sig gøre. Han er nu 19 år og er igang med at tage en 9. klasses afg. eksamen - bor nu i egen lejlighed.
Men økonomien og rådighedbeløbet slår ikke til.
Kommunen vejledte ham i at han ville kunne få SU med handicap tillæg men SU har indtil nu afvist dette. I sep. md. lovede socialchefen at han ville undersøge det, mente stadig det kunne lade sig gøre. Da vi så her i december rykker for svar, skal de først til at undersøge det. Nu er det pludselig lagt ud til min søns vejleder?
Er der et hul fra 18 til 20 års alderen hvad angår social indsats?
Ja vi er ikke imponerede over kommunens indsats. Det er ligesom om vejlederen er sat på som filter - når vi har søgt om ekstraordinær hjælp hører vi aldrig fra kommunen ingen afslag ingen mulighed for klage?
Vi - hans forældre har fået indskærpet at vi ikke skal henvende os til sagbehandler, men kun til vejleder. Har bedt vejleder om mail - som han har men som vi ikke må bruge.
Har nogen kommentarer -
Hilsen - (gammelfar på ung søns vegne:p) Sønderjyden

zuza 11-12-2007 19:00

Citat:

Er der et hul fra 18 til 20 års alderen hvad angår social indsats?
Det skulle desværre ikke undre mig... det er der jo også på mange andre områder.

Har du prøvet at kontakte DSI i dit område?

Regeringen ønsker jo, at ISÆR unge SKAL have en uddannelse, så det strider jo mod al fornuft, hvis han ingen hjælp får... eller i det mindste vejledning.

Der er måske også mulighed for revalidering, hvis den mulighed ikke er undersøgt.

Hvis han har haft indlæringsproblemer, og hvis han derfor bruger længere tid på lektielæsning osv., så er jeres søn jo afskåret fra at tage et fritidsjob, som kan supplere hans SU.

Det lyder MEGET urimeligt, at et menneske med tidligere specialundervisning ikke hjælpes videre i systemet. Mange, der har deltaget i specialundervisning, har jo indlæringsproblemer og forsinket udvikling, hvorfor de netop IKKE kan følge undervisningen på den normerede tid.
Det forhold taler jo netop for, at man IKKE skal "belemres" med større SU-gæld end unge, der IKKE har indlæringsproblemer eller er udviklingshæmmede.

Det er da fantastisk, at han på trods af spådommen er i stand til at tage sin 9. klasse.

Så burde man netop sørge for at støtte ham i ALT for at se, hvor langt han kan komme.


Jeg håber, du kan bruge mit svar til noget.

Jeg er rystet over den behandling... nærmest at lade jeres søn være helt alene uden jeres hjælp. Sikken behandling.:mad:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:38.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension