K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Lægeundersøgelser (https://www.k10.dk/showthread.php?t=35901)

annaanna 03-12-2017 02:08

Lægeundersøgelser
 
Hvis man søger eller bliver indstillet til flex job
Hvor mange flere lægeundersøgelser skal man så igennem igen
Og hvor lang tid tager sådan en sag

jjsonn 03-12-2017 09:57

det er der ingen der kan svarer på,kommer an på hvad du fejler, hvor du er i systemet nu osv. man skal til en del læger, tit vil kommunen have mindst 2 lægers mening.

nu får man ikke fleks pga. det man fejler , men fordi ens arbejde evne er nedsat, hvilket vil sige du skal arbejdes prøves ogsåder i mindst 2 omgange.

hvis du ikke er i systemet nu, plejer vi at sige det kan tage fra 1-10 år. men igen kommer an på hvad du fejler og hvor gammel du er

var lige inde og kikke på din profil, du har en anderkendt skade så du skal nok ikke til så mange læger, du har jo papir på du er syg.

desværre kan det stadig tage lang tid, men som du står nu burde de sende dig for teamet det eneste de måske kunne finde på er at finde en anden afprøvning inden for et andet fag

Nørd 03-12-2017 10:54

Hvis du selv søger så bliver det på det foreliggende grundlag og derfor vil sagen blive vurderet ud fra det som ligger i sagen i forvejen.

Derfor er det en fordel at søge aktindsigt og checke hvad der ligger i sagen og forsøge at opbygge sagen selv inden ansøgningen.

Hvis du søger aktindsigt både hos læger, aktører og kommunen og hvis du får gode informationer som kan bruges i sagen så aflever ved skranken med besked om at det skal lægges i sagen og mod kvittering naturligvis.

Alternativt kan dokumentere afleveres sammen med ansøgningen stadig mod kvittering.

annaanna 03-12-2017 10:55

Har fra arbejdsmedicinsk klinik jeg ikke kan arb med arm og skulder belastende arb mere
og det samme fra specialæge og ultralydsscanning .
har været i to virksomhedspraktikker 3x3 timer begge steder prøver at finde et 3 sted
har 10 klasse er over 50år kun ufaglærd arb.
har været sygemeldt i ca 2 år.
sagsbehandleren har meddelt mig at efter næste praktik og senest 28 marts
vil hun raskmelde mig.Så jeg kan søge på det brede arb marked.
forstår ikke rigtigt tingene.
magter ikke at der går flere år
Tror bare det bliver svært for mig at finde arb med de skånebehov jeg har

Nørd
vil det sige hvis jeg selv søger har jeg intet at tabe,når nu hun alligevel vil raskmelde mig

Nørd 03-12-2017 14:58

Naturligvis er det kommunens opgave at belyse din sag, men når de ikke gør det så er din bedste mulighed at checke om din sag er ordentligt belyst og få den opbygget i en fart hvis du kan fremskaffe oplysninger som kan fremhæve din situation oplysninger som ikke allerede er i sagen.

En anden ting er at når du er i praktik så bør du lave en dagbog og aflevere til kommune hver uge eller hver anden uge der beskriver dine smerter på en smerteska.
Den skal så dække både arbejdsdagen og hvordan du har det når du kommer hjem.
Du bør heller ikke sygemelde dig hjemme fra men møde op hver dag hvis muligt og så melde dig syg derovre hos chefen så han eller hun kan se hvor elendig du ser ud.

Så er det sådan at hvis du kommer for rehabiliteringsteamet så har du ikke ret til at de udelukkende kigger på din sag i forbindelse med fleksjob men også ressourceforløb og pension, så skal de vurdere om du er berettiget til en af delene.

Hvis du selv opbygger sagen men ikke søger fleksjob så står en kommende klage over de standsede sygedagpenge også stærkere når hvis den ender i Ankestyrelsen.

Kontaktede du DUKH?


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:17.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension