K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=91)
-   -   Hvor kan jeg bo og medtage hele min ftp (https://www.k10.dk/showthread.php?t=30718)

ulike6 09-09-2014 00:15

Hvor kan jeg bo og medtage hele min ftp
 
Vil gerne vide om det er rigtigt at man kan tage sin fulde pension med til henholdsvis Indien og Filippinerne.. Jeg er lige blevet " Knaldet" for at være i Thailand til trods for jeg troede jeg var her legalt.. Og UDB DK, frikendte mig da også.." Vi Gør ikke mere ved sagen" efter jeg havde sendt et langt brev... en måned efter skrev de "Vi genoptager sagen". da de TROEDE jeg var på ny ordning, altså fik min pension i 2003.. Jeg fik den i september 2002, men mit helbred såvel fysisk som mentalt bliver bare forværret i Danmark.Og at se på borger service gør mig mere forvirret.. Det skal siges at det var en anonym der anmeldte mig..ak ja, denne jantelov

gisne 09-09-2014 06:20

Prøv at læse her: https://www.borger.dk/Sider/Internat...on-flytte.aspx

Det ser ud som om Indien er et godt bud

stampe 09-09-2014 11:14

Håber leveomkostningerne er så små, at den pension, du er berettiget til, vil være dækkende. Nok alt andet lige dyrere at "bosætte" sig 2 steder.

henrikb 09-09-2014 11:23

Det er billigere at leve i indien og på fillipinerne end i Thailand altså hvis man lever et almindeligt liv og ikke lever med øl og bar piger ;)

PS som fast boende med adresse i f.eks indien så er det jo ikke forbudt at tager nogle måneders ferie i Thailand nogle gange om året

ulike6 10-09-2014 13:55

Kan jeg tage min pension med til Australien, Canada, Chile, Indien, Israel, Marokko, New Zealand, Sydkorea, Schweiz, Tyrkiet eller USA? Fold ind
Danmark har indgået aftaler om pension med Australien, Canada, Chile, Indien, Israel, Marokko, New Zealand, Sydkorea, Schweiz, Tyrkiet og USA.

Hvis du er dansk statsborger

Hvis du er dansk statsborger eller omfattet af EF-forordning 883/04, har du ret til at tage din pension med, hvis du har haft mindst 3 års bopæl i Danmark, fra du fyldte 15 år, til du fik tilkendt pension.

Hvis du er statsborger i det land, du flytter til

Hvis du er statsborger i det land, du flytter til, kan du tage din pension med, hvis du har boet mindst tre år i Danmark og har arbejdet i mindst 12 måneder i Danmark eller boet mindst 10 år i Danmark, hvor fem af årene er optil din ansøgning om pension.

forstår ikke,hvad de skriver på borger service...Indien ok.?? eller ej..

gisne 10-09-2014 14:06

var det så ikke bedre at gå ned/ ringe og snakke med borgerservice

ulike6 12-09-2014 14:38

jeg drikker ikke alkohol, og er ikke til bar piger...

ulike6 13-09-2014 23:29

jeg har undersøgt om Indien.. ser ud til man skal ud hver 6 måned og rejse 2 mdr til sit hjemland.. ville blive en dyr fornøjelse..hvis man kunne rejse 2 mdr til et andet asiatisk land ville det være valget..Ikke specielt dyrt fra thailand til indien og retur..

LOS 14-09-2014 10:19

Nu ved jeg jo ikke, hvorfor du har fået tildelt ftp men hvis jeg var dig ville jeg bestemt ikke bosætte mig i Indien da deres sundhedssystem er ikke eksisterende.
Kan du ikke bosætte dig i et EU land og leje et billigt værelse der og så opholde dig i Thailand det meste af året? (kender ikke reglerne for andre eu lande) Kun et forslag.

henrikb 14-09-2014 11:46

Uanset hvilket land man vælger at flytte til så er første udgift altid en syge og ulykkesforsikring og disse gælder for service på privathospitaler tager du Indien så er deres privat hospitaler fuldt ud på højde med Thailands privat hospitaler, hvilket i øvrigt er langt bedre end danske hospitaler.

Fordelen ved at vælge indien er at det er tættere på Thailand og der er langt mindre stats kontrol med hensyn til om du er der eller ej

Citat:

Oprindeligt indsendt af LOS (Send 313272)
Nu ved jeg jo ikke, hvorfor du har fået tildelt ftp men hvis jeg var dig ville jeg bestemt ikke bosætte mig i Indien da deres sundhedssystem er ikke eksisterende.
Kan du ikke bosætte dig i et EU land og leje et billigt værelse der og så opholde dig i Thailand det meste af året? (kender ikke reglerne for andre eu lande) Kun et forslag.

Du skal ud af landet hver 6 måned MEN ikke til Danmark det er bare at flyve til Thailand og søge nyt visum via den indiske ambasade
Desuden så hvis du helst vil være i Thailand så kommer du jo ikke til at være i indien i mere end 6 måneder ad gangen

Citat:

Oprindeligt indsendt af ulike6 (Send 313267)
jeg har undersøgt om Indien.. ser ud til man skal ud hver 6 måned og rejse 2 mdr til sit hjemland.. ville blive en dyr fornøjelse..hvis man kunne rejse 2 mdr til et andet asiatisk land ville det være valget..Ikke specielt dyrt fra thailand til indien og retur..



Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:37.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension