K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Hvad må man sige vej til (https://www.k10.dk/showthread.php?t=27671)

MP84 13-08-2013 13:47

Hvad må man sige vej til
 
Hhar man ret til at sige nej til et evt fleksjob pga for lav løb. Inforhild til hvad min udbetale på ledighedsydelse ?

Og det med timelønnen ik vil gøre det bedre at sige ja til det job.

supersus 13-08-2013 13:51

Citat:

Oprindeligt indsendt af MP84 (Send 280744)
Hhar man ret til at sige nej til et evt fleksjob pga for lav løb. Inforhild til hvad min udbetale på ledighedsydelse ?

Og det med timelønnen ik vil gøre det bedre at sige ja til det job.

Nej du må ikke sige nej til fleksjob pga lav løn.

Du må kun sige nej hvis skånehensynene ikke kan overholdes, og det skal gøres i samarbejde med jobkonsulenten...

jjsonn 13-08-2013 13:52

du må kun sige nej til et job, hvis dine skånehensyn ikke bliver overholdt.

Din løn skulle ikke gerne kunne komme under ledigheds ydelsen, med mindre du regner udgifter som transport med.

MP84 13-08-2013 14:12

Må man sige nej. Hvis man mener det ikke bliver taget nok højde for ens hensyn. Altså hvis man selv mener det er for stressende ?

Ninja 13-08-2013 14:22

Du må ikke selv sige NEJ til noget, hvis du får en fornemmelse af at jobbet vil være for stressende, så skal det vendes sammen med jobkonsulenten, så i sammen finder en løsning (såfremt den findes!), og herefter kan du så få grønt lys til at takke nej....

Nøgne tær 13-08-2013 15:05

Da jeg stadig arbejdede og skulle ansættes i fleksjob, der gjorde jeg som jeg plejer, altså vente med at underskrive ansættelseskontrakt indtil lønforhandlingerne var forbi.

Der skal jeg lige love for at jeg fik jobcenteret på nakken, og trusler om ydelse og jeg skal komme efter jer.

Hvis man ikke er stærk og vedholdende i sådan en situation betyder det jo at arbejdsgiveren får en til en billig penge... og det er ikke rimeligt.

mik16 13-08-2013 15:38

Citat:

Oprindeligt indsendt af jjsonn (Send 280746)
du må kun sige nej til et job, hvis dine skånehensyn ikke bliver overholdt.

Din løn skulle ikke gerne kunne komme under ledigheds ydelsen, med mindre du regner udgifter som transport med.

Den KAN godt komme under ledighedsydelsen.. Få timer.. Lav timeløn betyder, at den tvungne ATP på de max 500 kr/md kan betyde at bruttolønnen kommer under højeste ledighedsydelse. Der skal også fratrækkes 8 % i AM-bidrag af løndelen inden skatten.. Beskæftigesesfradraget er så beskedent, at det ikke trækker meget i den anden retning.

Så jo.. Det kan lade sig gøre. Dog skal man huske på at ATP´en stadig er vores penge.. Vi får dem bare ikke nu.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:42.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension