K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Arbejdsprøvning i sigte (https://www.k10.dk/showthread.php?t=16177)

Frk. Horsens 14-01-2011 12:28

Arbejdsprøvning i sigte
 
Jubii..............eller tør man sige det ??

Men sagen er den, at der er en omgang arbejdsprøvning i vente for mig.
Skal starte på tirsdag den 18.1

Men det er en ny ting for mig, så jeg ville høre om der var nogle der havde råd til ting jeg skal tage mig i agt for.

Man begynder med 15 t afprøvning, som skal sættes op og der har jeg sagt max 18 t, da jeg ellers tilt'er.
Min psykiater er af samme mening mht. de 15 t.

Synligt kan man ikke se noget på mig (kun for mange kg :D ), det er på det psykiske plan der er uro, som gør at man snakker arbejdsprøvning efter et afslag på fleks.
Har haft en virksomhedspraktik men da vi ikke havde en virksomhedskonsulent inde over, så skal jeg nu igennem arbejdsprøvningen.
Nyt sted :mad: åh jeg hader dette.

Men er der noget jeg skal tage mig i agt for ??

Kh. Frk Horsens

Frk.Følsom 14-01-2011 13:03

Jeg ved det ikke, men står i samme sitiution.
Skal starte på mandag, og har ingen ting fået at vide.
Kun at man siger 24-25 timer ugentligt.Ingen mulighed for at starte tidligt op.
Og at hvis man kan klare mere så er det jo ikke fleksjob man skal arb. hen imod.
Er bare så død forvirret.Vil følge med i din tråd.
Håber du for nogle svar du kan bruge, og pøj pøj med det.

Lille mig 14-01-2011 13:13

Hvad var grunden til afslag på flex??
 
Hej
Jeg er meget nysgerrig, for er lidt i samme båd. Jeg ved bare ikke om de vil sende mig ud i en arbjdsprøvning. Det er en længer historie, som jeg må skrive om på en andet tidspunkt.

Pøj pøj med det hele.

Lille mig ;)

Susanne2412 14-01-2011 13:45

Hej

Jeg vil give Jer det råd at respekterer Jeres krop når den siger fra, I skal ikke gå i gulvet når I kommer hjem, men stadig kunne ha et liv ved siden af. De kan IKKE tvinge Jer til et eller andet antal timer, uanset hvilket trusler de kommer med, I kan ikke mere end I kan.
HUSK AT SKRIVE DAGBOG HVER DAG, udførligt...
Og evt. smerteskema, hvis man har smerter, der findes et skema oppe under "Nyttige Links".
Go´weekend :kram:

Gizmo 14-01-2011 13:49

En ting der er vigtig, er at I skriver dagbog!
Så I hele tiden kan "dokumentere", hvordan arbejdsprøvningen påvirker jer mht. timetal, arb.opgaver osv.

Og sørg for at sige fra i tide, så I ikke går helt ned på det.

Mød op så meget som muligt, også selvom det er for at gå hjem igen en ½ time senere. Så kan de se, at I prøver og ikke bare "pjækker".
Hvis man har for meget fravær, kan det betyde at man får perioden forlænget eller startet påny.
Men selvfølgelig skal man melde sig syg, hvis man slet ikke kan komme ud af huset.

Garfield 14-01-2011 14:23

jamen i princippet er det jo positivt at du nu kommer videre og bliver afprøvet, så du kan få afsluttet din sag, men som andre også skriver skal du ikke tvinge dig selv til mere end du kan, det vigtigste er at møde op, hvis du så er nødt til at køre hjem 5 min efter ja så er det sådan det er, du er nødt til at erkende at dit helbred er vigtigst, men held og lykke med det :kram:

Vovse 14-01-2011 14:37

Du kan læse om dagbog og smerteskala i denne tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Husk, at dagbogen skal være for hele døgnet.

Frk. Horsens 16-01-2011 13:31

Tak for jeres svar.

Mht. dagbogen er jeg lidt i vilrede.:confused:

Er det for mit eget bedste eller er det for kommunen ??

Hvis det er for kommunen, så burde min virksomhedskonsulent da have sagt det til mig og det har hun ikke gjort.:mad:

Men jeg vil gøre det under alle omstændigheder.
Min vejleder siger ihvertfald jeg er god til, at få tingene skrevet ned.:D

Allerede nu er der uro på det psykiske plan over, at jeg skal igang et nyt sted og se nye mennesker.
Heldigvis er det et lille kontor, så det hjælper mig da lidt.

Burde nok gøre som omgivelserne siger . TAGE MIG SAMMEN

Hanna 16-01-2011 13:42

Du "skal ikke tage dig sammen". Det gør man hvis man kan - og for hvis skyld. Du har det så dårligt, som du synes du har. Pas godt på dig selv. De vil prøve at presse dig op i tid. Hold fast i, hvordan du har det. :kram::kram::kram:

Vovse 16-01-2011 16:12

Citat:

Oprindeligt indsendt af Frk. Horsens (Send 144383)
Mht. dagbogen er jeg lidt i vilrede.:confused:

Er det for mit eget bedste eller er det for kommunen ??

Især for din egen skyld, dagbogen er din dokumentation for hvordan dit liv er.

Af en eller anden mystisk grund, som jeg endnu ikke har gennemskuet, tror kommunen mere på det du skriver i en dagbog end det som du siger til en sb ved et møde.:rolleyes:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:23.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension