K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   De Unge (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=46)
-   -   Jeg skal bruge hjælp. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=6350)

Maj-Britt 29-10-2008 16:44

Jeg skal bruge hjælp.
 
Er lige blevet ringet op af en veninde, det kører skævt for hendes datter på 22 år.

1: Hun har sagt op på job, hun magter ikke mere.

2. Hun har tydeligt en depression.

3. P.g.a denne dep. har hun tumlet rundt med sin økonomi, og er bagud med huslejen, hvorpå KAB nu har sagt hende op, sagen vil lande ved fogedretten.

4: Hun har gjort det så godt, hun kunne, men nu knækker filmen.

Der gik panik i min veninde, der straks troede at datteren ville blive sat ud på mandag, og kunne jeg have katten........

Mit svar var:

Rolig nu, hun bliver ikke sat ud mandag, sagen skal jo først vende i fogedretten og der kan gå et stykke tid ( hun skylder 15.000).

Få hende til lægen, få en sygemeldning på dep. få hende i behandling, tag kontakt til hendes sagsbehandler og råb om hjælp, de SKAL da hjælpe med den husleje, alternativt genhuse tøsen.

Er jeg galt på den, har jeg glemt noget, love og §, jeg tager med til sagsbehandler som bisidder.

Pyt 29-10-2008 18:40

Det lyder
 
Hej

Det lyder som en god plan -

Citat:

de SKAL da hjælpe med den husleje, alternativt genhuse tøsen.
er jeg dog ikke så sikker på.

Jeg vil tilråde jer, at efter lægebesøg, få en skriftlig sygemelding og få hende i behandling. evt. akut psykolog hjælp.

Forsøg at få et overblik over den finansielle situation og skrive de spørgsmål ned, som i måtte have til en socialrådgiver.

Ved kontakt til kommunen - gerne skriftligt (mail ) forklar situationen og spørg hvornår i kan få et møde med socialrådgiveren.

Formulere nogle konkrete spg. og få et referat fra mødet - så må sagen gå sin gang herfra.

Held og lykke

Maj-Britt 29-10-2008 19:47

Jeg hælder mit hoved til §81 i lov om aktiv socialpolitik:

§ 81. Kommunen kan yde hjælp til rimeligt begrundede enkeltudgifter til en person, som har været ude for ændringer i sine forhold, hvis den pågældendes egen afholdelse af udgifterne i afgørende grad vil vanskeliggøre den pågældendes og familiens muligheder for at klare sig selv i fremtiden. Hjælpen kan normalt kun ydes, hvis udgiften er opstået som følge af behov, der ikke har kunnet forudses. Kommunen kan dog efter en konkret vurdering undtagelsesvis yde hjælp til en udgift, der har kunnet forudses, hvis afholdelsen af udgiften er af helt afgørende betydning for den pågældendes eller familiens livsførelse.

Thelma 29-10-2008 21:34

tilbagebetalings-aftale
 
Hej MaJ-britt.
Pyt har næsten sagt det meste.

Der kan ansøges om hjælp mod tilbage betalingspligt i kommunen, det er billigere for kommunen , end at gå ind og genhuse din venninde, så hurtigt efter lægen så få fat i sagsbehandler ang, huslejen. pøj pøj Thelma:kram:

Den udstødte 29-10-2008 22:06

Hejsa!

Hvis lægen skriver en erklæring på, at hun på grund af det psykiske arbejdsmiljø på den pågældende arbejdsplads, ikke kan arbejde for den (hendes arbejdsplads) pågældende chef, så undgår hun en evt. karantæne i A-kassen. Det kan jo være, at hun bliver hjulpet hurtigt - så hun undgår en langtidssygemelding.

Men som de andre siger - TIL LÆGE MED HENDE SÅ HURTIGT SOM MULIGT!

Held og lykke med den unge pige.


Den Udstødte!

Maj-Britt 30-10-2008 14:15

Hun er ikke i A kasse.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:44.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension