K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Kan i hjælpe? gode råd søges... (https://www.k10.dk/showthread.php?t=1460)

Antlia 25-06-2007 10:17

Kan i hjælpe? gode råd søges...
 
Hej Alle :o)

Jeg er ny her i forummet, så jeg håber i kan hjælpe...
Jeg er syg nu på 3 år, og det ser ikke ud til jeg kommer på benene sådan lige med det samme.
Måtte opgive min studier, som jeg bare var så glad for... jeg måtte overgive mig til kontanthjælp hvilket var et skår i stoltheden for mig.

Nu er det så jeg vil høre omkring førtidspension eller invalidepension. Har hørt at chancen for at få det ikke er særlig stor, så hjælp mig please :)

For at forstå min situation bedre kan i evt læse min historie på min hjemmeside..

zuza 26-06-2007 00:29

RE: Kan i hjælpe? gode råd søges...
 
Hej Maiken.

Og velkommen.B)

Jeg har læst lidt på din side. Sikken redelighed.:|

Du er en tapper pige.

Jeg vil foreslå, at du tager en snak med kommunen, om der evt. er mulighed for en midlertidig pension.

Som jeg kan forstå skal du også opereres i "den anden ende", ikke?

Muligheden for førtidspension er kun, hvis man ikke har udsigt til at få det bedre, men det har du, som jeg kan forstå.

En mulighed er at tale med lægen på hospitalet, evt. en socialrådgiver der, eller neurologen, som skal operere dig.

Og du har ret. Det er IKKE rart at være på offentlig forsørgelse.

Måske andre på siden har bedre forslag.

Held og lykkeB)

gh72 26-06-2007 07:33

RE: Kan i hjælpe? gode råd søges...
 
Velkommen:) Jeg har også læst lidt på din hjemmeside, sikke en masse du har været igennem! Det lyder bestemt ikk erart.

Som Zuza også skriver, prøv at kontakte sygehusets socialrådgiver, der kan måske være hjælp at hente!

Held og lykke med det hele.

Metro 26-06-2007 09:45

RE: Kan i hjælpe? gode råd søges...
 
Hej Antlia :)
Desværre kan det være ret svært at komme ind på din hjemmeside og navigere derinde. Flere meddelelser om time out eller "ingen server fundet". Det er lidt synd, synes jeg B)

Isch 26-06-2007 12:43

RE: Kan i hjælpe? gode råd søges...
 
Hej Antlie

Måske var det en ide, i forlængelse af Metro's tråd, at kopier din historie og ligge den herind under "hvem er du/jeg"

vh
Isch

Antlia 30-06-2007 19:38

RE: takker :)
 
Hej alle
Takker for råd og vejledning :)
Så vidt jeg har fundet ud af skal jeg gå igennem min sagsbehandler.
Jo... jeg blir rask, på et eller andet tidspunkt, men jeg ved ikke hvornår... jeg er sygemeldt på 3 år nu, og bedst som det går godt, går det galt endnu engang... senest for 2 uger siden hvor jeg blev opereret igen igen...

Tak igen allesammen... og jeg vil ligge min historie ind som i nævnte... hvis jeg ellers kan hitte udaf at finde det *GG*
Sys her er lidt svær at finde rundt i...

Kram Antlia
;)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:05.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension