K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   førtidspension (https://www.k10.dk/showthread.php?t=480)

Peacock 12-10-2006 13:50

førtidspension
 
er der nogen der ved hvad det her betyder

der findes ikke grundlag for at påbegynde en førtidspensionssag, idet det ikke findes dokumenteret, at din arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-, revalidering- og behandlingsmæssige eller andre foranstaltninger, jf. pensionslovenens § 18

Kram fra Peacock

fiemie 12-10-2006 14:30

RE: førtidspension
 
Hej Peacock

Det betyder at din sag ikke kan afgøres før du har været i arbejdsprøvning eller lignende. Eller det skal undersøges om du eventuelt kan omskoles ogh derfor skal have hjælp til uddannelse (revalidering). Eller at du måske skal undersøges af andre læger eller tilbydes træning eller behandling eller noget helt syvende:|

Det er lidt svært at vide hvad det betyder, når man ikke kender din baggrund, men i hvert fald kan du forberede dig på, at kommunen skal/vil sætte noget igang for dig, for at få afklaret graden af din arbejdsevne.

Held og lykke!

Hilsen Fiemie

Stella 12-10-2006 17:46

RE: førtidspension
 
Citat:

Peacock skrev:
er der nogen der ved hvad det her betyder

der findes ikke grundlag for at påbegynde en førtidspensionssag, idet det ikke findes dokumenteret, at din arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-, revalidering- og behandlingsmæssige eller andre foranstaltninger, jf. pensionslovenens § 18

Kram fra Peacock
Peacock
jeg har lige siddet og læst denne rapport fra ankestyrelsen .
Måske har du læst den....hvis ikke kan du sikkert genkende en del deri fra din egen sag.
http://cms.ast.dk/page_pic/pdf/Net_Foertidspension.pdf

Men har du ikke været i arbejdsprøvning ? Hvad med din læge ?
Du siger at din sag har kørt i 9 år :o:o:o

Din sagsbehandler ....hvad gør han/hun. ?

Jeg kender ikke til din sag så det er lidt svært at sige noget, men den besked betyder at der skal iværksættes en undersøgelse af din erhvervsevne....vel ?

....har du selv søgt om førtidspension ?

Stella.

Peacock 13-10-2006 10:09

RE: førtidspension
 
stella

jeg har ikke selv søgt pensionen, og ja arbejdsprøvning det har jeg prøvet mange af og kursusser , en gang revalideringscenter,en gang smerte klink også :(

har heldigvis nu fået LO ind i sagen;) det er jeg bare så glad for.
godt jeg ikke har sagt min fagforeningen op :D

PiaB 15-10-2006 21:13

RE: førtidspension
 
I bund og grund betyder det, at din sag ikke er belyst nok. At aktiverings- revaliderings og fleksjobmulighederne endnu ikke er udtømte, samt behandlingsmæssige muligheder ikke er udtømte. Man skal altså først forsøge at revalidere (omskole) dig til andet erhverv eller finde ud af om du kan bestride et fleksjob. Endvidere, skal man afvente om behandling kan forbedre din helbredssituation før man overhovedet kan tage stilling til ovenstående.

Kh Pia

Peacock 15-10-2006 22:00

RE: førtidspension
 
hejsa Pia

1000 tak for dit svar;)

jeg er ikke færdig behandlet på sygehuset og bliver det nok heller ikke:(
da det kører op og ned med det, jeg har noget der hedder Idiopatisk Intracraniel Hypertension , det er god artet forhøjet tryk i hjerens hulrum:( ingen af lægerne ved hvorfor jeg har det og det kommer og går kan komme ud af medicinen og så kommer det tilbage for fuld styrke,

ellers har jeg fra en voldsom trafik ulykke i 1996 et kraftigt piskesmælds og facetsyndrom, Post traumatisk stress syndrom .
samt angst/depression, husker ikke særligt godt og døjer med at koncentrer mig på grund af smerter.

har været i revalideing med mange arbejdsprøvninger, kursuser osv.

jeg vil anke afslaget, da jeg kan ikke se hvad jeg ellers kan gøre, har jo gået i 9 år og omskoles kan jeg ikke og heller ikke inden for mit fag som maler

PiaB 15-10-2006 22:43

RE: førtidspension
 
Man taber aldrig noget ved at anke - kan man sige - værre kan det ihvertfald ikke blive. Man kan enten få medhold eller kommunen kan få ret - og uanset udfaldet, har man i det mindste fået en anden instans til at kigge på det.

Peacock 16-10-2006 12:48

RE: førtidspension
 
hej Pia:)

det er osse det jeg er kommet frem til, og uanset hvad de finder ud af vil der da ske noget ved min sag, da det er ligesom den er gået i stå.

den skal først ind til kommunen og hvis det stadig er et afslag vil jeg osse anke den, for det ville være rart at have andre til at se på sagen;) så man ikke bare bliver ved med at gå på kontanthjælpen uden at vide hvor jeg står, bare tanken om der skulle gå 9 år igen:o

PiaB 19-10-2006 21:46

RE: førtidspension
 
Jeg håber da ikke du kommer til at gå 9 år endnu, det ville jo være helt forfærdeligt, man skulle jo helst have fundet frem til det ene eller det andet. I hvert fald, held og lykke til dig.

Kh Pia

Peacock 20-10-2006 19:34

RE: førtidspension
 
mange Tak Pia:)



Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:28.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension