K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Eftergivelse af S.U. Gæld (https://www.k10.dk/showthread.php?t=29787)

Pepsi 07-04-2014 21:29

Eftergivelse af S.U. Gæld
 
Jeg har søgt om og fået eftergivelse af S.U. gæld, da jeg opfyldte kravene om langvarig kontanthjælp og nu er kommet i fleksjob.

I brevet står der, at gælden bliver eftergivet over 4 år med 1/48 del pr måned.

At jeg ikke må få yderligere gæld til det offentlige.

Og hvis jeg igen modtager hjælp efter paragraf 11 i lov om aktiv socialpolitik, så sættes nedskrivningen i bero indtil jeg ikke længere modtager kontanthjælp. Har eftergivelsen været stillet i bero i et år, bortfaldet afgørelsen.

Mit spørgsmål er:

Hvad sker der, hvis jeg mister mit fleksjob og ryger på ledighedsydelse?
Ledighedsydelse er jo ikke det samme som kontanthjælp.

Håber der er nogen der har et bud på det.

Pepsi 08-04-2014 12:27

Slet ingen der har et bud på mit spørgsmål?

jjsonn 08-04-2014 12:49

Citat:

Oprindeligt indsendt af Pepsi (Send 303711)
Jeg har søgt om og fået eftergivelse af S.U. gæld, da jeg opfyldte kravene om langvarig kontanthjælp og nu er kommet i fleksjob.

I brevet står der, at gælden bliver eftergivet over 4 år med 1/48 del pr måned.

At jeg ikke må få yderligere gæld til det offentlige. alså ingen skatte gæld og ingen skyldige børnepenge, tv lisens og børnehave osv.

Og hvis jeg igen modtager hjælp efter paragraf 11 i lov om aktiv socialpolitik, så sættes nedskrivningen i bero indtil jeg ikke længere modtager kontanthjælp. Har eftergivelsen været stillet i bero i et år, bortfaldet afgørelsen. hvis du kommer på kh så stopper det over et år ryges du tilbage til start.

Mit spørgsmål er:

Hvad sker der, hvis jeg mister mit fleksjob og ryger på ledighedsydelse?
Ledighedsydelse er jo ikke det samme som kontanthjælp. betyder ikke noget det er det samme som a kasse.

Håber der er nogen der har et bud på det.

så bare du ikke får gæld så går det fint

Pepsi 08-04-2014 12:59

Tak for svar :-)

Så du mener ikke, at eftergivelsen sættes i bero, hvis jeg mister mit fleksjob og kommer på ledighedsydelse?

Skal lige sikre mig, at jeg har forstået dig ret.

jjsonn 08-04-2014 16:46

nej det gør du ikke , det ville ikke være menneskeligt, at stillet sådan et krav op, så træk du bare vejret

nensypigen 08-04-2014 18:15

må jeg have lov og spørge om hvor stor din su gæld er? jeg overvejer selv at søge med min su gæld på 100.000 men lader være da jeg er bange for skat kræver større afdrag end su... ved godt skat er over færre år men 4 år er alligevel hårdt at leve af ingenting på grund af store afdrag. jeg skal pt betale su 2600 hver/2 md i 8 år :-(

Pepsi 08-04-2014 18:55

Hej nensypigen.

Jeg har en su gæld på over 200.000. Kunne ikke betale de store afdrag på kontanthjælp, så det overgik til skat. Ved skat skulle jeg så kun betale 400 kr om måneden.

Da jeg nu er kommet i fleksjob opfylder jeg kravene for eftergivelse af su gælden over 4 år.

Der stå også i brevet, at gælden herefter er rentefri. Men ikke noget om, om jeg skal fortsætter i de 4 år med at afdrage med de 400 kr, som jeg har gjort hidtil. ??

Er der andre herinde der har fået eftergivet su gæld, efter at være kommet i fleksjob?

nensypigen 08-04-2014 20:16

1/48 del hver md ud af 200.000 vil det sige at skat skal have næsten 4200 om md fra dig i 4 år? eller betaler de det hver md i 4 år er der ingen egenbetaling? jeg troede skat var benhårde og ville kræve alt de kunne ud fra ens budget?

Tazoom 08-04-2014 20:23

Citat:

Oprindeligt indsendt af Pepsi (Send 303836)
Der stå også i brevet, at gælden herefter er rentefri. Men ikke noget om, om jeg skal fortsætter i de 4 år med at afdrage med de 400 kr, som jeg har gjort hidtil. ??

Er der andre herinde der har fået eftergivet su gæld, efter at være kommet i fleksjob?

Jeg kender ikke noget til eftergivelse af SU gæld.

Men sådan som jeg læser formulering får du slettet 1/48 af din gæld hver måned sålænge du opfylder betingelserne, og skal ikke indbetale noget.
Og lånet er rentefrit så det passer med at du er gældfri efter 48 måneder.

Pepsi 08-04-2014 21:09

Hej nensypigen.

Nej nej, jeg skal ikke betale 4200 om måneden. Gælden bliver afskrevet (falder) med 1/48 del om måneden, så jeg ikke skylder mere om 4 år.

Jeg er lidt i tvivl om, om jeg skal fortsætte med at betale de 400 kr jeg har gjort hidtil.
Eller om gælden nu er både rente og afdragsfri de næste 4 år.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:47.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension